Hyundai zvyšuje dojazd elektromobilu Kona Electric. A nielen to

2

Nórske zastúpenie automobilky Hyundai oficiálne informuje, že model Hyundai Kona Electric (64 kWh) ponúkne vyšší dojazd. A to nie je všetko, zlepšiť sa má totiž aj jazdný výkon a dostupnosť tohto veľmi obľúbeného elektromobilu.

Zdá sa, že tu máme nový trend, ktorý kedysi odštartovala Tesla. A to zvyšovanie dojazdu „pôvodných“ elektrických modelov. Niektorí výrobcovia teda vylepšujú aktuálne generácie svojich elektromobilov a nečakajú tak na „facelift“ či novú generáciu modelu.

A to sa napr. po modeloch Audi e-tron a Jaguar I-Pace týka aj menšieho elektrického SUV Hyundai Kona Electric. Ten sa dostal na prvé trhy na jar 2018, pričom výrobca uvádzal dojazd (podľa cyklu WLTP) 300 km (verzia s 39,2 kWh batériou), resp. 470 km (64 kWh).

V decembri 2018 však informoval, že znížil tieto hodnoty na 289, resp 449 km (WLTP), pretože sa zistilo, že nezávislá organizácia, ktorá dohliadala na testovací proces, neúmyselne poskytla nesprávnu metodiku. Z tohto dôvodu boli vozidlá testované neprimerane dlhú dobu v rámci mestského cyklu.

No a aktuálne dochádza k pozitívnej úprave dojazdu tohto modelu, pretože spoločnosť Hyundai Motor Norway vo svoje tlačovej správe informuje, že zvyšuje dojazd modelu Kona Electric so 64 kWh batériou na 484 km (WLTP).

Týkať sa to má vozidiel vyrobených od marca 2020, ktoré budú vybavené „továrenskými“ pneumatikami Michelin Primacy 4. Nekonkretizuje však, ako dosiahla zvýšenie dojazdu o slušných 35 km. Nové pneumatiky, ktoré majú pravdepodobne nižší valivý odpor, zrejme nebude jediným faktorom.

Ďalšie novinky

Zvýšenie dojazdu nie je jedinou pozitívnou správou, ktorá sa týka modelu Hyundai Kona Electric. Kórejská značka totiž informuje aj o zvyšovaní výrobnej kapacity, ktorá zníži čakacie doby na vozidlo. Minimálne nórski zákazníci, ktorí si dnes Konu objednajú, majú očakávať dodanie do 6 mesiacov. Produkčná kapacita sa pritom bude ďalej navyšovať, a to po lete, kedy má byť dostupnosť „úplne normalizovaná“.

Vynovený Hyundai Kona Electric má tiež ponúknuť lepší jazdný výkon, a to vďaka lepšej „priľnavosti“. Nemalo by tak zrejme už dochádzať k strate trakcie pri prudkom zošliapnutí akcelerátora, na čo sa sťažovali niektorí majitelia aj novinári.

V interiéri Kony po novom nenájdeme tlačidlo VESS (Virtual Engine Sound System), pomocou ktorého je možné zapnúť alebo vypnúť syntetický zvuk/hluk, ktorý pri nízkych rýchlostiach upozorňuje chodcov na prítomnosť vozidla v ich okolí. A to z dôvodu, že tento systém je podľa novej legislatívy povinný, takže ho už nebude možné dezaktivovať.

Novinky ohľadom Kony určite potešili. Budeme pritom dúfať, že spomínané zmeny sa dotknú aj verzie s menšou 39,2 kWh batériou, ako aj koncernových elektromobilov Kia e-Niro a Kia e-Soul, ktoré disponujú takmer identickou technikou.

Zdroj: Tlačová správa (Hyundai Motor Norway) – preklad pomocou online translátora

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai a Uber predstavili elektrický lietajúci „taxík“ pre mestskú mobilitu
Koncern Hyundai predstavil svoje plány v oblasti elektromobility do roku 2025
Spoznali sme slovenskú cenu nového Hyundaiu Ioniq Electric s väčším dojazdom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Jo toto potěší . V interiéri Kony po novom nenájdeme tlačidlo VESS (Virtual Engine Sound System), pomocou ktorého je možné zapnúť alebo vypnúť syntetický zvuk/hluk, ktorý pri nízkych rýchlostiach upozorňuje chodcov na prítomnosť vozidla v ich okolí. A to z dôvodu, že tento systém je podľa novej legislatívy povinný, takže ho už nebude možné dezaktivovať.

Pridajte komentár