Renault nedávno odhalil svoj nový plán elektrifikácie, pričom sme sa dozvedeli, že chystá 6 nových elektromobilov. Prvý z nich bude kompaktné SUV Renault Scenic E-Tech a po ňom bude nasledovať nástupca modelu Zoe, subkompaktný hatchback Renault 5. A Francúzi spomenuli aj približnú cenu základných verzií týchto modelov.
Renault Scenic E-Tech s TCO na úrovni hybridov
Renault Scenic sa mení zo spaľovacieho MPV na elektrické SUV segmentu C. Elektrická novinka vyrástla na aliančnej platforme CMF-EV, ktorá bola po prvýkrát použitá v rámci modelu Nissan Ariya. A vďaka rozmerom 4 470 x 1 864 x 1 571 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 780 mm sa zaradí medzi kompaktné SUV.
Renault nedávno potvrdil, že model Scenic E-Tech príde na trh začiatkom budúceho roka. A už skôr zverejnil, že sa dočkáme minimálne 2 verzií. Tie ponúknu výkon 125 / 160 kW, krútiaci moment: 280 / 300 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 / 8,4 s, maximálnu rýchlosť 150 / 170 km/h, batérie s kapacitou 60 / 87 kWh, dojazd cez 420 / 620 km (WLTP), max. nabíjací výkon 130 / 150 kW či zisk dojazdu 335 km počas 30 min nabíjania.
A počas nedávneho predstavenia novej stratégie koncernu Renault Francúzi uviedli, že Renault Scenic E-Tech ponúkne najlepší dojazd vo svojej triede – viac ako 625 km WLTP. Ďalšou zaujímavou informáciou je, že celkové náklady na vlastníctvo (TCO) tohto modelu majú byť na úrovni hybridných áut. A padla aj prvá zmienka ohľadom ceny. A to od „cca 40 000 €“.
Renault 5 bude podstatne lacnejší ako súčasné Zoe
Jeden z najpredávanejších elektromobilov v Európe, Renault Zoe, skončí budúci rok. Nahradí ho pritom model Renault 5. Ten vyrástol na „novej“ platforme CMF-B EV, ktorá využíva až 70 % dielov z platformy CMF-B, na ktorej vyrástli spaľováky Clio a Captur. Veľkou výhodou platformy však majú byť o 30 % nižšie výrobné náklady v porovnaní s platformou modelu Zoe.
A to sa prejaví aj na obstarávacej cene modelu Renault 5. Francúzi totiž v rámci nedávnej prezentácie svojich e-mobility plánov tiež uviedli, že tento subkompaktný hatchback bude začínať na cene „okolo 25 000 €“, čím má konkurovať základným hybridným vozidlám zo segmentu B.
Pre porovnanie, základný Renault Zoe stoji v Nemecku (na našom trhu už nie je dostupný) od 36 840 €. Táto verzia však ponúka dojazd 395 km (WLTP), zatiaľ čo v prípade Renaultu 5 máme očakávať podobný dojazd (400 km) pri verzii s top dojazdom. Základná verzia Renaultu 5 teda ponúkne nižší dojazd ako súčasné základné Zoe.
Na detailnejšie informácie si však budeme musieť ešte počkať. A to minimálne do 1. kvartálu budúceho roku, kedy bude Renault 5 predstavený.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Kia EV5 je v predaji na prvom trhu. O čínskej cene môžeme len snívať3
„Cenovo dostupný“ elektromobil od Renaultu vstúpil do testovacej fázy
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Na rozdiel od Číňanov, kde sú úž BEV lacnejšie ako ICE, Európanov stále korporácie plánujú zdierať s dvojnásobnými cenami oproti ICE.
A z roka na rok bohatší Európania nebudú mať problém kupovať takéto skvelé autá…
Šéfovia EU automobiliek sú totálne odtrhnutý od reality!
Krachy sú za rohom!
odtrhnutí 😉 ale so zbytkom uplne suhlasim 😉
Jasné to sú ceny pre západ ,takto je bezohľadný západ Európy žijú si svoje životy kupuj domy dovolenky, autá a v iných okolitých krajinách Eú nevie či si kúpi raňajky alebo až obed mať ich problémy či cenovku postavím od 40000 eur alebo 50000 bezohľadnosť.
Ceny stále privysoké! Nekupovať!, nekupovať!, nekupovať! …….
P.S. Mám pocit, že sa v poslednej dobe ozývajú hlasy, že elektroautá nejdu na odbyt tak, ako sa čakalo. WV tým zdvôvodnil odklad výstavby gigafactory na baterky v ČR, resp. vôbec.
Čakalo sa, že eautá budú dostupné a nie za VW ceny, zaspali dobu zlacňovania, autá za cca 50+ tis sa nikdy nebudú predávať masovo. A to si hovoria VW – ľudový voz.
WV už pripúšta krach, zatial robia všetko proto. Ak padnu tak tu zaplačeme škaredo.
Skôr padne Nemecká spolková republika ako VW, nemecká vláda nikdy nedopustí pád VW, podporí ich ako Lufthansu či Siemens Energy.
Zdá sa, že chcú byť verní svojmu logu.
Drahá stojaca
A to som mal kedysi Chamade s odrazovou listou cez celý kufor. Jediné auto tej doby, ktoré použilo ten prvok. teraz to majú podsvietené LED svetlom skoro všetci, a tvária sa aká novinka…