Nový Hyundai Ioniq Electric zrejme dostane 38,3 kWh batériu

0

K dispozícii máme dokument, ktorý nesie informácie o „faceliftovanej“ verzii modelu Hyundai Ioniq Electric. Tie sa týkajú aj toho najpodstatnejšieho, a to navýšenia kapacity batérie a dojazdu.

Hyundai pred dvoma dňami predstavil facaliftované modely Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in Hybrid. A to s tým, že už onedlho sa dočkáme aj vynoveného elektromobilu Hyundai Ioniq Electric. Zdá sa však, že „uniknutý“ dokument, ktorý bol publikovaný na nemeckom fóre, nám v predstihu prezrádza niektoré podstatné informácie. O jeho zverejnení pritom informoval portál Pushevs.

Čo sa týka dizajnových zmien exteriéru a interiéru či novej výbavy, elektromobil by sa nemal výraznejšie líšiť od predstavených hybridných súrodencov. Samozrejme, očakávať môžeme inú „masku“, volič „prevodov“ či disky kolies.

37 % zvýšenie kapacity batérie

Tie najpodstatnejšie zmeny však nájdeme pod kapotou. V novinke by sme totiž mali nájsť 38,3 kWh batériu. Aktuálny model pritom disponuje 28 kWh akumulátorom. To predstavuje 37 % zvýšenie kapacity. Tým, ktorých nová batéria sklamala, pripomíname, že Ioniq využíva inú platformu ako model Hyundai Kona Electric, ktorý disponuje aj 64 kWh batériou.

V rámci modelu Ioniq je batéria osadená pod zadným radom sedadiel, pričom zasahuje aj do podlahy kufra. Kona má batériu integrovanú do podlahy, medzi oboma nápravami. Väčšia batéria sa tak do Ioniqu zrejme nezmestila.

Dojazd v zastaralom cykle

Každopádne sa dočkáme pekného zvýšenia dojazdu. A to z 280 na 378 km. Jedná sa však o dojazd uvádzaný v zastaralom „optimistickom“ cykle NEDC. V reálnej prevádzke by sme sa však mohli pokojne dočkať dojazdu okolo 300 km, keďže Ioniq Electric patrí spolu s Teslou Model 3 k najefektívnejším elektromobilom na trhu.

Zverejnený dokument taktiež odhaľuje, že v prípade elektromotora neboli uskutočnené žiadne zmeny. Tzn., že novinka ponúkne výkon 88 kW (118 k) a krútiaci moment 320 Nm. Aktuálny model sa pritom môže pochváliť veľmi slušnou agilitou, ktorú by nemala výraznejšie „priškrtiť“ ani ťažšia batéria.

Veríme však, že zmien sa dočká nabíjací systém batérie, ktorý bude podporovať rýchlejšie nabíjanie, nakoľko kapacita batérie narástla o 37 %. Naopak zmenu si neželáme v prípade ceny nového modelu.

A čo cena?

Súčasný model sa predáva od sumy 35 290 €. V prípade jej zachovania by stál „faceliftovaný“ Hyundai Ioniq Electric podobne ako základná Kona Electric s takmer identickou kapacitou batérie (39,2 kWh) a zrejme aj výbavou. Zákazník by tak mal na výber, či chce za podobné peniaze menšie SUV alebo priestrannejší liftback.

Hyundai Ioniq Electric 2020 (38 kW) by sa mal dostať na trh v septembri tohto roku. Jeho hybridný súrodenci budú dostupný o 2 mesiace skôr.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (Hybrid 2020): Hyundai 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro dostavajú nižší oficiálny dojazd. Kvôli chybe
Hyundai predstavil 2. generáciu elektrifikovaného modelu Ioniq
Porovnanie rýchlosti nabíjania Hyundaiu Kona Electric so 64 a 39 kWh batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár