Nové elektromobily od BMW budú mať výkon až 1 000 kW a rýchlo-nabíjateľné batérie s kapacitou až 150 kWh

14

BMW postupne zverejňuje informácie ohľadom chystaných elektromobilov novej generácie, ktoré vyrastú na úplne novej platforme Neue Klasse. Nedávno sme sa pritom okrem iného dozvedeli ich výkonový rozsah či rozsah kapacity ich batérií.

Nie je tomu tak dávno, čo BMW prekvapilo svojou stratégiou, ktorej stredobodom bola univerzálna platforma pre spaľovacie, hybridné aj plne elektrické vozidlá. V tom čase pritom už väčšina tradičných automobiliek minimálne avizovala použitie špecializovaných platforiem pre elektromobily.

BMW však napokon prehodnotilo svoje plány, výsledkom čoho bude úplne nová platforma určená výhradne pre plne elektrické modely – Neue Klasse. Nemci už oficiálne uviedli, že v prípade tejto platformy použijú novo vyvinuté li-ion cylindrické batériové články, ktoré majú rovnakú hrúbku ako batérie „Tesla 4680“ (46 mm). Články používané v batériách vozidiel BMW novej generácie, ktorých sa máme dočkať od roku 2025, však budú mať na výšku 95 a 120 mm.

Tieto nové batérie v porovnaní so súčasnou generáciou batérií majú ponúknuť o 20 % vyššiu energetickú hustotu, o 30 % rýchlejšie nabíjanie a až o 30 % vyšší dojazd. Náklady na ich výrobu pritom majú klesnúť na polovicu, čo má umožniť dosiahnutie cenovej parity elektromobilov a spaľovacích áut.

Čo sa týka dojazdu nových elektromobilov, šéf divízie BMW Efficient Dynamics Thomas Albrecht v septembri uviedol, že ten neprekročí 1 000 km, pretože si v koncerne nemyslia, že je to potrebné. A nedávno technologický riaditeľ BMW Frank Weber na konferencii nemeckej automobilky prezradil ďalšie novinky, ktoré súvisia s platformou Neue Klasse a elektromobilmi novej generácie, o čom informoval Carmagazine.

Nová konštrukcia, 800-V architektúra, vysoký výkon či 150-kWh batérie

Weber hovoril napr. o novej konštrukčnej koncepcii „pack-to-open-body“. Tá umožní prispôsobiť veľkosti batérií tak, aby sa zmestili do akéhokoľvek modelu. S tým majú pomôcť aj spomínané nové cylindrické články, ktoré sa už nebudú zgrupovať do batériových modulov. Dodávateľom týchto batérií „s rôznou chémiou“ (zrejme NMC a LFP) budú spoločnosti CATL, EVE a Northvolt.

Taktiež sme sa dozvedeli, že BMW bude používať 800-V elektrickú architektúru, od ktorej si sľubuje veľmi rýchle nabíjanie. 1 minúta nabíjania má zabezpečiť dojazd až 30 míľ (48 km), resp. za 12 min sa má nabiť batéria z 0 až na 95 % svojej kapacity. Technický šéf BMW hovoril aj o výkonovom rozsahu nových elektromobilov, ktorý sa bude pohybovať od 200 do 1 000 kW. Najvýkonnejšie vozidlá pritom bude poháňať ústrojenstvo s až 4 elektromotormi novej generácie (SSM).

Spoznali sme tiež rozsah kapacít batérií, ktoré budú používať elektromobily BMW novej generácie – 75 až 150 kWh. Podľa Webera chcú z každej kWh vyťažiť čo najviac, vďaka zameraniu na efektivitu, vrátane aerodynamickej účinnosti. A čo sa týka dizajnu nových modelov, nemá zostať kameň na kameni.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové „vstupné“ elektrické BMW, model iX1, má slovenský „cenník“ aj oficiálne špecifikácie
BMW M spúšťa testy koncepčného elektromobilu so 4-motorovým pohonom
Elon Musk a šéf VW sa opäť vzájomne pochválili, BMW hovorí o konci dominancie Tesly

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Teslu čaká ťažká budúcnosť. Efektivitou a odjazdom sa už teraz BMW doťahuje na Teslu. S príchodom novej platformy BMW ponúkne rýchlejšie nabíjanie, väčší dojazd a hlavne ako celok lepšie auto v rovnakej cene ako Tesla.

    • Ani sa mi nezdá.. tá spoločná platforma aj pre hybridy možno znizila náklady na výrobu alebo elektromobily BMW neskutočne mrhaju priestorom,čo je v európskych mestách prakticky problém… A teda rozhodnutie so samostatnou platformou je správne,,ale lídri v BEV ho už spravili pred viac ako 3 rokmi a na špecializovaných platformach chrlia BEV davno..

      • BMW ukazuje, že aj spoločná platforma dokáže konkurovať Tesle, príkladom je i4, iX alebo i7. Je pravda, že chyba frunk ale v dojazde a rýchlosti nabíjania nezaostáva.

        • Ako môžu hocikomu na dedikovanej platforme konkurovať, keď 5 metrové BMW má rovnaký batožinový priestor (bez ohľadu na frunk) ako 4,6 metrova konkurencia?

          • Každý si nevyberá auto podľa veľkosti batožinového priestoru. Napr. Model 3 od Tesly má síce frunk, je to ale neprakticky sedan na rozdiel i4, ktorá je 5 dverový liftback. Čo je v živote praktickejšie?

    • „S príchodom novej platformy BMW ponúkne rýchlejšie nabíjanie, väčší dojazd a hlavne ako celok lepšie auto v rovnakej cene ako Tesla.“

      A Tesla bude do roku 2025 spať? Tesla má také marže, že môže už teraz znížiť ceny o 30 %, ak to uzná za potrebné. Tesla je líder v technológiách, má cca 5-10 ročný náskok a to sa zrejme tak skoro
      nezmení.

      • Tesla do roku 2025 bude tak akurát zvyšovať objemy výroby. Už teraz zaostáva v rýchlosti nabíjania v porovnaní s konkurenciou. Doťahujú to efektivitou pohonu, ale to je tak všetko. Tesla bola prvá, náskok sa však pomaly zmenšuje. Mala najrýchlejšie nabíjanie, to už dnes neplatí. Mala autopilot, ten je dnes za výrazný príplatok a neponúka nič, čo by už nemala konkurencia. Zostáva už len efektivita pohonu, infotainment a sieť Supercharger (pri aktuálnej cene, ktorú ponúka tiež to nie je výhra). Po rokoch síce zlepšila kvalitu výroby, stále však zaostáva za konkurenciou. Jazdné vlastnosti a komfort jazdy v našich podmienkach rovnako zaostáva za konkurenciou.

    • Tak ako všetky androidne firmy konkurujú Apple. A vôbec Applu vsetci konkurujú minimálne 25 rokov aj s notebookmi. A čo ? Apple krachuje ? Etalon dáva Apple a Tesla. Len to všetkých škrie. Ale niekto musí.

  2. „Napr. Model 3 od Tesly má síce frunk, je to ale neprakticky sedan na rozdiel i4, ktorá je 5 dverový liftback. Čo je v živote praktickejšie?“

    Kto nechce sedan, môže si kúpiť Model Y alebo model X.

  3. Vážení, nenechali ste na BMW a Tesle nitku suchú! 🙂 Dôležité je, že netiekla krv! Ja len poviem, že sa BMW týmto modelom vydalo na cestu k štandardom „Kapacita batérií 150 až 250 kWh a nabíjací výkon 1.000 až 1.200 kW“, ktoré spomínam v mojom komentári o novom nabíjacom štandarde TESLY – 1.000 kW.

    P.S. TESLA musí počítať s tým, že sa budú ostatné automobilky v parametroch rýchlo doťahovať, a sem-tam to zoberú aj skratkou! …

Pridajte komentár