Na slovenský trh aktuálne prichádza vynovený elektrický liftback nižšej strednej triedy – Hyundai Ioniq Electric. Ten okrem iného ponúka väčší výkon či väčšiu batériu (+36 %), a teda aj väčší dojazd. Týmto dňom bol spustený jeho predaj v SR, pričom sme spoznali aj ceny.
Faceliftovaný Hyundai Ioniq Electric pre modelový rok 2020 sa môže pochváliť vyšším výkonom, ktorý vzrástol z 88 na rovných 100 kW. Maximálny krútiaci moment 295 Nm pritom zostal zachovaný. O niečo lepšia je aj palubná nabíjačka, ktorá si polepšila zo 6,6 na 7,2 kW. Parametre podpory rýchlonabíjania sa nezmenili, novinku tak bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW, pričom na 80 % to potrvá 54 min.
Najvýznamnejšou zmenou je však zvýšenie dojazdu, a to na 311 km (WLTP). Vďaka výnimočnej účinnosti postačí novému Ioniqu k zabezpečeniu tohto dojazdu batéria s kapacitou 38,3 kWh. Pôvodná verzia, ktorá prišla na trh v roku 2016, disponovala 28 kWh batériou.
To predstavuje nárast kapacity o 36 %. Žiaľ, nie možné urobiť priame „papierové“ porovnanie dojazdu oboch verzií modelu, nakoľko dojazd tej pôvodnej bol certifikovaný na základe „benevolentnejšej“ normy NEDC, podľa ktorej vozidlo zvládlo na jedno nabitie 280 km.
2 verzie
Vynovený Hyundai Ioniq Electric 2020 bude na našom trhu dostupný v dvoch verziách, ktoré sa líšia výbavou. Tá základná nesie označenie Electric BEV a stojí 37 990 €, pričom výrobca ponúka bonus vo výške 2 000 €. Tzn. koncovú cenu 35 990 €. Pre porovnanie, pôvodný model s 28 kWh batériou vyjde na 35 490 € (vrátane bonusu 2 000 €).
Lepšie vybavená verzia Electric+ BEV stojí po započítané spomínaného bonusu 38 990 €, pričom navyše ponúka: predné Bi-LED svetlomety, chrómové exteriérové doplnky, Safety Pack so systémom monitorovania mŕtveho uhla BCW a systém upozorňujúci na vozidlá blížiace sa zboku pri cúvaní, asistenta sledovania dopravných značiek, systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou LFA, ambientné osvetlenie interiéru, kovové pedále, elektricky sklopné predné zrkadlá, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, adaptívny tempomat s funkciou „auto stop a štart“, vyhrievanie zadných sedadiel, 10,25-palcový LCD s integrovanou navigáciou a prémiový audiosystém INFINITY s externým zosilňovačom a 8 reproduktormi.
Záruka
Na vozidlo sa vzťahuje štandardná záruka 5 rokov bez obmedzenia počtu kilometrov. Špeciálne na batériu je to 8 rokov, resp. 200 000 km. Hyundai však neuvádza minimálnu garantovanú kapacitu počas záručnej doby, takže takúto garanciu zrejme neponúka.
Štandardná výbava
V základnej výbave faceliftovaného elektromobilu Hyundai Ioniq Electric nájdeme systém ohrevu batérií pri nízkych teplotách, 16-palcové kolesá, denné LED svietenie vpredu, kombinované LED svietenie vzadu, systémy ABS, ESC, HAC a E-call, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém autonómneho núdzového brzdenia FCA, automatické udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, systém na sledovanie únavy vodiča, zadnú parkovaciu kameru, vyhrievanie volantu a predných sedadiel, solárne tónované sklá, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, automatickú klimatizáciu, tempomat, dažďový a svetelný senzor, zadné parkovacie senzory, inteligentný kľúč, imobilizér, alarm či 8-palcový farebný LCD s podporou služieb Apple CarPlay a Android Auto.
Zdroj: Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Kona Electric sa dočká modernizácie. Tá prinesie aj rýchlejšie nabíjanie
Hyundai začína s výrobou prototypu elektrického SUV na novej e-platforme
Hyundai vyvíja technológiu pre úpravu výkonu elektromobilov cez mobil
6 komentárov
Zbytočne kopa systémov, keď je batéria taká drahá, prečo to ešte predražujú.
Za 40 tis. je už Tesla 3, chlapci to preháňajú.
A to nehovorím o pomalom nabíjaní, 100 kw ani náhodou, testov už bolo o tom dosť, že starší ioniq je možno na dlhších trasách aj rýchlejší, aj keď má menšiu batériu, ale rýchlejšie sa nabíja. Bohužiaľ ten istý problém s touto batériou majú aj hyundai kona akia niro…
ano, maju to Kona aj Niro, ale s touto nizsou kapacitou sa u nas ani nepredavaju (vlastne Niro takmer nikde, Kona 39kWh je u nas dostupna, ale pochybujem, ze ju niekto kupi v nizsom variante). Niro uz ma tiez odvcera otvoreny konfigurator a je tam iba 64kWh verzia, ktora nabija celkom prijatelne, v idealnych podmienkach je maximalna rychlost nad 70 kW.
Model 3 SR+ je za 40 tisic, ale bez DPH. Plna cena sa blizi tesne ku 50 tisicom. Takze Ioniq je predsa len lacnejsi, a to o cca 10-tisic EUR.
To si naozaj niekto kúpi auto s dojazdom 300 km??? za 40 000,-€ ???