Hyundai predstavil 2. generáciu elektrifikovaného modelu Ioniq

0

Hyundai dnes predstavil podľa vlastných slov 2. generáciu modelov Hyundai Ioniq Hybrid a Ioniq Plug-in hybrid. Plne elektrická verzia Ioniq Electric má nasledovať tieto modely už čoskoro.

Kórejská automobilka uvádza, že od uvedenia na trh (2016) predala 60 000 kusov modelu Ioniq. Jeho predaje chce teraz podporiť generačnou obmenou. Jedná sa však skôr o facelift, pričom Hyundai nespomína, že by sa zmeny nejako dotkli pohonných jednotiek. Napriek tomu sme sa dočkali množstva zaujímavých noviniek.

Vynovený exteriér aj interiér

Zvonku na prvý pohľad zaujme nová grafika svetiel a masky chladiča či nové disky, resp. ich aerodynamické kryty. Zvnútra zas nová stredová konzola s príplatkovým 10,25-palcovým displejom, ktorý „vytŕča“ do priestoru. Na palubu pritom pribudlo množstvo nových technológií, resp. z príplatkových sa stali štandardné.

Nové technológie a štandardná výbava

Nový Hyundai Ioniq Hybrid a Plug-in hybrid ponúka napríklad pokročilé telematické služby Bluelink, aktívne bezpečnostné a asistenčné systémy SmartSense, nastaviteľné regeneračné brzdenie či vynovený infotainment. Navyše sa rozšírila paleta lakov o 3 nové farebné varianty.

Nové modely budú v štandarde obsahovať systém varovania a vyhýbania sa prekážke pred vozidlom, asistenta pre udržiavanie v jazdných pruhoch, systém, ktorý upozorní vodiča, aby sa zameral na cestu, hlasové ovládanie, aktualizácie na diaľku (OTA) či podporu Android Auto a Apple CarPlay.

„Green-zone Drive Mode“

Zaujímavou novinkou je funkcia „Green-zone Drive Mode“, ktorá automaticky nastaví režim pohonu v špecifických oblastiach (napr. nízkoemisných zónach) tak, aby sa maximalizovalo využitie elektrickej časti pohonnej jednotky.

Nový Hyundai Ioniq Hybrid a Plug-in hybrid bude možné po novom ovládať aj prostredníctvom jediného pedála. Takisto bude možné nastaviť úroveň rekuperácie či využívať palubné funkcie pri vypnutom vozidle.

A čo nový Ioniq Electric?

Výrobca taktiež potvrdil, že sa dočkáme aj vynoveného modelu Hyundai Ioniq Electric. Ale viac už toho neprezradil. Môžeme však očakávať väčšiu batériu. Veríme, že aspoň s kapacitou 39 kWh, ktorou disponuje základná verzia elektrickej Kony.

Model Ioniq Electric je zrejme jeden z dvoch najefektívnejších elektromobilov na trhu, takže spomínaná batéria by mu mohla zabezpečiť reálny dojazd okolo 300 km. 64 kWh batéria sa žiaľ do Ioniqu nezmestí.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai prezentoval koncept “post-apokalyptického” chodiaceho elektromobilu
Porovnanie rýchlosti nabíjania Hyundaiu Kona Electric so 64 a 39 kWh batériou
Automobily Hyundai a Kia budú vybavené 3 typmi solárnych striech

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár