Citroen predstavil elektromobil s najvyšším „koncernovým e-CMP“ dojazdom

1

Automobilka Citroen predstavila svoj prvý elektromobil na báze novej koncernovej platformy e-CMP, Citroen e-C4. Zdalo sa, že by sme ho mohli považovať za crossover, ale Francúzi hovoria o „znovuobjavenom hatchbacku“ s prvkami SUV. 🙂

Citroen e-C4 je tzv. „kompakt„, čo znamená, že sa radí do segmentu C. Svedčia o tom aj jeho rozmery 4 360 x 1 800 x 1 525 a rázvor 2 670 mm. Má pritom o niečo málo väčšiu svetlú výšku, ako je bežné u vozidiel typu hatchback, a to 156 mm. Batožinový priestor dosahuje hodnotu 380 l (v základe), resp. 1 250 l (po sklopení zadných sedadiel).

Základná technika tohto vozidla nie je žiadnym prekvapením, keďže je rovnaká ako v prípade koncernových elektromobilov postavených na platforme e-CMP – Peugeot e-208Peugeot e-2008DS 3 Crossback E-Tense, Opel Corsa-e a Opel Mokka-e.

To znamená, že pohonný systém zahŕňa elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, ako aj batériu s kapacitou 50 kWh a podporou rýchlonabíjania výkonom 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Čo sa týka domáceho nabíjania, cez 32-ampérový wallbox sa vďaka 11 kWh príplatkovej palubnej nabíjačke nabije za 5 hodín. So štandardnou 1-fázovou to potrvá 7 a pol hodiny a prostredníctvom bežnej zásuvky do 24 hodín.

Najvyšší „koncernový“ dojazd

Celkom príjemným prekvapením je v porovnaní s koncernovými elektromobilmi (300 až 340 km WLTP), ktoré majú rovnakú batériu aj výkon, dojazd modelu Citroen e-C4. Ten je totiž v rámci všetkých „e-CMP súrodencov“ najvyšší, a to 350 km (WLTP). Ide pritom o najväčší z týchto modelov.

Zabudnúť nesmieme ani na dynamické charakteristiky novinky. Jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km/h. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,7 s.

Francúzi ďalej uvádzajú, že ich nový elektromobil prinesie vysokú mieru komfortu. A to aj vďaka odpruženiu so systémom Progressive Hydraulic Cushions a novým pokročilým sedadlám. V rámci výbavy tiež nájdeme 10″ dotykový displej, podporu systémov Android Auto a Apple CarPlay, bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny či až 20 jazdných asistentov, ktorí majú zabezpečiť polo-autonómne riadenie 2. úrovne.

Ohľadom ceny modelu Citroen e-C4 výrobca zatiaľ mlčí. Očakávať však môžeme podobné sumy ako v prípade koncernového súrodenca Peugeot e-2008, ktorý u nás stojí 33 390 až 38 890 €. V rámci nemeckého trhu bude novinka dostupná na objednávku od septembra. V SR sa dočkáme zrejme o čosi neskôr.

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni
Opel predstavil svoj 1. elektrický crossover Mokka-e. Prekvapil?
Peugeot e-2008 dostal slovenský cenník a „akciový bonus“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Jozef,Žilina on

    Kedy sa konečne objavý elektromobil pre bežných ludí,to znamená s cenovkou do 15-tisíc eur???Nemusí mať žiadne elektronické vychytávky,stačí základné podmienky pre bežné jazdenie,s dojazdom 200-250 km.Väčšina radových občanov EURÓPY by sa určite potešila!!!

Pridajte komentár