Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky konečne zverejnilo podmienky poskytnutia dotácie na kúpu elektromobilov a plug-in hybridov a zároveň spustilo špeciálnu web stránku, prostredníctvom ktorej bude možné podať žiadosť.
Ako už dlhšie vieme, prvá dotačná výzva na podporu nákupu eko-vozidiel sa bude vzťahovať na nové plne elektrické batériové (ďalej len elektromobily) a plug-in hybridné (hybridy s externe nabíjateľnou batériou) automobily. Na tento druh vozidiel kategórie M1 a N1 pritom štát prispeje sumou 8 000 € (elektromobil), resp. 5 000 € (plug-in hybrid). Maximálna obstarávacia cena vozidla však nesmie prekročiť sumu 50 000 € s DPH.
Prvé žiadosti o príspevok bude možné oficiálne podať cez web ChcemElektromobil.sk, a to 17. decembra. Výzva bude pritom platná do vyčerpania alokovaných finančných prostriedkov vo výške 5 mil. €. O dotáciu budú môcť požiadať fyzické osoby, podnikatelia aj verejná správa. Vzťahovať sa bude aj na vozidlá dovezené zo zahraničia, ako aj elektromobily značky Tesla (vyslovene uvedené v materiáli MH SR).
Predkladanie žiadostí
Prvé žiadosti bude možné podať 17. decembra. Keďže však rezort predpokladá zvýšený záujem a chce sa vyhnúť veľkému prvotnému náporu, online systém registrácie bude spustený už 11. decembra 2019. Záujemcovia sa tak budú môcť registrovať cez jednoduchý formulár.
Žiadateľ dostane pridelený jedinečný kód a zarezervuje sa požadovaná výška dotácie. Táto rezervácia je garantovaná až do ukončenia posudzovania žiadosti. Výzvu na oficiálne podanie žiadosti však
zaregistrovaní žiadatelia dostanú až po 17. decembri 2019.
Žiadatelia o dotáciu budú následne postupne kontaktovaní e-mailom a získajú všetky podklady potrebné pre riadne podanie žiadosti. Z bezpečnostných a technických dôvodov bude elektronická online registrácia možná iba v pracovných dňoch od 12:00 do 20:00. Viac…
Proces získania dotácie pre FO
Po vyzvaní vykonávateľom má žiadateľ – fyzická osoba (FO) lehotu 40 pracovných dní na riadne a úplné predloženie žiadosti vrátane všetkých príloh. Po riadnom a úplnom predložení žiadosti má vykonávateľ a poskytovateľ lehotu 40 pracovných dní na administratívne overenie žiadosti a posúdenie žiadosti komisiou MH SR. Následne komisia zverejní zoznam úspešných/neúspešných žiadateľov. Úspešným žiadateľom zašle návrh zmluvy s usmernením.
Úspešní žiadatelia budú mať po podpise zmluvy 12 mesiacov na to, aby si auto kúpili a následne im štát refunduje dotáciu. Automobil budú musieť vlastniť minimálne dva roky a nebudú môcť využiť finančný ani operatívny leasing. Fyzická osoba nepodnikateľ a subjekty verejnej samosprávy budú mať možnosť získať podporu na maximálne jedno vozidlo, podnikateľov bude obmedzovať maximálna povolená výška dotácií od štátu v súlade s legislatívou EÚ. Viac...
Kedy dostanete peniaze?
V lehote 20 pracovných dní od predloženia všetkých príloh v zmysle zmluvy a ich overenia poskytovateľom bude žiadateľovi vyplatená dotácia formou refundácie v 1 splátke. Na predloženie príloh v zmysle zmluvy má príjemca dotácie lehotu 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Prílohy súvisia s kúpou, evidenciou, poistením vozidla a publicitou projektu.
Zdroje: MH SR, Chcemelektromobil.sk, titulná ilustračná fotografia: Marco Verch/Flickr
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na ktoré elektromobily by sa mala vzťahovať štátna dotácia vo výške 8 000 €?
Čo by ste povedali na dotácie na jazdené elektromobily?
Ako motivujú európske krajiny svojich občanov k nákupu elektromobilov?
12 komentárov
„a nebudú môcť využiť leasing“ preco toto obmedzenie? Mysli sa tym operativny leasing alebo klasicky leasing formou uveru?
Finančný aj operatívny.
Rozumiem tomu spravne? Po lopate… nakup na firmu 50000 cena auta s DPH. Je treba uhradit jednorazovo pri prevzati auta statnu dotaciu 8000 eur vyplatia do 20 dni potvrenia nadobudnutia auta a nasledne este za cca 2 mesiace vratenie DPH od DU cca 8333 eur. Realna cena nakupu auta 33665eur A este bonus za 2roky odpisem plnu sumu auta 50000 eur
Ups, tak bez leasingu to je trosku veľký handikep… Ale však banky to nejak vymyslia.. Hádam aspoň s nejakým max. 5% úrokom.
Ale inak super, aj ta výplata dotácie – bravo.
Banky už dávno vymysleli. Mal som dotovaný Prius PHEV a na techničáku seba ako držiteľla aj vlastníka. Banka si v tomto prípade žiada záložnú listinu v notársom registri. Cena 160 eur za zápis aj zrušenie potom. Pre štát je potom podmienka splnená. Je to úver na auto. Nie leasing.
Takze e-UP realne za 10 000€? Naozaj to takto bude fungovat?
A City Go od škody za 9 🙂
Nechcela by som auto na 2,3 roky s mizernym dojazdom.
Preco 2-3 roky? A preco mizernym dojazdom? Mam pocit, ze vela ludi si neuvedomuje, ze elektromobil sa nabija tam, kde bezny spalovak iba stoji :). Nakupne centra, supermarkety, atd…
Je to šité na Shit Go. Keby to bratislavskí ministerskí idioti s ekologiou mysleli ozaj , tak nedajú dotaciu na M1 N1 ale vprvom rade na malé mestské autíčka kategorie L6 L7. Je to bratislavské a Volswageňácke svinstvo.
Takze podla vyzvy tam niesu LPG ani CNG ???
Po prestudovani stranky ministerstva musim vyjadrit velke sklamanie, ze neboli zahrnute elektricke motorky a skutre, ktore predstavuju celkovo ekologickejsiu prepravu a odbremenili by aj cesty a parkoviska. Musim sa teda priklonit ku vyssim komentarom, ze to je site na mieru VW. Nonsense….