Neta S je ďalší čínsky elektromobil s dojazdom cez 1 000 km (CLTC)

3

Elektrický sedan Neta S od čínskej automobilky Hozon Auto, ktorá chystá expanziu aj na európsky trh, dostal úplne novú batériu od najväčšieho výrobcu batérií pre elektromobily. Aj vďaka nej ponúkne dojazd 1 075 km (CLTC)

Roky nám výrobcovia batérií sľubovali produkty, ktoré zabezpečia elektromobilom dojazd cez 1 000 km. A aktuálne sa takéto vozidla dostávajú do predaja. Treba však zdôrazniť, že to zatiaľ platí „len“ v rámci čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý patrí k tým „najoptimistickejším“. Každopádne aj v reálnej prevádzke je možné očakávať vysoko nadštandardné hodnoty.

Aktuálne web CarNewsChina na základe registračných dokumentov čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) zverejnil prvé známe špecifikácie elektromobilu Neta S s úplne novou batériou od batériového gigantu CATL.

Tento elektrický sedan, ktorý by sa teoreticky mohol dostať aj do Európy, keďže jeho výrobca Hozon Auto plánuje expanziu na starý kontinent, má rozmery 4 980 x 1 980 x 1 450 mm a rázvor náprav 2 980 mm, čo sú veľmi podobné hodnoty ako v prípade Tesly Model S.

A podobne ako Model S má Neta S aj výbornú aerodynamiku, ktorú vyjadruje koeficient odporu vzduchu 0,216. Pre porovnanie, modernizácia priniesla Modelu S zlepšenie z 0,24 na 0,208, menší Model 3 dosahuje 0,23.

Základom je batéria CATL Qilin

Výborná aerodynamika však rozhodne nie je kľúčovým faktorom dojazdu 1 075 km (CLTC). Tým je samozrejme nová batéria CATL Qilin, ktorá má v prípade modelu Neta S kapacitu 117 kWh. Za zmienku pritom stojí jej hmotnosť 588 kg, a to najmä v porovnaní so 64-kWh batériou z „nižších“ modelových verzií, ktorá váži 473 kg. Nová batéria tak má energetickú hustotu takmer presne 200 Wh/kg, a to na úrovni packu.

Ako sa dalo čakať, Neta S nie je žiadnym extra výkonným elektromobilom. Pohon jednej nápravy (prednej) a výkon 200 kW sú zrejme dôkazom, že model bol vyladený najmä s ohľadom na čo najväčší dojazd.

neta s

Zdroj: Hozon Auto

Cena modelu Neta S s dojazdom 1 075 km CLTC (v prípade cyklu WLTP by sme teoreticky mohli očakávať hodnotu zhruba okolo 850 km) zatiaľ nie je známa. Podobne veľký elektromobil od prémiovej značky Zeekr (Zeekr 001) s batériou CATL Qilin (140 kWh) a dojazdom 1 032 km (CLTC) pritom v Číne stojí od cca 53 000 €.

neta s interier

Zdroj: Hozon Auto

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily NIO s dojazdom okolo 1000 km (CLTC) a semi-solid state batériou prídu tento polrok
Elektromobily s dojazdom až 1 300 km? Porsche zdieľa optimistickú vedeckú predikciu
CATL spustil výrobu batérie Qilin, ktorá má zabezpečiť dojazd cez 1 000 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Pre reálny dojazd 1.000 km potrebujú menšie BEV batériu okolo 150 kWh, a väčšie až 250 kWh. to bude technicky prijateľné pri hustote 500 Wh/kg batérie, a prijateľnej aj cene!

    P.S. Neta S „šmrncnutá taliančinou“ nie je škaredá!

  2. Keď v Číne stojí 53 tis. €, tak v EÚ bude stáť okolo 100. Za túto cenu by som si radšej kúpil Mercedes alebo AUDI a mám super kvalitu, dostatočný dojazd a nemusím vláčiť pol tonovú batériu.

    • To s tými cenami od Číny po Európu je už chronicky známe! Kto chce hodnotu za peniaze, ten si v súčasnosti kúpi klasické auto so spaľovacím motorom! Tie, čo plnia EURO 5 a 6 nie sú tak zdraviu nebezpečné, ako ostatné staršie autá s ICE!

Pridajte komentár