Dongfeng Nammi 01 so slovenskou cenou cca 19 000 € odhalil ďalšie špecifikácie

12

V Číne bol spustený predpredaj subkompaktného hatchbacku Dongfeng Nammi 01, ktorý bude dostupný aj na slovenskom trhu, a to za relatívne zaujímavú cenu. Spoznali sme pritom ďalšie špecifikácie vozidla.

Nammi je nová značka čínskeho koncernu Dongfeng, ktorý má zastúpenie aj na Slovensku. Zameriava sa na menšie elektromobily, pre ktoré bola navrhnutá vlastná e-platforma Quantum Architecture No. 3. A tá má priniesť „dobré skúsenosti z hľadiska priestoru, bezpečnosti, energetickej účinnosti a inteligencie“.

Prvým modelom značky je 5-miestny elektrický hatchback segmentu B, v ktorom nájdeme modely ako Peugeot e-208. Už skôr sme spoznali napr. rozmery modelu Dongfeng Nammi 01 – 4 030 x 1 810 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 660 mm. A jeho uvedenie do predpredaja na domácom trhu prinieslo odhalenie ďalších informácií.

Známe špecifikácie

CarNewsChina na základe oficiálnych informácií od výrobcu uvádza, že Nammi 01 ponúka maximálny objem batožinového priestoru 945 l (pravdepodobne po sklopení zadného radu sedadiel), pohon prednej nápravy, výkon 70 kW a maximálnu rýchlosť 140 km/h. Šéf značky už skôr naznačil, že model bude disponovať výkonom 120 kW, takže neskôr sa možno dočkáme výkonnejšej verzie.

Minimálne spočiatku budú na výber verzie s 31,45-kWh a 42,3-kWh LFP batériami. Tie zabezpečia dojazd 330, resp. 430 km podľa „benevolentnejšieho“ testovacieho cyklu CLTC. CarNewsChina tiež uvádza, že na základe homologizačných dokumentov čínskeho ministerstva MIIT má model Nammi 01 získať počas 8 min nabíjania dojazd až 200 km (zrejme podľa CLTC). Tento údaj by sme však zatiaľ brali s rezervou.

Novinka od koncernu Dongfeng bude podľa výrobcu disponovať aj pokročilým jazdným asistentom úrovne 2. A známa je tiež veľkosť dodávaných kolies – 16 alebo 17″ v závislosti od konfigurácie.

Cena a dostupnosť

Dongfeng Nammi 01 sa predáva na domácom čínskom trhu za cenu v rozsahu 79 800 až 109 800 RMB, čo je v prepočte cca 10 000 až 14 000 €. Zastúpenie koncernu Dongfeng na Slovensku nedávno uviedlo, že tento model príde na náš trh „s predpokladanou cenou 18 990 € s DPH a batériou až do 40 kWh“. A naznačilo, že sa tak stane budúci rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku je dostupný ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
Dongfeng M-Hero 917 mieri aj na slovenský trh. Ponúkne výkon 800 kW či 140-kWh batériu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Tak to by byl super elektrovůz za tu cenu. LFP baterie mají 2x větší počet cyklů než NMC baterie. Problém mají v mrazech ale to i klasické NMC. Pro někoho kdo má na střeše fotovoltaiku a potřebuje využít přebytky tak od jara do podzimu nabíjí zadarmo.

  2. Tak už je to tu, lacné čínske emobily sú za pár mesiacov tu. A koľko sa experti nakritizovali Uršulu, keď to pred mesiacom uviedla a oznámila protidumpingové vyšetrovanie. A reakcia napr. VW? Vraj v roku 2026 počítajú s emobilom pod 20 tisíc. Ten VW a spol. asi nemajú odd. na prieskum trhu, ale že nesledujú ani médiá, to už je sila! Veď už niekoľko rokov sa o expanzii lacných čínskych emobilov všade informuje.

    • Pozeral som názor človeka z fachu, ktorý pracoval v sektore mobilných telefónov a rozprával o expanzii Čínskych značiek na európskom trhu. Stratégia, ako rýchlo sa to dialo atď…
      Podľa môjho názoru bol vo veľa veciach zaslepený, ale mal aj veľa pravdy.
      Dúfam, že precedens Nokia sa v tomto biznise nebude implementovať podľa schémy 1:1, i keď zatiaľ to tak vyzerá (vzhľadom na európsky výskum, vývoj a priemysel, nie nápis na aute)…
      Isté je , že prevzatie kompletného reťazca sa udeje/udial aj v Automobilovom priemysle. Dokonca rýchlejšie – Čína má totiž monopol na vstupné suroviny, čo pri mobiloch nemala (čipy- tam bol nutný ich vlastný vývoj a vstupné suroviny sú stále vo veľkej miere z Ruska, ak sa bavíme o čmoudoch, trh je taktiež ich – BRICS, niečo podobné benzínovej Octavii prišlo na náš trh za 17kEUR, ak bude treba, prídu aj Q-čka či iné začmudené písmenká).
      A Fiala včera, po návšteve Tchi-Pinga v USA , ohlásil, že ide na jar do Číny. Chápete, nie na Taiwan, ako doteraz, ale do Číny…
      Pre obyčajných smrteľníkov sa môže situácia iba zlepšiť. Rozprával som sa relatívne často so smrteľnými Číňanmi o ich pocitoch a tvrdili, že obdobie ktoré zažívajú je v novodobej histórii to najlepšie. Dôchodok muži od 60, manuálne pracujúce ženy 50…
      Takže toto čaká aj nás… namiesto vyvrcholenia vpichovaním mRNA látky do tela a následného globálneho konfliktu (Anglosaský model riešenia akejkoľvek krízy), pokojný život v rozumnom dostatku bez umelej manipulácie trhu neviditeľnou rukou. Samozrejme, prechod bude zlo-žitý
      🙂

  3. Konečne rozumnejší elektromobil, ale uvidíme, aká bude realita keď to k nám príde na trh. Sranda, že ev-database nemá zatiaľ v evidencii žiadne Dongfeng auto.

  4. NO ak to bude ako s modelom T5 EVO EV, tak koniec sveta..auto vyzera nic moc..parametre nic svetoborne..zato cena 48990 EUR s DPH je vysmech…za tie peniaze si mozeme kupit realne EV a nie toto. To auto by malo stat 28990 EUR a potom moooozno…

Pridajte komentár