Nemecký portál WiWo, ktorý nedávno viedol rozhovor so šéfom Audi, uvádza, že ingolstadtská značka plánuje ukončenie výroby spaľovacích áut. A to skôr, ako sa tak má stať v rámci celého koncernu Volkswagen Group.
V ostatnom období pribúdajú krajiny, ktoré plánujú zákaz predaja nových spaľovacích automobilov. Tých by malo byť podľa aktuálneho zoznamu Charged Future dokopy 27, plus 3 štáty USA. Časový horizont sa pritom pohybuje v rozmedzí rokov 2025 až 2050.
A niektoré krajiny majú veľmi dobre našliapnuté na skoré „ukončenie“ spaľovákov, nakoľko už dnes sú tam ich celkové predaje nižšie ako v prípade nabíjateľných či dokonca plne elektrických vozidiel. Veď napríklad v Nórsku dosiahli v roku 2020 novo registrované elektromobily a plug-in hybridy neuveriteľný podiel 74,8 % a samotné elektromobily 54,3 % z celkových registrácií. Holandsko sa zas môže pochváliť svojím rekordným mesiacom – 12/2020, v ktorom mali elektromobily podiel 69 %.
A na spomínané plány krajín a predajné čísla, ako aj opatrenia EÚ reagujú tiež automobilky. Napríklad Honda nedávno oznámila, že v Európe do konca roka 2022 ukončí predaj spaľovacích áut. Daimler zas avizoval zastavenie vývoja spaľovacích motorov. A koncern Volkswagen Group má podľa interného dokumentu naplánované ukončenie výroby spaľovacích áut na rok 2040.
Audi chce predbehnúť všeobecné koncernové plány
Na základe informácií od nemeckého portálu Wiwo, ktorý nedávno viedol rozhovor so šéfom Audi Markusom Duesmannom, sa pritom zdá, že prémiová koncernová značka Volkswagen Group ukončí výrobu spaľovacích áut podstatne skôr. Audi má totiž pracovať na harmonograme vyradenia spaľovacích motorov z prevádzky.
Na základe tohto harmonogramu sa ukončí výroba spaľovákov v rámci každého závodu Audi. Budú stanovené obdobia, v ktorých dôjde k ich postupnému vyradeniu, a to podľa toho, ako sa bude v stanovených obdobiach dariť na trhu elektromobilom.
O spomínaných obdobiach sa má rozhodnúť v nasledujúcich mesiacoch. Audi by pritom v budúcnosti malo ponúkať len vozidlá s elektrických pohonom. Stať sa tak má najneskôr o 10 až 15 rokov. T.j. okolo rokov 2031 až 2036. Nuž, uvidíme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
Audi robí upgrade svojich e-mobility plánov. Ponúkne až 20 elektromobilov
Návrh Euro 7 vraj zakazuje spaľovacie autá. Podpredseda EK ho obhajuje
2 komentáre
To že Daimler avizoval zastavenie vývoja ma inak celkom prekvapuje.. Keď už všetci hovoria o zastavení výroby, tak vývoj snáď už zastavili dávno.
Btw: úprimne, veľké automobilky zastavili vývoj nielen motorov ale aj podvozkov a interiérov – v skratke vývoj áut už veľmi dávno, a práve preto dostali zelenú nové automobilky, ktoré ich tromfli o 10-15rokov..
A ak sa rýchlo nerozhybu títo dinosauri, tak stratia úplne svoje načančané značôčky.
A ja som úplne za, aby sa trh očistil od týchto už roky umelo pri živote udrziavaných „automobiliek“.
Dufam len, že novo napumpovane (vytvorené z ničoho) peniaze kvôli kríze nepôjdu všetky na záchranu nefunkčných firiem, ktoré brzdia inovácie aj celkovo deformuju trh s autami a hlavne ich cenami.
Trend k BEV je zjavný a silný. Netreba však hysterčiť pri zastavovaní výroby áut so spaľovacími motormi, kým nie je dostatok cenovo prístupných BEV, a nabíjačiek všetkých veľkostí s dobrými cenami za kWh! Pri vývoji spaľovacích motorov sa už zrejme prišlo na technickú a ekonomickú hranicu. Znižovať spalinové emisie pritom musia aj iné oblasti dopravy a priemyslu!