Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka

1

Automobilka Mercedes-Benz nám dnes priblížila časový rámec svojich nasledujúcich elektromobilov. Ide o 6 modelov, od kompaktov až po luxusný segment. Do hry sa pritom konečne dostane nová platforma, vyvinutá špeciálne pre plne elektrické vozidlá.

Mercedes-Benz má v ponuke aktuálne dva elektromobily z rodiny EQ, a to SUV strednej triedy – EQC a van EQV. „Rodinka“ sa však už pomerne čoskoro značne rozrastie. Aj vďaka novej „e-platforme“, ktorá je škálovateľná, čo umožňuje jednoduchší a rýchlejší vývoj vozidiel naprieč celým modelovým radom.

Rázvor a rozchod kolies, ako aj všetky ostatné komponenty systému, vrátane batérie, sú vďaka modulárnemu dizajnu variabilné. Na podrobnosti ohľadom novej platformy si však budeme musieť počkať.

Dozvedáme sa však, že prvým vozidlom, ktoré na nej vyrastie, bude vlajkový elektromobil značky – luxusný sedan Mercedes-Benz EQS. Ten je v záverečnej fáze testovania, pričom na trh sa dostane budúci rok. Nemecká automobilka uvádza, že ponúkne dojazd až 700 km podľa cyklu WLTP.

EQS bude nasledovaný ďalšími plne elektrickými modelmi postavenými na novej e-platforme. A to o triedu menším sedanom Mercedes-Benz EQE, ako aj SUV variantmi modelov EQS a EQE.

Ešte predtým sa však dočkajú priaznivci kompaktných elektrických „SUV“. Ešte tento rok pôjde do výroby Mercedes-Benz EQA – plne elektrická dvojička modelu GLA. A budúci rok bude spustená produkcia modelu Mercedes-Benz EQB.

V pomerne krátkom čase tak Mercedes rozšíri svoje portfólio osobných elektromobilov „EQ“ z dvoch na osem. Nasledovať pritom budú ďalšie nové modely. Štuttgartská automobilka chce totiž do roku 2030 dosiahnuť viac ako polovičný podiel predaja vlastných plne elektrických a plug-in hybridných vozidiel.

Ide pritom o jeden z krokov stratégie „Ambition 2039“, ktorej cieľom je CO2 neutrálna flotila vozidiel do menej ako 20 rokov.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Už aj Mercedes-Benz má elektrickú kolobežku. Mikromobilita je trendom
Mercedes predstavil batériový aj vodíkový ťahač s dojazdom 500, resp. 1000+ km
Mercedes sa uberá cestou Tesly. Chystá softvérovo definovanú architektúru

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Zobudili sa nie päť minút pred dvanástou, ale roky po dvanástej. Do roku 2030 50 % plug-inov a BEV? Tesla a kopa čínskych firiem má už dnes 100% a technologicky sú roky vpredu. Nemecko – Merkelová – v „záujme“ nemeckých automobiliek roky brzdila EÚ v požiadavkách na zavádzanie elektromobility a teraz to má – a my s ňou.

Pridajte komentár