Hyperion XP-1 je vodíkový hyperšport s dojazdom 1 600 km

7

Americká technologická spoločnosť Hyperion, ktorá má spolupracovať aj s NASA, predstavila prototyp svojho prvého elektromobilu Hyperion XP-1. Ide o extrémne rýchly hyperšport s vodíkovým pohonom, ktorý na jedno natankovanie zvládne dojazd 1 600 km. Má pritom demonštrovať, čo ponúka vodíková technológia. Chystá sa však aj do predaja.

Hyperion XP-1 je podľa kalifornskej spoločnosti prvou kapitolou ich dlhodobej vízie, ktorá súvisí s komplexnými vodíkovými technológiami. Po dizajnovej stránke sa Američania zrejme nechali ovplyvniť značkou Bugatti, z technologického hľadiska zas spomínajú vplyv aerokozmického priemyslu.

Tento športový automobil s palivovými článkami na vodík je podľa spoločnosti Hyperion výsledkom takmer 10-ročného vývoja, testovania a výskumu vodíkovej technológie, za ktorou stojí 200 výskumníkov a vedcov.

„Eliminácia úzkosti z dojazdu“

Cieľom spomínaného tímu pritom bola eliminácia tzv. úzkosti z dojazdu. A výsledkom má byť dojazd 1 600 km na jedno natankovanie, ktoré trvá na verejnej vodíkovej stanici 3 až 5 minút. Účinnosť vozidla majú zvyšovať integrované solárne panely so schopnosťou „sledovania dráhy slnka“.

„Model XP-1 bol čiastočne navrhnutý tak, aby fungoval ako vzdelávací nástroj pre masy. Leteckí inžinieri už dlho chápu výhody vodíka ako najhojnejšieho a najľahšieho prvku vo vesmíre. A teraz, vďaka tomuto vozidlu, zažijú jeho mimoriadnu hodnotu aj zákazníci,“ povedal šéf spoločnosti Hyperion, Angelo Kafantaris.

Palivové články poskytujú elektrickú energiu pre všetky 4 kolesá vozidla prostredníctvom „výkonných motorov“. Hyperion žiaľ v tomto smere neprezradil podrobnosti. Zverejnil však údaje o zrýchlení – z 0 na 60 mph (97 km/h) pod 2,2 s a maximálnej rýchlosti – 354 km/h. Jazdné vlastnosti vodíkového hyperšportu majú podporovať okrem iného „aktívne aerodynamické štruktúry“, ktoré nájdeme na každej strane vozidla.

Hyperion XP-1 využíva podľa výrobcu niektoré z najmodernejších technológií na svete. Vrátane tých, ktoré sú odvodené od technológií popredných spoločností z oblastí letectva, strojárenstva, ako aj vesmírnych agentúr, vrátane NASA.

Hyperion XP-1 sa má začať vyrábať začiatkom roku 2022, a to v USA. Spoločnosť Hyperion tiež tvrdí, že už čoskoro odprezentuje svoje plány, ktoré sa týkajú revolúcie v oblasti tankovania vodíka.

Zdroj: Hyperion

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bulharský startup stále sľubuje elektromobil s „mimozemskými“ parametrami
Sériový elektromobil Gumpert, poháňaný metanolom, má dojazd 850 km
Minister Sulík chce dotovať na našom trhu neexistujúce vodíkové autá. Vodík je zdá sa prioritou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Nuž 1600km dojazdu naozaj potrebuje. Aby došiel na najbližšiu pumpu s vodíkom. Ale aj to môže byť málo ak je cieľ opačným smerom.

    • Superšporty sú už také, že jazdia na jedno natankovanie 1600 km rýchlosťou 354 km/hod. A vodič potom zaparkuje ten superšport s tvrdým pružením priamo v ortopédii a dá si zreparovať chrbticu.

Pridajte komentár