Do Európy prichádza ďalší čínsky elektromobil – DFSK Seres 3

6

Pred pár dňami bolo do Európy odoslaných prvých 200 kusov elektromobilu DFSK Seres 3. Ten sa zaradí do obľúbeného segmentu kompaktných SUV. Zaujme napríklad batériou LFP bez obsahu kobaltu.

Čínskych elektromobilov, ktoré sa snažia presadiť na európskom trhu, pribúda. A nejde len o vozidlá známych značiek, čoho dôkazom je aj model DFSK Seres 3, o ktorom sme doteraz nepočuli. Nejde však o žiadny „startupový samorast“, keďže za ním stojí spoločná firma veľkého koncernu Dongfeng a spoločnosti Chongqing Sokon.

DFSK Seres 3 disponuje rozmermi 4 385 x 1 850 x 1 650 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom kolies 2 655 mm. Takže sa radi medzi tzv. kompakty do segmentu C. Svetlá výška má hodnotu 180 mm. Hmotnosť sa zastaví na hodnote 1 690 kg.

Toto 5-miestné elektrické SUV je vybavené elektromotorom s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 s.

Batéria typu LFP (LiFePO 4 – lítium-železo-fosfát) s kapacitou 52,6 kWh neobsahuje drahý a kontroverzný kobalt. Vozidlu zabezpečí dojazd 405 km v rámci zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne používa dodnes. Na batériu sa vzťahuje 8-ročná záruka.

Čo sa týka nabíjania, DFSK Seres 3 podporuje rýchlonabíjanie (maximálny podporovaný výkon však nepoznáme), pričom z 20 na 80 % sa má nabiť za 30 min. Doma je možné vozidlo nabiť prostredníctvom striedavého prúdu za 8 hodín.

Smer Nemecko

Prvé európske kusy čínskeho elektromobilu značky DFSK sú aktuálne na ceste do Nemecka, kde sa budú predávať za cenu od 32 500 €, uvádza portál Pushevs, ktorý zhromaždil známe špecifikácie vozidla.

Nemecký trh zjavne začína priťahovať pozornosť čínskych výrobcov elektromobilov. A to zrejme aj vďaka tamojším štedrým dotáciám na elektrické vozidlá. Veď tie dosahujú sumu až 9 000 €. Nemecko je napríklad tiež prvou európskou krajinou, kde sa začalo predávať ďalšie čínske elektro-SUV Aiways U5. A to v spolupráci s tamojšou sieťou predajní elektroniky Euronics. Stalo sa tak minulý mesiac.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu
Do Európy začína prúdiť ďalší čínsky elektromobil – Xpeng G3
Úspešná prémiová čínska „elektromobilka“ NIO sa chystá aj do Európy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Ahoj Peter! Tu tiež Peter! Pokiaľ nám tie autá nebudú na silu tlačiť, tak ani my nebudeme musieť tie prachy tlačiť! -:) P.S. Áno sú predražené! Koľko stáli prvé ploché plazmové a LCD TV, a koľko stoja dnes?! Počkajme si!

  1. Asi to s elektromobilmi dopadne ako so smartfónmi – samá Čína. Najvyšší čas zaviesť daň z CO2, hneď by tie čínske výrobky boli drahšie.

  2. Že nemci majú dotáciu 9000eur? pch… Aj my sa môžme biť do pŕs že aj my máme. Nie? No nie lebo dotácie trvali u nás 3 a pól minúty. Len ma serú keď v reklamách píšu 8000 zľava pri využití dotácie. No keď ju pýtam tak nechcú dať. Kocúrkovo.

Pridajte komentár