Zastúpenie automobilky Dongfeng na Slovensku avizuje ďalší elektromobil. Tentokrát z úplne iného súdka. Ide totiž o robustný elektrický offroad Dongfeng M-Hero 917 na spôsob Hummera EV či Mercedesu triedy G, resp. EQG.
Len nedávno „slovenský“ Dongfeng zverejnil správu ohľadom chystaného elektrického hatchbacku segmentu B s cenou cca 19 000 €. A aktuálne avizuje na budúci rok ďalší elektromobil. Tentokrát veľký, ťažký a výkonný offroad M-Hero 917. Ten má doraziť na slovenský trh v lete 2024 a ponúknuť výkon 800 kW či batériu s kapacitou 140 kWh. Čo o ňom ešte vieme?
„Dongfeng“ M-Hero 917
Ako informuje Carnewschina, M-Hero je „čerstvá“ značka koncernu Dongfeng, ktorá sa špecializuje na terénne elektromobily a plug-in hybridy typu EREV („elektromobily“ s predlžovačom dojazdu na báze spaľovacieho motora).
- Zdroj: M-Hero
- Zdroj: M-Hero
- Zdroj: M-Hero
Model M-Hero 917 sa začal predávať na domácom čínskom trh v auguste. A s rozmermi 4 987 x 2 080 x 1 935 mm a rázvorom 2 950 mm je väčší ako prémiová offroadová ikona Mercedes-Benz triedy G.
Tento čínsky elektrický offroad vyrástol na novej platforme Dongfeng MORA a je dostupný ako čisto batériový elektromobil aj EREV. A slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng avizuje plne elektrickú verziu s výkonom 800 kW a batériou s kapacitou 140 kWh.
Tá je vybavená až štyrmi elektromotormi, vďaka ktorým zrýchli tento masívny elektrický offroad s pohotovostnou hmotnosťou 3 293 kg z 0 na 100 km/h za 4,2 s. Významný podiel na spomínanej hmotnosti má aj 140-kWh batéria s chémiou NMC od spoločnosti CATL, ktorá zabezpečí dojazd 505 km podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC. Ako sa dalo čakať, efektivita nebude patriť k silným stránkam tohto elektromobilu.
- Zdroj: M-Hero
- Zdroj: M-Hero
- Zdroj: M-Hero
Žiadny „Sparťan“
Interiér, v ktorom nájdeme napr. 3 displeje, systém bezdrôtového nabíjania mobilných zariadení či príplatkové čalúnenie Alcantarou, naznačuje, že rozhodne nepôjde o sparťanské vozidlo na spôsob „starého“ vojenského Hummeru, ale skôr o prémiové vozidlo na spôsob Mercedesu triedy G/EQG či nového Hummera EV od GM.
- Zdroj: M-Hero
- Zdroj: M-Hero
Aj preto nemôže prekvapiť „vyššia“ cena, ktorá na domácom čínskom trhu začína na 697 700 CNY, čo je po prepočte cca 90 000 €. Na Slovensku pritom môžeme očakávať podstatne vyššiu cenovku. Nuž, uvidíme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenský“ Dongfeng avizuje elektromobil Nammi s cenou cca 19 000 €
Na Slovensku je dostupný ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV
Voyah Dream má slovenskú cenu. Je to jeden z najdrahších elektromobilov z Číny
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Dúfam, že to na ceste nestretnem.
Vyzerá to zaujímavo.
Kvetinky nech sa vozia na ružovej X7.
Len tá cena… Horšie ako za socializmu.
Niečo je zle.
Fantastické auto! Ministerstvo životného prostredia SR už má objednaných 10 ks! Budú nimi naháňať z Poľska do našich Tatier prelietajúce vrtuľníky s turistami, aby neplašili kamzíky! ….
Takže nastúpia tam 3ja 100kg chlapci a šofér musí mať vodičák na céčko……“A to sa oplatí!!!“
Nestačí BE?
Pri elektromobiloch po novom je vyššia váha na Bčku
Vynikajúce auto pre tým s malým sebavedomím! Vo výbave mi chýba pre nich detská sedačka s upevnením na sedadle pre vodiča! 🙂
A za príplatok pridajú do sedadiel aj silikónový Dong.
Toto už je iný drtič lebiek. 800kWh a zrýchlenie za 4,2 s tým monštrom. Dizajn futuristický ale lepší ako u Tesla cybertrucku, ten vyzerá oproti tomuto ako hračka.