Sériový elektromobil Gumpert, poháňaný metanolom, má dojazd 850 km

2

Nemecko-čínska „joint venture“ automobilka Gumpert Aiways oznámila, že jej unikátny, extrémne rýchly elektromobil Gumpert Nathalie s palivovými článkami na metanol pôjde do sériovej výroby. Zverejnila pritom aj cenu úvodnej limitovanej edície.

Elektromobil poháňaný metanolom bude najskôr dostupný v rámci limitovanej edície (zatiaľ neznámy počet) s bohatou výbavou a špeciálnym lakovaním. Celkovo sa pritom vyrobí 500 kusov tohto extra-rýchleho vozidla s nadštandardným dojazdom, vrátane spomínanej „limitky“.

V rámci minuloročného predstavenia vtedajšieho prototypu šéf automobilky Roland Gumpert uviedol, že pohonným systém, ktorý tvoria palivové články na metanol (70 l nádrž) a batéria s kapacitou 210 kWh, zabezpečia na jedno 3-minútové natankovanie dojazd 1 000 km.

Dojazd 850 km

Aktuálne informácie ohľadom sériového vozidla však prezrádzajú iné „parametre“. Palivový článok s výkonom 15 kW je totiž „podporovaný“ 65 l nádržou na metanol a 178 kWh „buffer“ batériou, čo „vystačí“ na dojazd 850 km. Výkon elektromotorov má dosahovať 400 kW.

Gumpert Nathalie je pritom extrémne rýchla športová „štvorkolka“, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h len za 2,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 300 km/h. A to aj vďaka netradičnej 2-stupňovej prevodovke. Súčasťou je aj „klietkový“ rám z rúrok, takže je pripravený na pretekárske dráhy. Zaujímavosťou je použitie značného množstva ľahkých organických materiálov, napr. ľanu.

A čo tankovanie?

Automobilka Gumpert Aiways sa konečne vyjadrila aj na tému dodávok paliva do svojho unikátneho elektromobilu. Metanol, ktorý je potrebný na „napájanie“ palivového článku vozidla, bude dodávať zákazníkom v rámci špecializovanej služby.

Spočiatku pre zákazníkov z Nemecka, Rakúska a Švajčiarska. Táto služba doručovania paliva sa neskôr rozšíri po celej Európe. Pracuje sa aj na regiónoch Severná Amerika a Blízky Východ. Dodávky metanolu budú pritom prvý rok zdarma.

Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v prvej polovici budúceho roka. Pôjde o vozidlá z limitovanej edície, ktorej cena je 407 000 €.

Zdroj: Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo sa stalo s „tóriovým elektromobilom“ s doživotným dojazom?
Lacné palivové články by vraj mohli nahradiť spaľovacie motory. Najskôr v hybridoch
Toyota Mirai môže jazdiť celý rok vďaka trusu jednej kravy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Tak mi přijde, že s takovou baterkou by to dali i bez toho etanolu :-/
    Redakce: Opravdu jste neposunuli desetinnou tečku v ceně?

Pridajte komentár