Opel predstavil cenovo dostupný „koncernový“ elektromobil Rocks-e pre mestské využitie

11

Aj Opel bude pod svojou značkou ponúkať čisto mestský elektromobil, ktorý nesie meno Opel Rocks-e. Pri pohľade naň je pritom jasné, že ide o koncernovú dvojičku Citroenu Ami, ktorý je už v predaji.

Nemecká automobilka uvádza, že model Rocks-e je ich prvým SUM (Sustainable Urban Mobility), tzn. vozidlom pre udržateľnú mestskú mobilitu. Má ísť pritom o odpoveď na súčasné požiadavky na mobilitu, ktoré zahŕňajú elektrický pohon či ochranu pred vetrom a dažďom.

Opel Rocks-e je 2-miestny mestský elektromobil, ktorý je možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia.  Podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice – európsky priemer je pritom 16 rokov. Rozmermi 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška) a priemerom otáčania 7,2 m je ako stvorený do mestskej džungle. Napriek naozaj kompaktným rozmerom sa doň majú zmestiť aj osoby vyššie ako 190 cm. Od batožinového priestoru však nemožno očakávať zázraky, keďže ten má objem 63 l.

Hmotnosť 471 kg umožňuje použitie menej výkonného elektromotora (Opel zatiaľ neprezradil jeho hodnotu, na základe modelu Ami sa však dá predpokladať výkon 6 kW) na zabezpečenie „mestských“ jazdných vlastností (napr. maximálnej rýchlosti 45 km/h) a li-ion batérie s nízkou kapacitou (5,5 kWh) na zabezpečenie dostatočného „mestského“ dojazdu 75 km (WLTP). Na nabitie batérie pritom postačí bežná zásuvka (3,5 hod).

„Mesačné náklady podobné MHD“

Nemci sľubujú, že cena elektromobilu Opel Rocks-e bude výrazne nižšia ako v prípade malého automobilu a mesačné náklady na lízing budú podobné ako pri cestovaní mestskou hromadnou dopravou v Nemecku.

Pre získanie lepšej predstavy, aké približné ceny očakávať, uvádzame, že koncernová dvojička Citroen Ami začína vo Francúzsku na cene 6 900 €. Drahšie verzie sa líšia len dizajnovými doplnkami exteriéru a ich cena sa pohybuje v rozmedzí 7 300 až 8 260 €.

Opel Rocks-e bude možné objednať v Nemecku od jesene. Ďalšie trhy sa pripoja budúci rok.

Zdroj: Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel bude v Európe a Číne čisto elektrickou značkou a avizuje nový elektromobil
Najmenší a najlacnejší úžitkový elektromobil z Európy: Citroen Ami dostal verziu Cargo
Opel odhalil elektrické kupé, ktoré odkazuje na legendu. Sériový model je v hre

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Toto je už naozaj ukážka dekadencie európskych oligopolov. Ak by vytvorili aspoň verziu so silnejším motorom a vyššou rýchlosťou, ale drzo fingovať konkurenčné prostredie zmenou loga na maske je perfídne. Európa je už jedno smetisko, na vrchu ktorého je Potemkinova dedina.

  2. Cena dobra, dojazd dat na 200 a rýchlosť staci 100 a auto ktore by malo zmysel v meste, 16rocni nemaju co chodit „autami“, nech idu na skutri. Este otazka, ta cena je bez dotacii? Paradoxne lepsie parametre od tohto ma aj mnoho kolobeziek…

  3. Opel mal vždy vo zvyku vylepšovať preznačkované modely iných značiek pod sebou… Možno keby sa toho chytil OPC tak to by bolo delo 😀 …

Pridajte komentár