Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro dostavajú nižší oficiálny dojazd. Kvôli chybe

0

Koncern Hyundai Motors musel znížiť doteraz oficiálne uvádzaný dojazd svojich nových elektromobilov Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro. Na vine je pritom údajne externá firma, ktorá pri určovaní dojazdu nerešpektovala správne postupy cyklu WLTP.

O elektromobily Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro je veľký záujem. A to aj vďaka ich veľmi dobrému dojazdu. Ten oficiálny, podľa svetového cyklu WLTP, však nie je v skutočnosti taký, ako doteraz uvádzali výrobcovia. V rámci EÚ sú pritom automobilky povinné uvádzať napríklad spotrebu či dojazd podľa tejto novej štandardizovanej metodiky testovania.

Chybná metodika testovania

Kia a Hyundai aktuálne tvrdia, že nezávislá organizácia, ktorá dohliadala na testovací proces, poskytla neúmyselne nesprávnu metodiku. Z tohto dôvodu boli vozidlá testované neprimerane dlhú dobu v rámci mestského cyklu.

Kvôli tomu dosiahli vozidlá nižšiu priemernú rýchlosť a spotrebu energie. Dôsledkom toho boli údaje o ich dojazde vypočítané podľa metodiky WLTP nadhodnotené. Čo to znamená v reči čísel?

Správny vs. nesprávny dojazd

Podľa pôvodných chybných údajov uvádzali výrobcovia v prípade modelu Hyundai Kona Electric dojazd 300 km (verzia s 39,2 kWh batériou), resp. 470 km (64 kWh). V prípade modelu Kia e-Niro to bolo 312 km (39,2 kWh), resp. 485 km (64 kWh).

Podľa nových, korektných WLTP testov sú výsledky nasledovné:

Automobilka Kia vyhlásila, že na nezrovnalosti okolo testovacieho cyklu WLTP prišla počas testovania iného nového elektromobilu značky, zrejme novej generácie crossoveru Kia Soul EV. Taktiež dodala, že kontaktovala zákazníkov, ktorí si model kúpili a vysvetlila im dôvody, ktoré viedli k zmene hodnôt dojazdu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro trónia testu dojazdu 13 elektromobilov
Porovnanie rýchlosti nabíjania Hyundaiu Kona Electric so 64 a 39 kWh batériou
Kia e-Niro dostala prvú európsku cenovku. Je vyššia ako sme očakávali

Zdroje: Autocar, Hyundai, titulná fotografia: Electrive

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár