Slovenský trh s elektromobilmi sa rozšíri o prvé plne elektrické kombi dostupné v Európe – MG5. Tento kompakt je pritom zameraný predovšetkým na praktickosť.
Za elektromobilom MG5 stojí čínsky koncern SAIC, ktorý predáva tento model v Európe pod britskou značkou MG. Kompaktný elektrický hatchback od tejto značky, MG4, si už v Európe stihol vyslúžiť vo všeobecnosti dobrú povesť, a to najmä z hľadiska pomeru ceny a hodnoty. Očakáva sa pritom, že MG5 na to nadviaže.
Keďže ide o kombi, očakávajú sa aj dobré praktické vlastnosti. Čo sa týka „papierových“ hodnôt, MG5 s rozmermi 4 600 x 1 818 x 1 521 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 659 mm ponúka batožinový priestor s objemom 479 l, resp. 1 367 l po sklopení zadného radu sedadiel, ktorý je delený v pomere 60:40.
- Zdroj: MG
- Zdroj: MG
Na streche vozidla nájdeme lyžiny, vďaka ktorým je možné na strechu vozidla jednoducho pripevniť strešný nosič s nosnosťou 75 kg. Ťažná kapacita vozidla je 500 kg.
2 verzie
Dostupné by mali byť 2 verzie. Verzie vybavené elektromotorom s výkonom 130 kW majú LFP batériu s kapacitou 50,3 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 310 alebo 320 km (WLTP), v závislosti od variantu. Verzie so 115-kW motorom sú spárované so 61,1-kWh batériou NMC, ktorá sa postará o dojazd 380 alebo 400 km (WLTP).
Všetky verzie ponúkajú krútiaci moment motora 280 Nm, maximálnu rýchlosť 185 km/h, nabitie z 10 na 80 % v rámci DC nabíjania za 35 min (max. nabíjací výkon 87 kW), palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW či funkciu V2L, ktorá umožňuje napájanie elektrických spotrebičov energiou z trakčnej batérie vozidla. Čo sa týka zrýchlenia z 0 na 100 km/h, MG uvádza hodnoty 8,3 alebo 7,7 s v závislosti od konkrétneho zdroja, pričom nerozlišuje jednotlivé verzie (keď budeme vedieť v tomto smere viac, upresníme).
- Zdroj: MG
- Zdroj: MG
V interiéri nájdeme 12,3″ digitálnu prístrojovú dosku vodiča a 10,25″ centrálny dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje aplikácie iSMART či prepojenie prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay. MG tiež spomína továrenskú záruku 7 rokov alebo 150 000 km, minimálne 7-ročnú podporu v rámci asistenčných služieb a 7-ročnú záruku na karosériu z hľadiska korózie.
- Zdroj: MG
- Zdroj: MG
- Zdroj: MG
Jedným z najdôležitejších údajov je samozrejme cena. Díler značky nám prezradil, že elektrické kombi MG5 bude na slovenskom trhu dostupné za cenu od 35 500 €. A prvé vozidlá majú byť skladom od novembra.
- Zdroj: MG
- Zdroj: MG
Zdroj: MG
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vychádzajúca hviezdička MG4 ponúkne dojazd až 520 km vďaka novej batérii
Fiat 600e a prvý „elektro-kombík“ od Peugeotu odhalili cenovky a idú do predaja
NIO uviedlo na trh elektrický „kombík“ navrhnutý pre Európu. Poznáme už aj ceny
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Dobrý deň prajem. Máte tam chybu a tak isto sk stránka MG. Verzia z väčším akumulátorom má len 115 kW a zrýchlenie 0-100 kmh uvádzajú 7,7s ale asi to nevie preniesť cez kolesá a reálne je cez 8s. Ale takto to uvádza mgmotor.eu
Dobrý deň,
ďakujem za upozornenie. Opravené.
A už niečo urobili s tou klimatizáciou? Zahraničné testy píšu, že mg4 sa nedá nastaviť klimatizácia.
V MG4 som sa bol previezt a klima sa mi nepacila, lebo bola neprijemna. Niezeby sa nedala nastavit ale je neinteligentna resp. niepriatelska k posadke v tom ze nastavenu teplotu sa snazi dosiahnut co najskor a bezohladne fuka silno a velmi studeny vzduch.
V mojom Zoe tak fuka iba ked si dam vyklimovat cez apku ked v aute nikto nieje, akonahle sadnem do auta startnem tak zjemni chladenie a smeruje k nastavenej teplote pozvolne. Tiez automaticke klimy v mojich predoslych lepsich spalovakoch postupovali takto jemne. A nikdy som nebol z klimy v aute chory/nachladeny a nechapal som o com ludia rozpravali, v MG4 som pochopil co som hovorili. 🙂
Konečne použiteľné auto.
Ako je to s funkciou V2G (Vehicle To Grid) – ako sa to vlastne povie odborne Slovensky?
Auto Do Siete – to je taký dvojzmysel 🙂
Čo je na tom dvojzmyselné?? Nepoviem ak by si napísal „dáš mi?“, tam dvojzmysel je, ale tu??
Nadčasový dizajn, slušná veľkosť a očakávaná kvalita ako u MG4. Len tá cena …..
Trochu kompromisné auto. Je síce väčšie, ale baterka je zas menšia ako pri MG4 a oproti MG4 je dojazd o cca 10% nižší. Nech tam dajú 77 kWh batériu za cenu 35k a bude sa to predávať ako teplé rožky 🙂 Takto – trochu meh, nič extra
Tak tomuto sa povie „alternatíva „