Top Gear: Hyundai Kona Electric je najlepší cenovo dostupný elektromobil

0

Magazín Top Gear otestoval elektrické SUV Hyundai Kona Electric vo verzii so 64 kWh batériou. Označil ho pritom za najlepší cenovo dostupný elektromobil v Británii, ako aj prvý „masový“ elektromobil, ktorý je použiteľný ako jediné vozidlo v domácnosti. Nie je však bezchybný.

Hyundai Kona Electric je rozhodne veľmi očakávaným elektromobilom. A to z viacerých dôvodov. Jedná sa v podstate o prvé malé elektrické SUV, pričom záujem o tento segment vozidiel neustále rastie. Taktiež ponúka vysoko nadštandardné parametre a na pomery elektromobilov aj prijateľnú cenu.

Kľúčové vlastnosti

Spomínané teoretické „papierové“ plusy ocenil aj motoristický magazín Top Gear, po uskutočnení reálneho testu. Podľa neho spája Hyundai Kona Electric 3 dôležité vlastnosti, a to veľký dojazd, cenovú dostupnosť a rýchle nabíjanie.

Dobrý dojazd

Hyundai uvádza v prípade modelu Kona Electric s väčšou 64 kWh batériou (dostupná je aj 39,2 kWh verzia) dojazd 470 km podľa normy WLTP. V rámci testu Top Gear sa pritom podarilo dosiahnuť dojazd 400 km na jedno nabitie. A to je rozhodne veľmi dobrá hodnota, ktorá je podporená aj nedávno certifikovaným dojazdom 415 km podľa najpresnejšej svetovej normy EPA.

Rýchle nabíjanie a prijateľná cena

Hyundai Kona Electric pritom podporuje DC rýchlonabíjanie výkonom až 100 kW, čo je vzhľadom na cenu vozidla ďalšia nadštandardná vlastnosť. Na britskom trhu je nyvyše model so 64 kWh batériou dostupný v prepočte za sumu od 37 000 € s DPH.

Problémy s trakciou

Elektrické SUV však nie je bez chýb. Top Gear objavil počas testu problém s trakciou. Ten je spôsobený tým, že vozidlo má „len“ predný náhon a nedokáže ideálne preniesť na vozovku obrovský krútiaci moment 395 Nm, ktorý je dostupný od 1. otáčky. Najmä pri počiatočnom zrýchlení tak treba stláčať pedál akcelerátora opatrnejšie alebo si nastaviť menej agresívny jazdný režim.

„Elektrický crossover „môže byť“. Nie je však dokonalou náhradou za modely ako Tesla Model X či Jaguar I-Pace. Jeho akceleračné schopnosti sú limitované nedostatočnou trakciou a nadbytkom krútiaceho momentu. Podobne ako v prípade načipovaných turbo hot hatchov z 90. rokov. A to kvôli tomu, že má len predný náhon, čo však nie je vzhľadom na cenu prekvapujúce. Neponúka ani toľko priestoru ako spomínané modely, kedže je menší, ale za to je podstatne lacnejší,“ dodáva Top Gear.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Kona Electric dostal českú cenovku. U nás by mohol stáť od 35 000 €
Top Gear otestoval Teslu Model 3 Performance. Čo na ňu hovorí?
Elektrické SUV od Fordu bude niesť prvky športového modelu Mustang

Zdroj: Top Gear cez Insideevs, titulná fotografia: Hyundai

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár