Nové „vstupné“ elektrické BMW, model iX1, má slovenský „cenník“ aj oficiálne špecifikácie

11

Slovenský konfigurátor automobilky BMW už zahŕňa aj elektrickú novinku BMW iX1. Spoznali sme pritom jeho cenu a tiež ďalšie či upresnené špecifikácie.

BMW iX1 sa po skončení výroby modelu i3 stáva základným „vstupným“ elektromobilom značky. S rozmermi 4 500 x 1 845 x 1 642 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 692 mm sa zaradí ku kompaktným elektrickým SUV. Batožinový priestor vozidla ponúka objem 490 l, resp. 1 495 l po sklopení zadných sedadiel.

BMW iX1, ktoré má koeficient odporu vzduchu 0,26 a svetlú výšku 170 mm, bude minimálne spočiatku v ponuke len v jednej verzii – „xDrive30“. Tá má vďaka dvom elektromotorom pohon oboch náprav, výkon 230 kW a krútiaci moment 494 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. Dojazd vozidla je podľa výrobcu „417 – 440 km“ (WLTP).

Maximálny nabíjací výkon 130 kW zabezpečí podľa výrobcu nabitie batérie (kapacita 66,45 kWh z toho využiteľných 64,7 kWh) na 80 % za 29 min. Za ideálnych podmienok si má pritom BMW iX1 počas 10 min nabíjania polepšiť o 120 km. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW a za príplatok bude dostupná 22-kW „palubka“.

Čo sa týka ceny aktuálne jedinej verzie BMW iX1, ktorá má zdá sa pomerne bohatú štandardnú výbavu, tá začína na Slovensku na 54 510 €. Bavorská novinka je tak o vyše 4 000 € drahšia ako o triedu väčšia Tesla Model Y (50 400 €) s pohonom zadnej nápravy, o niečo väčším dojazdom (455 km WLTP) a takmer plnou výbavou.

Základná výbava

V štandarde elektrickej novinky od BMW, ktorá príde na prvé trhy v novembri, nájdeme predné a zadné LED svetlomety, 17″ disky z ľahkej zliatiny, automatické ovládanie dverí batožinového priestoru, BMW Live Cockpit Plus + BMW Curved Display, navigáciu, automatickú 2-zónovú klimatizáciu, kožený športový volant, zadný rad sedadiel delený v pomere 40:20:40 či „balík osvetlenia“.

Prekvapením štandardu je adaptívny podvozok „M“ a riadenie „M Sport“. Výbava pre nabíjanie zahŕňa flexibilnú nabíjačku, vrátane konektora pre domáce nabíjanie a nabíjací kábel (Mode 3) pre verejné nabíjanie. V rámci asistenčných systémov je k dispozícii parkovací asistent s funkciou Active Park Distance Control a cúvacou kamerou, ako aj systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia.

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily od BMW môžu mať dojazd do 1 000 km. Viac netreba, hovoria Bavori
BMW avizuje podstatne lacnejšie a vo viacerých ohľadoch lepšie batérie
Na slovenský trh sa chystá ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Pravda, čo píše anonym.
    Zároveň vtipné že v článku je porovnanie „s o niečo väčším dojazdom (455km) s Tesla Y, ale dojazd BMW chýba … Aký má dojazd BMW?
    Cena Tesla Y (50400€) je odkiaľ? S cenami na eshope Tesla sa nezhoduje….

  2. Vyjadrenia ako je toto: „“““ BMW iX1 sa po skončení výroby modelu i3 stáva základným „vstupným“ elektromobilom značky.“““““ považujem za nevhodné! Ani automobilka, ani zákazníci s týmto modelom auta takto nikam nevstupujú! Automobilky „vstupovali a vstupujú“ na trh BEV často so svojimi najväčšími a najdrahšími modelmi, a ani zákazník nemá žiadnu povinnosť vstúpiť do sveta BEV týmto modelom, a až potom niekam pokračovať! Môže si ako prvé „vstupné“ kúpiť BMW iX7 v základe alebo plnej výbave, a tak „vstúpiť“ do sveta elektromobility !!!

Pridajte komentár