Dongfeng M-Hero 917 mieri aj na slovenský trh. Ponúkne výkon 800 kW či 140-kWh batériu

9

Zastúpenie automobilky Dongfeng na Slovensku avizuje ďalší elektromobil. Tentokrát z úplne iného súdka. Ide totiž o robustný elektrický offroad Dongfeng M-Hero 917 na spôsob Hummera EV či Mercedesu triedy G, resp. EQG.

Len nedávno „slovenský“ Dongfeng zverejnil správu ohľadom chystaného elektrického hatchbacku segmentu B s cenou cca 19 000 €. A aktuálne avizuje na budúci rok ďalší elektromobil. Tentokrát veľký, ťažký a výkonný offroad M-Hero 917. Ten má doraziť na slovenský trh v lete 2024 a ponúknuť výkon 800 kW či batériu s kapacitou 140 kWh. Čo o ňom ešte vieme?

„Dongfeng“ M-Hero 917

Ako informuje Carnewschina, M-Hero je „čerstvá“ značka koncernu Dongfeng, ktorá sa špecializuje na terénne elektromobily a plug-in hybridy typu EREV („elektromobily“ s predlžovačom dojazdu na báze spaľovacieho motora).

Model M-Hero 917 sa začal predávať na domácom čínskom trh v auguste. A s rozmermi 4 987 x 2 080 x 1 935 mm a rázvorom 2 950 mm je väčší ako prémiová offroadová ikona Mercedes-Benz triedy G.

Tento čínsky elektrický offroad vyrástol na novej platforme Dongfeng MORA a je dostupný ako čisto batériový elektromobil aj EREV. A slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng avizuje plne elektrickú verziu s výkonom 800 kW a batériou s kapacitou 140 kWh.

Tá je vybavená až štyrmi elektromotormi, vďaka ktorým zrýchli tento masívny elektrický offroad s pohotovostnou hmotnosťou 3 293 kg z 0 na 100 km/h za 4,2 s. Významný podiel na spomínanej hmotnosti má aj 140-kWh batéria s chémiou NMC od spoločnosti CATL, ktorá zabezpečí dojazd 505 km podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC. Ako sa dalo čakať, efektivita nebude patriť k silným stránkam tohto elektromobilu.

Žiadny „Sparťan“

Interiér, v ktorom nájdeme napr. 3 displeje, systém bezdrôtového nabíjania mobilných zariadení či príplatkové čalúnenie Alcantarou, naznačuje, že rozhodne nepôjde o sparťanské vozidlo na spôsob „starého“ vojenského Hummeru, ale skôr o prémiové vozidlo na spôsob Mercedesu triedy G/EQG či nového Hummera EV od GM.

Aj preto nemôže prekvapiť „vyššia“ cena, ktorá na domácom čínskom trhu začína na 697 700 CNY, čo je po prepočte cca 90 000 €. Na Slovensku pritom môžeme očakávať podstatne vyššiu cenovku. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenský“ Dongfeng avizuje elektromobil Nammi s cenou cca 19 000 €
Na Slovensku je dostupný ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV
Voyah Dream má slovenskú cenu. Je to jeden z najdrahších elektromobilov z Číny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Fantastické auto! Ministerstvo životného prostredia SR už má objednaných 10 ks! Budú nimi naháňať z Poľska do našich Tatier prelietajúce vrtuľníky s turistami, aby neplašili kamzíky! ….

  2. Toto už je iný drtič lebiek. 800kWh a zrýchlenie za 4,2 s tým monštrom. Dizajn futuristický ale lepší ako u Tesla cybertrucku, ten vyzerá oproti tomuto ako hračka.

Pridajte komentár