Renault uviedol približnú cenu chystaných elektromobilov Scenic (C-SUV) a „5“ (B-hatchback)

9

Renault nedávno odhalil svoj nový plán elektrifikácie, pričom sme sa dozvedeli, že chystá 6 nových elektromobilov. Prvý z nich bude kompaktné SUV Renault Scenic E-Tech a po ňom bude nasledovať nástupca modelu Zoe, subkompaktný hatchback Renault 5. A Francúzi spomenuli aj približnú cenu základných verzií týchto modelov.

Renault Scenic E-Tech s TCO na úrovni hybridov

Renault Scenic sa mení zo spaľovacieho MPV na elektrické SUV segmentu C. Elektrická novinka vyrástla na aliančnej platforme CMF-EV, ktorá bola po prvýkrát použitá v rámci modelu Nissan Ariya. A vďaka rozmerom 4 470 x 1 864 x 1 571 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 780 mm sa zaradí medzi kompaktné SUV.

Renault nedávno potvrdil, že model Scenic E-Tech príde na trh začiatkom budúceho roka. A už skôr zverejnil, že sa dočkáme minimálne 2 verzií. Tie ponúknu výkon 125 / 160 kW, krútiaci moment: 280 / 300 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 / 8,4 s, maximálnu rýchlosť 150 / 170 km/h, batérie s kapacitou 60 / 87 kWh, dojazd cez 420 / 620 km (WLTP), max. nabíjací výkon 130 / 150 kW či zisk dojazdu 335 km počas 30 min nabíjania.

A počas nedávneho predstavenia novej stratégie koncernu Renault Francúzi uviedli, že Renault Scenic E-Tech ponúkne najlepší dojazd vo svojej triede – viac ako 625 km WLTP. Ďalšou zaujímavou informáciou je, že celkové náklady na vlastníctvo (TCO) tohto modelu majú byť na úrovni hybridných áut. A padla aj prvá zmienka ohľadom ceny. A to od „cca 40 000 €“.

Renault 5 bude podstatne lacnejší ako súčasné Zoe

Jeden z najpredávanejších elektromobilov v Európe, Renault Zoe, skončí budúci rok. Nahradí ho pritom model Renault 5. Ten vyrástol na „novej“ platforme CMF-B EV, ktorá využíva až 70 % dielov z platformy CMF-B, na ktorej vyrástli spaľováky Clio a Captur. Veľkou výhodou platformy však majú byť o 30 % nižšie výrobné náklady v porovnaní s platformou modelu Zoe.

A to sa prejaví aj na obstarávacej cene modelu Renault 5. Francúzi totiž v rámci nedávnej prezentácie svojich e-mobility plánov tiež uviedli, že tento subkompaktný hatchback bude začínať na cene „okolo 25 000 €“, čím má konkurovať základným hybridným vozidlám zo segmentu B.

Pre porovnanie, základný Renault Zoe stoji v Nemecku (na našom trhu už nie je dostupný) od 36 840 €. Táto verzia však ponúka dojazd 395 km (WLTP), zatiaľ čo v prípade Renaultu 5 máme očakávať podobný dojazd (400 km) pri verzii s top dojazdom. Základná verzia Renaultu 5 teda ponúkne nižší dojazd ako súčasné základné Zoe.

renault 5

Zdroj: Group Renault

Na detailnejšie informácie si však budeme musieť ešte počkať. A to minimálne do 1. kvartálu budúceho roku, kedy bude Renault 5 predstavený.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Kia EV5 je v predaji na prvom trhu. O čínskej cene môžeme len snívať3
„Cenovo dostupný“ elektromobil od Renaultu vstúpil do testovacej fázy
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Na rozdiel od Číňanov, kde sú úž BEV lacnejšie ako ICE, Európanov stále korporácie plánujú zdierať s dvojnásobnými cenami oproti ICE.
    A z roka na rok bohatší Európania nebudú mať problém kupovať takéto skvelé autá…
    Šéfovia EU automobiliek sú totálne odtrhnutý od reality!
    Krachy sú za rohom!

      • Jasné to sú ceny pre západ ,takto je bezohľadný západ Európy žijú si svoje životy kupuj domy dovolenky, autá a v iných okolitých krajinách Eú nevie či si kúpi raňajky alebo až obed mať ich problémy či cenovku postavím od 40000 eur alebo 50000 bezohľadnosť.

    • P.S. Mám pocit, že sa v poslednej dobe ozývajú hlasy, že elektroautá nejdu na odbyt tak, ako sa čakalo. WV tým zdvôvodnil odklad výstavby gigafactory na baterky v ČR, resp. vôbec.

      • Čakalo sa, že eautá budú dostupné a nie za VW ceny, zaspali dobu zlacňovania, autá za cca 50+ tis sa nikdy nebudú predávať masovo. A to si hovoria VW – ľudový voz.

  2. Zdá sa, že chcú byť verní svojmu logu.
    Drahá stojaca
    A to som mal kedysi Chamade s odrazovou listou cez celý kufor. Jediné auto tej doby, ktoré použilo ten prvok. teraz to majú podsvietené LED svetlom skoro všetci, a tvária sa aká novinka…

Pridajte komentár