Porovnanie rýchlosti nabíjania Hyundaiu Kona Electric so 64 a 39 kWh batériou

0

Ak zvažujete kúpu elektromobilu Hyundai Kona Electric a neviete sa rozhodnúť, ktorú verziu si vybrať, pomôcť by vám mohol aj test youtubera z kanála EV Puzzle. Ten totiž porovnal rýchlosť nabíjania Kony s 39 a 64 kWh batériou. Výsledky boli pritom prekvapujúco rozdielne.

Rýchlosť nabíjania na rýchlonabíjacích staniciach je jedných z kľúčových faktorov moderných elektrických vozidiel. Veď nikto nechce strácať množstvo drahocenného času čakaním na nabitie svojho vozidla na verejných nabíjačkách. Youtuber z kanála EV Puzzle sa preto rozhodol porovnať rýchlosť nabíjania oboch dostupných verzií žiadaného elektrického SUV Hyundai Kona Electric.

Nabíjanie na 50 kW nabíjačke

Hyundai Kona Electric má podľa výrobcu podporovať DC nabíjanie výkonom 100 kW. Porovnávací test sa však pravdepodobne uskutočnil na nabíjacej stanici s výkonom 50 kW. To je na jednej strane škoda, na druhej, väčšina dnes dostupných rýchlonabíjačiek disponuje práve takýmto výkonom.

Nakoľko obe verzie elektrickej Kony využívajú batériu s rovnakými článkami od toho istého výrobcu (LG Chem), neočakávali sa príliš veľké rozdiely v rýchlosti ich nabíjania. Opak bol však pravdou.

Nečakane veľké rozdiely

39 kWh verzia sa pri teplote 6 °C nabila zo 6 na 80 % kapacity za viac ako hodinu, pričom získala dojazd 187 km. 64 kWh verzia za rovnakých podmienok získala pritom rovnaký dojazd len za 35 minút. Rýchlosť nabíjania v prípade verzie s menšou batériou dosiahla hodnotu 177 km/h. V prípade “vyššej” verzie (64 kWh) to bolo až 282 km/h. A to je podstatný rozdiel.

39 kWh verzia je aj hlučnejšia

Navyše youtuber zaznamenal aj rozdielny komfort na palube Hyundaiu Kona Electric počas nabíjania. Podľa neho chladiaci systém 39 kWh verzie bol výrazne hlučnejší ako v prípade 64 kWh verzie. Dodáva, že bol prekvapený z rozdielnosti pocitov pri používaní oboch elektromobilov.

Väčšia kapacita batérie znamená samozrejme menej časté nabíjanie, pričom vodič nemusí toľko myslieť na dojazd svojho vozidla. Keď k tomu pripočíta spomínanú rýchlosť nabíjania, je pre neho jasnou voľbou verzia s väčšou batériou.

Oplatí sa priplatiť?

Za väčšiu batériu, dojazd a ako sme zistili aj rýchlosť nabíjania sa ale samozrejme pripláca. Na slovenskom trhu je to v prípade štandardnej úrovne výbavy 3 500 €. Za tieto peniaze získate navyše aj výkonnejší motor (150 kW, t.j. + 50 kW) a lepšie dynamické vlastnosti. Zdá sa tak, že verzia so 64 kWh batériou má podstatne lepší pomer ceny a “výkonu”.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV Hyundai Kona Electric dostalo slovenské ceny!
Ako rýchlo a za koľko sa nabije Tesla Model 3 na nabíjačke Supercharger? | TEST
Top Gear: Hyundai Kona Electric je najlepší cenovo dostupný elektromobil

Zdroj: The EV Puzzle/Youtube, titulná fotografia: Hyundai

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!