Do Európy začína prúdiť ďalší čínsky elektromobil – Xpeng G3

9

Do Európy už mieri loď s prvými kusmi kompaktného elektrického „SUV“ Xpeng G3. Výrobca v minulosti uviedol, že pri jeho vývoji využil open source technológie spoločnosti Tesla.

Ako sa dalo čakať, na starý kontinent začínajú pomaly prúdiť čínske elektromobily. Tým najčerstvejším je „SUV“ Xpeng G3 s rozmermi 4 450 x 1 820 x 1 600 mm, rázvorom 2 625 mm, svetlou výškou „minimálne“ 130 mm a kufrom s objemom 380 l / 760 l (po sklopení zadných sedadiel). Asi nikoho neprekvapí, že ako prví Európania sa dočkajú Nóri. Nórsko je pritom prvý trh mimo Číny, kde bude tento model dostupný.

Predaj modelu v Číne bol spustený koncom roka 2018, do Európy sa však už dostane vynovená verzia pre tento modelový rok. Doteraz sa predalo viac ako 22 000 ks, pričom so zvyšovaním tohto čísla by mohli nezanedbateľným spôsobom pomôcť aj Nóri. Na severe Európy malo o vozidlo totiž „prejaviť záujem“ vyše 3 000 motoristov.

2 verzie

Na tamojšom trhu budú dostupné verzie Xpeng G3 400 a Xpeng G3 520. Dodatkové čísla hovoria o dojazde vozidiel, a to v rámci v Číne stále používaného cyklu NEDC. Tento dojazd zabezpečujú batérie od batériového giganta CATL. Ich kapacita je 50,5, resp. 66,5 kWh.

Obe verzie disponujú predným náhonom, výkonom 145 kW, krútiacim momentom 300 Nm a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Takmer identické je zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 8,5, resp. 8,6 s. Verzia s menšou batériou sa z 30 a 80 % kapacity nabije za 38 min, v prípade väčšej batérie to trvá 30 min. „Vyššia“ verzia podporuje vyšší nabíjací výkon, hodnoty však nepoznáme.

Xpeng G3 má vlastný operačný systém, podporu aktualizácií firmvéru na diaľku či funkcie čiastočne autonómneho riadenia, ktoré zabezpečuje 20 ultrazvukových a vlnových radarov, ako aj kamery s vysokým rozlíšením.

Cena čínskeho elektromobilu na nórskom trhu začína na sume 358 000 NOK, čo je v prepočte niečo málo cez 32 000 €.

Zdroje: Insideevs, Xiaopeng Motors/Xpeng

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV Aiways U5 je v predaji na prvom európskom trhu
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu
Úspešná prémiová čínska „elektromobilka“ NIO sa chystá aj do Európy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Tá taktika brzdenia elektromobility sa európskym automobilkám môže pekne vypomstiť, môže to dopadnúť ako so smartfónmi, trh cenami ovládajú čínske. V EÚ nemecká kancelárka presadzovania miernejšie predpisy o produkcii CO2 pre automobily a teraz prichádzajú následky. Nemáme napr. žiadne európske batérie, od nuly vyrástla TESLA a valcuje trhy kvalitou, Číňania cenami. Čínske kombi MG 5 je za 29 475, SUV G3 za 32 tisíc, veľké SUV U5 38 100. Oproti tomu menšie Škoda ENYAQ 39 490 a 46 990 a ID.4 49 950 €, resp. 59 950 €… Pokazili sme si to.

  2. Tiež by som súhlasil s názorom,že prvé lacnejšie a teda dostupnejšie elektoautá prídu z Číny!!!Prečo??Lebo v Číne je obrovské množstvo priemerne zarábajúcich ludí ,pracujucich vo výrobe.Majú pravidelný príjem,takže peniaze majú,ale nie na ceny súčasných elektroaut.A na rozdiel od Europskych zvyklostí Čína rieši všetko promtne,to znamená ovela rýchlejšie!!! V tom je ich najväčšia sila a to v konečnom dôsledku rozhodne,kto prvý bude predávať cenovo dostupné elektromobily.A ešte poznámka k Čínskym šmejdom:Ked japonci začali dodávať prvé autá do Europy tiež to boli šmejdy.Bolo to dávno ale já si to pamätám dobre.Dnes sú to kvalitné a dosť drahé autá.A nezabúdajme,Čína sa učí rýchlo-VELMI rýchlo!!!

    • Čo som videl dokument z Číny, v továrni sa pracovalo 10,5 hodiny denne 6 dní v týždni za niečo okolo 250 €/mesiac. Potom sú tie ich výrobky za nižšie ceny a ničia európskych výrobcov.

  3. A co brani europskym automobilkam znizit ceny? Vo vychodnom bloku za mizerne platy by tie elektromobily vyrobili. Lenze ich lukrativnu vyrobu si nechavaju doma a myslia si, ze ludia to budu kupovat. Ja schvalujem import lacnejsich aut. Len toto je sposob ako ich donutit znizit ceny. A potom presunu vyrobu do vychodnej europy.

  4. A riešenie, ajked čiastočné ,tu už je!Ako druhé auto do rodiny/pre mladých aj prvé/.Volá sa Wuling-E5C.Max.rýchlosť 100km/hod,dojazd 120-170 km,objem kufra max.700 litrov,4-miestne,a HLAVNE tá cena 3500-4700 eur.Už sa vyrába,už sa aj vo velkom predáva! KDE??!!No predsa v Číne.A ide tam na dračku!!!!Stačí ho len doviesť do EURÓPY!!Nech aj za 5—6-tisíc eur.Ako druhé auto do rodiny,hlavne na nákupy do mesta,čo je 80% využívania auta v domácnosti.A nie tie Česko-nemecke miny za min.25-tisíc eur!!!

Pridajte komentár