Predstavená bola sériová verzia elektromobilu Microlino 2.0. Začne na cene cca 12 500 €

5

Maličký mestský elektromobil Microlino od švajčiarskej spoločnosti Micro Mobility Systems, ktorý má za sebou síce krátku, ale pomerne búrlivú históriu, konečne smeruje do výroby. Aktuálne bola pritom predstavená jeho sériová verzia Microlino 2.0.

Koncept 2-miestneho „mikro-elektromobilu“ Microlino, ktorý bol inšpirovaný vozidlom Isetta z 50. rokov (to vyrábalo v licencii napr. aj BMW) zaujal už v roku 2018. Krátko na to sa však objavili problémy so zmluvným výrobcom a nasledovali súdne spory.

Spustenie výroby sa tak logicky oneskorilo. A to značne. To však napokon nemusí byť na škodu, keďže spoločnosť mala čas svoje vozidlo poriadne vylepšiť. V priebehu ďalšieho vývoja totiž dostalo nový podvozok, elektromotor aj batériu. Zmeny sa tiež dotkli exteriéru aj interiéru.

Konečne smeruje do výroby

No a aktuálne bol predstavený sériový model, ktorý sa má dostať do výroby tento rok, upozorňuje na základe správy od výrobcu portál Ecomento. Technologický riaditeľ spoločnosti Micro Mobility Systems, Peter Müller, pritom hovorí, že Microlino 2.0 je prvým vozidlom vo svojej triede so samonosnou karosériou. Tá má v porovnaní s rúrkovými priestorovými rámami, ktoré sú v tejto triede bežné, priniesť výrazne lepšie vlastnosti v oblastiach ako tuhosť, ovládateľnosť a bezpečnosť.

V porovnaní s prvou verziou modelu vzrástol aj výkon, a to z 12 na 19 kW. Zlepšila sa tiež efektivita vozidla – o 10 % a lepší je aj podvozok, ktorý teraz používa napr. nezávislé zavesenie kolies McPherson (vpredu aj vzadu). Nová je tiež strecha, systém zatvárania dverí a v interiéri nájdem hneď 2 displeje, aj keď ten centrálny je naozaj „micro“.

Na výber bude z troch edícií (Urban, Dolce, Competizione) aj troch batérií, ktoré majú kapacitu 6, 10,5 a 14 kWh, pričom majú zabezpečiť dojazd 95, 175 a 230 km. Vozilo pritom dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 90 km/h, takže v bežnej mestskej premávke nebude žiadnou brzdou a stratiť by sa nemalo ani na „okreskách“. A poteší aj objem batožinového priestoru, ktorý má byť údajne až 230 l (zrejme komplet po strop).

Microlino 2.0 bude Micro Mobility Systems vyrábať spoločne s partnerom v Taliansku, pričom produkčná kapacita je naplánovaná na 7 500 vozidiel ročne. Tú je však možné v prípade potreby rozšíriť. Švajčiari tiež budujú predajnú sieť. Vozidlo pritom príde najskôr na domáci trh, potom bude nasledovať Nemecko. V pláne je však predaj v rámci celej Európy, a to za cenu cca od 12 500 €. Online konfigurátor má byť spustený už onedlho.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel predstavil cenovo dostupný „koncernový“ elektromobil Rocks-e pre mestské využitie
Mestský solárny elektromobil Squad s cenou od 5750 € sa už dá predobjednať
Seriál lacných čínskych elektromobilov pokračuje. Modely Pocco začínajú na cene 3 800 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Či je pekné, alebo škaredé je relatívne. V každom prípade nemá základné atribúty byť úspešné. Začnime technickým riešením predných dverí, ktoré bude fungovať ako úspešný blokátor nákupného rozhodnutia. Auto má nekonečne ďaleko od moderných SMART technológií, ktoré požaduje cieľová skupina. Na to nemajú kapitálovú primeranosť. No a schopnosť škálovať automobilovú výrobu pre nedostatok batérií v EU majú tiež nízku.

      O čínskom valci, ktoré bude už budúci rok ohrozovať Microlino v EU ani nehovorím.

      Aktuálne sa v auguste musela skloniť pred čínskym BYD aj samotná Tesla, keď predala celosvetovo menej BEV. A to sa hovorí, že ceny za pack u BYD klesli pod 55 USD za 1kWh. Opakujem za celý pack, nie za články! A že sú jednoznačný cenový líder, navyše so skvelou technickou kvalitou celého LFP packu. Aj samotná Tesla musela reagovať na zvyšujúci sa tlak čínskych automobiliek znížením ceny, ale našťastie zatiaľ výhradne na čínskom trhu.

      Tento rok budeme hodnotiť, ako mimoriadne prelomový z pohľadu cenového zlomu BEV a už nebudú irelevantné diskusie o prekonaní parity BEV s ICE. Relevantnou otázkou bude, iba kedy sa to stane aj v zaostalej EU. Nepríjemnou časťou tohto roka však bude viditeľné vytlačenie západných automobiliek z pozície lídrov v automobilovom sektore. V tom novom, perspektívnom, výhradne elektrickom a SMART.

Pridajte komentár