Prémiová značka Zeekr patriaca pod čínsky koncern Geely, ktorá sa chystá aj do Európy, spustila domáce dodávky svojho elektromobilu Zeekr 001 s úplne novou batériou Qilin od najväčšieho výrobcu batérií pre elektromobily – CATL.
Spoločnosti Zeekr a CATL oznámili minulý rok spoluprácu, ktorá znamená to, že modely Zeekr sú prvými elektromobilmi vybavenými úplne novou technológiou Qilin od batériového giganta CATL.
Batéria Qilin
Batériový pack CATL Qilin má mať podľa výrobcu rekordnú objemovú efektivitu – 72 %. Hlavná inovácia pritom spočíva v štruktúre batérie, ktorú definuje technológia Cell-To-Pack 3. generácie. V prípade použitia NMC článkov má batériových pack Qilin energetickú hustotu 255 Wh/kg, čo je veľmi podobné číslo ako v prípade samotných článkov 2170, ktoré používa Tesla.
- Zdroj fotografie: CATL via CnEVpost.com
- Zdroj: CATL
- Zdroj: CATL
CATL pritom tvrdí, že s rovnakým chemickým systémom a rovnakou veľkosťou packu dokáže Qilin dodať o 13 % viac energie ako batéria formátu 4680. Články 4680 pritom už začala vyrábať Tesla, ktorá ich však chce používať predovšetkým vo svojej štrukturálnej batérii, čo v rámci vyššej úrovne integrácie posunie celkovú energetickú hustotu.
Qilin už aj v modeli Zeekr 001
Batériový pack Qilin s kapacitou 140 kWh je už dostupný v rámci prémiového elektrického crossoveru Zeekr 001 s rozmermi 4 970 x 1 999 x 1 560 x 3 005 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), informoval web CarNewsChina. Tomuto modelu zabezpečí dojazd 1 032 km (CLTC), vďaka čomu má byť Zeekr 001 elektromobilom s najdlhším dojazdom na svete, tvrdí výrobca vo svojej tlačovej správe, na čo upozornil CnEVpost.
Tu však treba zdôrazniť, že ide o hodnotu podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý by mal byť podobný zastaralému „optimistickému“ cyklu NEDC. Takže tvrdenie o vozidle s najväčším dojazdom na svete je diskutabilné. Napr. model Lucid Air má podľa „prísnejšieho“ cyklu WLTP dojazd 883 km, čo by malo znamenať väčší reálny dojazd.
Každopádne Zeekr 001 by mohol mať WLTP dojazd odhadom okolo 800 km, čo je určite vysoko nadštandardná hodnota. Dojazd podľa cyklu WLTP by sme pritom mohli spoznať neskôr, keďže Zeekr sa chystá aj na európsky trh a pôsobenie v Európe si vyžaduje homologizáciu dojazdu na základe tohto cyklu.
- Zdroj: Zeekr
- Zdroj: Zeekr
Ďalšie špecifikácie
Špecifikácie modelu Zeekr 001 so 140-kWh batériou by mali zahŕňať aj výkon 199 kW, krútiaci moment 384 Nm, pohon zadnej nápravy, maximálnu rýchlosť 180 km/h či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Takže ide o výkonnostne slabší variant. Cena na domácom trhu štartuje na 403 000 RMB, čo je v prepočte cca 53 000 €. Pomer ceny a dojazdu je teda veľmi zaujímavý. Samozrejme otázkou je, za koľko sa bude novinka predávať mimo Číny, resp. v Európe.

Zdroj: Zeekr
Škoda, že zatiaľ nie sú známe údaje ohľadom nabíjania. Batérie CATL Qilin totiž podľa výrobcu podporujú nabíjací výkon na úrovni 4C, teda 4-násobok kapacity batérie, pričom sa spomína možné nabitie z 10 na 80 % za 10 min.

Zdroj: CATL
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh prichádza ďalšia čínska automobilka – Geely. Začne s elektrickým crossoverom
Elektromobily s dojazdom až 1 300 km? Porsche zdieľa optimistickú vedeckú predikciu
Za 5 min nabíjania dojazd 300 km. To sľubuje 600-kW nabíjacia technológia od Geely
9 komentárov
Podla mna vsetky informacie o cene EV vozidiel v Cine su pre nas citatelov uplne zbytocne, pretoze v EU je potom cena 2x taka vysoka…
No uvidíme, čo sa z toho vykľuje ! 🙂 Reálny dojazd 800 km pri spotrebe 17,5 kWh/100 km, dizajn tiež trošku „ala Porsche Panamera“, ale na čínsku cenu Eur 53.000 zabudnime !!! 🙂
Snáď minulý rok a nie minulí
Vďaka za upozornenie.
Nie každý minulý musel byť tvrdý! 🙂
Batéria 140 kWh môže mať vysokú váhu, takže aj celý automobil bude asi „ťažká váha“. Jazdiť v osobnom nákladniaku, to bude asi zvláštny pocit.
Kto z obycajnych ludi da 50 litrov za auto???
Najobycajnejsi Igor Trnavsky?
A Ty si myslíš, že Igorko si taký obyčajný Zeekr 001 kúpi?! 🙂