Technický update Audi e-tron prináša vyššiu účinnosť a dojazd

5

Automobilka Audi oznamuje, že vylepšila hardvér a optimalizovala softvér svojho prvého sériového elektromobilu Audi e-tron. Ten je vďaka tomu teraz efektívnejší, čo sa prejavilo aj zvýšením dojazdu.

Pri aktualizácii Audi e-tron sa podľa nemeckej značky riadili jej inžinieri heslom „každý detail sa počíta“. Uvádza pritom, že napríklad vďaka novému typu bŕzd sa im podarilo znížiť tzv. zvyškový brzdný moment.

Zefektívnenia sa dočkal aj pohonný systém. Pri bežnej jazde sa používa (aj používal) zadný elektromotor, pričom ten predný sa pripájal v prípade potreby vyššieho výkonu či lepšej trakcie. Po novom je však predný motor počas bežnej jazdy úplne odpojený od prísunu energie z batérie.

Zvýšenie využiteľnej kapacity batérie

Audi taktiež zvýšilo využiteľnú kapacitu 95 kWh batérie. A to z 83,6 kWh na 86,5 kWh. Nemali by sme sa však obávať zníženia rýchlosti nabíjania pri vyššom SoC, nakoľko bol aktualizovaný aj termo-manažment systém vysokonapäťových komponentov vozidla. Automobilka tiež uvádza, že sa jej podarilo znížiť spotrebu prietokového čerpadla.

Výsledkom spomínaných vylepšení má byť to, že Audi e-tron je po update efektívnejšie, čo sa prejaví na zvýšení jeho dojazdu na 436 km (WLTP). A to je podľa Audi o 25 km viac ako v prípade pôvodného modelu.

Z uvedeného dojazdu môže vyplývať, že Audi pôvodne vylepšilo pohon v rámci vývoja „nového modelu“ e-tron Sportback (resp. skôr novej „SUV-kupé“ verzie modelu e-tron), nakoľko ten má ponúknuť dojazd 446 km (WLTP), pričom výrobca uvádza, že zmena tvaru karosérie pridala vozidlu vplyvom lepšej aerodynamiky na dojazde 10 km.

Vynovený elektromobil bude možné objednať aj s novým balíkom výbavy S line, ktorý obsahuje napríklad 20-palcové disky kolies, športové vzduchové odpruženie či výraznejšie tvarovaný nárazník.

Dostupné už teraz

Vylepšené „Audi e-tron 2020“ má byť dostupné už teraz (všetky novo vyrobené vozidlá), a to za nezmenené ceny. Teda aspoň na nemeckom trhu (od 80 900 €). V prípade slovenského trhu by to znamenalo cenu od 81 400 €.

Zdroj: Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilka Audi poodhalila tajuplný elektrický model
Audi predstavilo svoj „druhý“ elektromobil – e-tron Sportback
Tesla vs Audi vs Mercedes vs Jaguar: Porovnávací test rýchlosti nabíjania prémiových SUV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Otázka je, či sú schopní (a chcú) updatnut aj už predané a vyrobené etrony, keďže okrem HW ide o kopu SW vylepšení. A veru tesla im zavarila všetkým týmto špekulantom strategickym. Ktorých jedinou stratégiou je – ako zarobiť viac.

Pridajte komentár