Seriál lacných čínskych elektromobilov pokračuje. Modely Pocco začínajú na cene 3 800 €

5

Čínsky trh s malými cenovo dostupnými elektromobilmi je čoraz zaujímavejší. Aj vďaka značke Pocco a jej modelom Duoduo a Meimei. Tieto a podobné modely pritom môžu naznačovať, čoho sa neskôr dočkáme aj v Európe.

O čínskom elektrickom bestselleri Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý vďaka svojmu úspechu pozná v podstate celý e-mobility svet, sme už čo to popísali. Nejde však o jediné vozidlo svojho druhu na tamojšom trhu s malými cenovo naozaj dostupnými elektromobilmi.

A s ďalšími konkurenčnými elektromobilmi prichádza aj značka Pocco, ktorá už jeden mestský mini-elektromobil predáva, pričom druhý vstúpi do predaja v týchto dňoch.

Priamou odpoveďou značky Pocco na úspešný model Wuling Hong Guang MINI EV sa stal marci 3-dverový 2-miestny model Pocco Duoduo s cenou cca od 3 800 € (po prepočte). Ten disponuje rozmermi 3 025 x 1 500 x 1 515 x 1 950 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), hmotnosťou 750 až 770 kg a podľa výrobcu až 766-litrovým batožinovým priestorom, čomu sa ťažko verí (zrejme ide objem celého priestoru za sedačkami vozidla).

Dostupné sú verzie s výkonom 20 / 29 kW, krútiacim momentom 100 / 105 Nm, maximálnou rýchlosťou 100 km/h (obe), batériou s kapacitou 9,2 / 14 kWh a dojazdom 116 / 170 km (NEDC). Ich nabitie z bežnej domácej zásuvky má trvať 6 až 8 hod.

Väčší model Meimei

Rovnakú techniku nájdeme aj v novinke Pocco Meimei, s tým rozdielom, že všetky verzie majú výkonnejší 29-kW elektromotor. Takmer identické sú pritom aj základné parametre, samozrejme s výnimkou rozmerov (3 325 x 1 500 x 1 588 x 2275 mm) a batožinového priestoru (987 l po sklopení zadnej lavice), nakoľko ide o 5-dverové 4-miestne vozidlo.

Tento model bude samozrejme drahší (od 4 500 €), čo by však mnohí menej nároční Európania dali za to, keby bol takýto elektromobil k dispozícii na starom kontinente. Sme pritom veľmi zvedaví, či, resp. kedy sa dočkáme expanzie malých mestských e-modelov z Číny.

Zatiaľ do Európy mieria len podstatne väčšie a podstatne drahšie čínske elektromobily. Časom, možno po zvýšení výrobných kapacít na lacnejšie LFP batérie a nasýtení domáceho dopytu, by sme sa však mohli dočkať aj malých cenovo dostupných čínskych elektromobilov. Nuž, uvidíme. Sme pritom zvedaví, o koľko by sa tieto vozidlá v rámci európskeho trhu „predražili“. Napr. z dôvodu prepravných nákladov, cla či prísnejších homologizačných kritérií.

Zdroje: Pocco, Carnewschina

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší super-lacný elektromobil z Číny stojí od 3 800 € a ponúka dojazd od 150 km (NEDC)
A ďalší „lacný“ elektromobil z Číny. Letin Mengo stojí od 3 800 €
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Pozrel som si čo účtujú zákazníkom za 1kwh európske automobilky. Je to odhadom 300 až 500 €. A dokonca hulvátsky aj viac na náhradných batériových packov. Skúsme túto sumu aplikovať na auto Pocco s 14kWh batériou. Iba batéria by stála 4200-7000€. Tu je pekne vidieť, ako nás šklbú drzé EU automobilky. BEV sú už dnes výrobne lacnejšie ako ICE. Automobilky úmyselne vytvárajú dojem, že BEV sú drahé. A kradnú/podvodne lobujú dotácie na BEV. Predstavte si že ste živnostník a na vaše výrobky, alebo služby by ste dostávali dotáciu vo výške 50%. A tá by súčasne predstavovala všetky vstupné náklady. To by sa vám podnikalo! Až takúto ekonomicky zvrhlú spoločnosť máme…

    • Rozumných a odvážnych ľudí by sa na Slovensku určite zopár našlo.
      Ale celé je to tak trochu zložitejšie. Príklad – stačí objednať 2 kontajnery bavlnených tričiek po 1 € a predať ich po 2 €. Predáte ich milión a je z vás milionár. Samozrejme teoreticky.
      Pri autách – treba urobiť homologizáciu, zaistiť servis a spústu ďalších vecí… Jednoduché to určite nie je. Hlavne to nie je lacné.
      Doviezť a predávať autá je predsa len trošku iné ako doviezť a predať bavlnené tričká…

  2. Najväčší brzdič dovozu Čínskych aút je príliš prísne bezpečnostné normy… Ak by netrebalo asistentov, tuhšiu karosériu a istú kvalitu materiálov, tak by si mohol každý na ebay a aliexpresse kúpiť… Problém už len je v tom, že potrebuješ spoločnosť, ktorá má oprávnenie vydať technický preukaz na dané vozidlo a to nemôže hocikto… Čiže zbytočná byrokracia a normy zabíjajú rýchlu expanziu na EU trh…

    • Dovolím si polemizovať. Bezpečnostné normy nie sú taký problem ako emisné normy. Pri EV tak odpadá hlavný problém. Číňania dnes spĺňajú bezpečnostné normy aj v minimálnej miere (Suda SA01) aj v TOP triede (Volvo, Polestar). Pekný príklad Suda SA01 je síce kritizovaná, ale povinné minimum pre predaj splnila. Ak to má niekto v Nemecku namiesto motorky, stále má lepšiu bezpečnosť. Zároveň povinné bezpečnostné prvky sú mimoriadne lacné, dodávajú sa ako lego vo veľkých sériách od veľkých subdodávateľov. Drahé sú špecifické vychytávky, robené na mieru konkrétneho modelu, väčšinou luxusných aut. Treba však povedať, že aj Číňania konajú racionálne. Ak nemá dostatočne EV saturovaný vlastný trh a ľahko , bez veľkých prekážok exportuje do Južnej Ameriky a Afriky, vyberá si cestu najmenej námahy/najvyšší zisk. Zaostávanie európskych automobiliek však bude paradoxne potrestaná najprv na čínskom trhu a spomínaných rozvojových trhoch. Až potom príde razantný útok na európsky a americká trh. Možno neskôr na kórejský a japonský trh (pre mimoriadny nacionalizmus, a historické skúsenosti). Nesmieme zabúdať ani na aktuálny nedostatok komponentov a logistické problémy v dôsledku Covidu, ktoré spomaľuje a predražuje expanziu čínskych EV do EU.

      Napriek všetkému, výsledným vektorom čínskej expanzie BEV bude schopnosť škálovať výrobu batérií. A tu očakávam zásadný problém európskych automobiliek a ich málo agresívnym batériovým startupov. Ich letargický rozbeh využije dravý CATL a do roku 2026-28 bude podľa môjho odhadu lídrom aj v EU. Hlavne vďaka lacným LFP a extra lacným Sodium-Ion batériám…

Pridajte komentár