„Slovenský“ Dongfeng avizuje elektromobil Nammi s cenou cca 19 000 €

12

Krátko po predstavení subkompaktného elektromobilu Citroen e-C3 avizuje slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng elektrický model Nammi 001 s cenou okolo 19 000 €.

Priemerná ale aj počiatočná cena napr. európskych elektromobilov je v súčasnosti naozaj pomerne vysoká v porovnaní so spaľovacími náprotivkami. Rozdiely sú pritom percentuálne najvýraznejšie v rámci nižších segmentov.

A vyzerá to tak, že sa ponuke a cenám v Európe prispôsobili aj čínske automobilky, ktoré na starom kontinente ponúkajú svoje elektrické modely. Tie sú totiž podstatne drahšie ako doma v Číne, a to zrejme aj nad rámec súvisiacich dodatočných nákladov. Navyše ide o modely z vyšších segmentov.

Avizovaný lacnejší elektromobil od Dongfengu

Máme tu však náznaky, že by sa mohli veci zmeniť. Európske automobilky avizujú čoraz viac menších a cenovo dostupnejších elektromobilov, pričom pred pár dňami bol predstavený prvý z nich – Citroen e-C3 (cena od 19 990 €). A krátko na to slovenské zastúpenie čínskeho koncernu Dongfeng zverejnilo nasledujúcu správu:

„5-miestny elektromobil pod 20 000€? Dongfeng Nammi s predpokladanou cenou 18 990 € s DPH a batériou až do 40 kWh.“ Za ňou pritom nasledovali hashtagy „#najdostupnejsi #elektromobil #natrhu #2024″. Viac sme sa zatiaľ nedozvedeli, pozrime sa však, čo všetko je známe o tomto modeli.

nammi 01

Zdroj: Dongfeng Motor Slovensko

Model Nammi 01

Slovenský“ Dongfeng mal takmer naisto na mysli model Nammi 01. Na základe informácií od CnEVpost ide o prvý model novej značky spoločnosti Dongfeng, Nammi, ktorá bola predstavená v auguste. Čínsky automobilový koncern pritom uviedol, že tá sa bude zameriavať na „malé elektromobily„.

Elektromobily značky Nammi budú postavené na úplne novej dedikovanej „e-platforme“ Quantum Architecture No. 3, ktorá bola navrhnutá exkluzívne pre túto novú značku. A platforma má priniesť „dobré skúsenosti z hľadiska priestoru, bezpečnosti, energetickej účinnosti a inteligencie“.

Web Carnewschina doplnil, že elektromobil Nammi 01 bude mať výkon 120 kW a jeho platforma bude podporovať použitie solid-state batérií. Objavila sa tiež správa, že tento model by mal byť vybavený sodík-iónovou batériou, ktorá dokáže počas 8 min nabíjania získať dojazd 200 km (CLTC?). Web Carnewschina však následne uviedol, že táto informácia nebola potvrdená. Najpravdepodobnejšie tak je, že prvotina od Nammi bude minimálne spočiatku vybavená LFP batériami.

nammi 01

Zdroj: MIIT via Poultan.org

Minulý mesiac web Carnewschina zverejnil ďalšie informácie na základe interview šéfa Nammi, Chena Menga, pre Autohome. Na základe neho sme sa dozvedeli, že model Nammi 01 bude mať na dĺžku cca 4 metre a vďaka krátkym previsom rázvor 2 660 mm. A dokumenty MIIT (via Poultan) nedávno odhalili presné rozmery –  4 030 x 1 810 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška). Pôjde tak o 5-miestny subkompaktný hatchback (segment B) s možným nadštandardným vnútorným priestorom.

Na základe vyjadrení šéfa Nammi by sme tiež mali očakávať maximálny výkon 120 kW, spotrebu 11 kWh/100 km (zrejme podľa cyklu CLTC), aj veľkokapacitné batérie, „super nabíjanie“ či hub motor (zrejme elektromotory integrované do kolies – „in-wheel“).

Podrobnejšie informácie by mali byť dostupné už onedlho, keďže model Nammi 01 má byť uvedený na čínsky trh budúci mesiac.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis chystá možno až 7 „cenovo dostupných“ elektromobilov na spôsob Citroenu e-C3
Na Slovensku je dostupný ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV
Kia chystá ešte menší a lacnejší elektromobil EV2. Vyrábať sa má na Slovensku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Nedávno sa tu písalo, že nejaké Európske automobilky plánujú emobily za 25 tis. do roku 2025 a 2026, ja som to vtedy komentoval takým odhadom, že v roku 2025 tu budú kraľovať čínske emobily za 15 tis. A už je to tu, prichádza prvý s cenou do 20 a do 2025 či 2026 bude cena aj tých 15.

    • Ja byvam na dedine na strednom Slovensku , tyzden nam vypina elektrina aj niekolko krat za sebou ,udajne slaba siet .Takze tie vase elektromobily su pre nas tak akurat na prd. O tomto segmente mozete mudrovat tak akurat vo vasich Bratislavskych kaviarnach. No dokonca aj v tom vasom “ velkomeste “ vam to asi nebude fungovat . Problemom je ze tretia Blavakov zije v Petrzalke a neviem ako by si tam dobijali tieto elektromobily.

        • Myslím, že Štefan by aj záujem mal, ale v dnešnej dobe rieši iné existenčné problémy a na drahé elektromobily s nevyhovujúcou infraštruktúrou nemá energiu a hlavne zdroje.

      • Slabá sieť sa zosilní a budete v pohode nabíjať. Trochu optimizmu do toho umierania, človek! Elektromobil vám ušetrí kopu peňazí, budete spokojný.

      • Prave tam kde su caste vypadky siete mozu pomoct baterie elektromobilov, ktore maju V2L alebo V2G a mozu dodavat elektrinu do domu pocas vypadku. Dalsia vec je namontovat fotovoltaiku a byt znacne nezavisly od siete.

      • Kúp si koňa, kravu, sliepky a daj pokoj.
        Ten váš dodávateľ energie musí byť veľmi šťastný, že má peniaze od debilov, čo ani nevedia za čo platia.
        Kedysi sa tomu hovorila „dekadencia“, v newspeaku tomu hovoria „progresivita“.
        Určite si v skupine Škodiť a Utláčať, a jazdíš na značkách s progresívnym fontom.
        A teraz napíš koment, ako Ťa nik nemá rád 🙂

  2. pre nas chudobnejsich nam neostava nic ine, iba cakat , samozrejme, ze to bude mat aj velku vyhodu, lebo technologie a hlavne baterie sa uberaju dobrym smerom ! Takze este si pošanujem moju 12 rocnu fabiu a potom hor sa do elektromobilu !!!!

Pridajte komentár