BMW M spúšťa testy koncepčného elektromobilu so 4-motorovým pohonom

9

Koncern BMW Group informuje, že divízia BMW M „otvára ďalšiu kapitolu svojej transformácie smerom k elektromobilite„. A to prostredníctvom testovania koncepčného elektromobilu („4-dverové kupé“), ktorý disponuje úplne novým 4-motorovým pohonným systémom BMW M xDrive a integrovaným systémom riadenia dynamiky jazdy.

„S prvými testovacími jazdami takzvaného koncepčného testovacieho vozidla pre inovatívne systémy riadenia pohonu a podvozku teraz multidisciplinárny tím vývojárov testuje hardvérové a softvérové riešenia navrhnuté pre budúce plne elektrické vysokovýkonné vozidlá,“ uvádza BMW.

BMW sa pritom zameriava na systém pohonu všetkých štyroch kolies. A to prostredníctvom až 4 elektromotorov, ktorým bude pomáhať integrovaný systém riadenia dynamiky jazdy.

Novo testovaný pohonný systém BMW M xDrive je pre Bavorov špecifický tým, že o pohyb každého kolesa sa stará samostatný elektromotor. A to podľa nich prináša možnosti, ktoré sú pre bežné pohonné systémy nedosiahnuteľné.

Vysoko integrovaná riadiaca jednotka má prepájať 4 elektromotory a zabezpečiť ideálny prenos sily na vozovku behom okamihu. A to vďaka výpočtom na základe údajov z oblastí ako poloha akcelerátora, uhol natočenia volantu, pozdĺžne a priečne zrýchlenie, otáčky kolies a ďalších. Signály sa potom prenášajú priamo cez lamelovú spojku a diferenciály do všetkých 4 kolies.

Prvé výsledky

BMW uvádza, že doterajšie testovanie stihlo ukázať, že vďaka novému pohonu možno dosiahnuť výrazne vyššie rýchlosti v zákrutách. A to aj na dažďom či snehom pokrytej vozovke. Riadenie má byť pritom nenáročné a vozidlo nemá mať tendenciu k nedotáčavosti, keďže „krútiaci moment pre vonkajšie zadné koleso sa zvyšuje už spolu s uhlom natočenia volantu“.

„Elektrifikácia nám otvára úplne nové stupne voľnosti pri vytváraní dynamiky typickej pre M. Už teraz vidíme, že tento potenciál dokážeme využiť na maximum, takže naše vysokovýkonné športové vozidlá budú aj naďalej ponúkať pre M typickú a nenapodobiteľnú kombináciu dynamiky, agility a presnosti. A to aj v budúcnosti bez lokálnych emisií,“ povedal Dirk Häcker, vedúci vývoja v divízii BMW M.

Zdroj: BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová batéria má modelu BMW iX priniesť dojazd takmer 1 000 km
BMW predstavilo svoje „vstupné“ elektrické SUV iX1. Na trh príde ešte tento rok
Prvý novodobý elektromobil od BMW končí. Lúči sa exkluzívnou edíciou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Akosi sa mi pri čítaní o 4-motorovom BMW stráca, tak ako aj pri mnohých iných výrobcoch, myšlienka ochrany prostredia. Na tieto superautá sa spotrebuje veľa drahých materiálov a energie vo výrobe, a aj v prevádzke budú mať vysokú spotrebu elektriny! Kde zostal nástupca BMW i3, ktoré končí ?!!!!

    • Ochrana klímy je v tom, že tieto športové BEV nahradia športové spaľováky. „Chudobných budete mať vždy,“ povedal Ježiš a to asi znamená, že aj bohatých budeme mať vždy a tí bohatí chcú mať super rýchle imidžové autá.

    • Máš úplnú pravdu ! Ja som bol včera v Trenčíne a na testovaciu jazdu som si vybral elektromobil ED6 a bol som milo prekvapený aké je to priestranné a výkonné auto s jedným elektromotorom, výborné aerodynamický riešené, z vnútra priestranné pre celú rodinu a dokonca s dvoma kuframi v zadu aj v predu, za primeranú cenu. KIA skutočne týmto modelom, postavila látku hodne vysoko !

      • Áno, tým smerom som to myslel! Lebo, výbavou, výkonom a technológiami nadupané „super BEV“ pri jeho výrobe a neskôr v prevádzke môže v sumáre zaťažiť životné prostredie viac ako doteraz obyčajný spaľovák EURO 6 ! …

        • P.S. Bol som prekvapený, že Kiu EV6 mal aj Jarda Jágr, a ďakoval jej za záchranu života, keď podbehol pod električku v Prahe! Sú aj iné dobré odozvy na toto BEV.

          Štve ma, že toľko výrobcov prednostne pracuje na tých najdrahších a oveľa silnejších BEV, ako boli doteraz najsilnejšie športiaky!

    • Sledujem tento boj s nepochopením od začiatku.
      Našťastie som sa nedočkal, že nejakeho tiež ekonómo/inžiniera napadne použiť medzi nápravovú hriadeľ.
      Pre vysvetlenie:
      Elektromotor sa bez problémov škáluje. Inak povedané, jeden 100kW el. motor plus diferenciál a prevodovka je vo všetkých parametroch horšie riešenie, ako dva 50kW motory. Vrátane surovinových vstupov.

Pridajte komentár