Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni

16

Automobilka Citroen predstavila veľmi zaujímavý mestský elektromobil Citroen Ami, na ktorý nie je potrebné vodičské oprávnenie. Zaujme tiež cenou, ako aj možnosťami prenájmu. K prvým zákazníkom dorazí už v júni.

Citroen Ami je 2-miestne vozidlo, ktoré odzrkadľuje dnešné trendy v oblasti mestského cestovania. Je malé, dostupné na prenájom a plne elektrické. Francúzska automobilka pritom hovorí, že predstavuje „mobilitu pre všetkých“.

A to nielen vďaka relatívnej dostupnosti. Tento mestský elektromobil, ktorý chce konkurovať skôr 2 a 3-kolesovým vozidlám, ako aj mestskej hromadnej doprave, je totiž možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia. Jedinou podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice – európsky priemer je 16 rokov.

Známe špecifikácie

Extra-kompaktné rozmery modelu Citroen Ami, 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška), nie sú vzhľadom na jeho využitie žiadnym prekvapením. Určite poteší priemer otáčania, ktorý dosahuje 7,2 m.

Hmotnosť 485 kg (425 kg bez batérie) umožňuje použitie menej výkonného elektromotora (6 kW) na zabezpečenie dostatočných „mestských“ jazdných vlastností (napr. maximálnej rýchlosti 45 km/h) a li-ion batérie s nízkou kapacitou (5,5 kWh) na zabezpečenie dostatočného „mestského“ dojazdu 70 km. Na jej nabitie pritom postačí bežná zásuvka, v rámci ktorej trvá nabitie 3 hodiny.

Zdieľanie, prenájom, kúpa

Zrejme oveľa zaujímavejšie, ako technické parametre, sú v prípade elektromobilu Citroen Ami možnosti jeho prenájmu, kúpy či zdieľania. V prípade tzv. carsharing služieb má byť vozidlo dostupné na obdobie minút, hodín či dní. Minútová tarifikácia pritom vyjde predplatiteľov na 0,26 €/min.

Dostupná bude aj možnosť dlhodobého prenájmu na 4 roky, kedy zákazník zaplatí počiatočnú sumu vo výške 2 644 € + paušál vo výške 19,99 €/mes. Celkovo tak vyjde tento prenájom na 3 604 €, tzn. 901 € za rok / 75 € za mesiac. Elektromobil Citroen Ami je tiež možné kúpiť. Vo Francúzsku vyjde na 6 000 € (započítaný eko-bonus vo výške 900 €). Ceny pre ďalšie trhy zatiaľ neboli zverejnené.

Citroen Ami bude možné vo Francúzsku objednať od 30. marca. Ďalšie trhy (Španielsko, Taliansko, Belgicko, Portugalsko a po ich Nemecko) sa dočkajú spustenia objednávok o niekoľko mesiacov neskôr. Dostupnosť na našom trhu je tak zatiaľ otázna. Prvé dodávky, a to pre francúzsky trh, odštartujú v júni.

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroën potvrdil konkurenta pre Nissan Leaf či Volkswagen ID.3
Renault predstavil elektrické Twingo. Batéria a nabíjanie naznačujú nízku cenu
Citroën chystá viacero elektromobilov. Sústredí sa najmä na kompakty

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

    • Myslím,že sa nemusíme báť ,že ho tak skoro uvidíme na našich cestách…

      Po prvé na Slovensky trh sa nedostane minimálne 5rokov a ak by aj áno cena bude minimálne raz toľko a za tú cenu si ho kto kúpi s dojazdom 70km ,keď už je možné si kúpiť aj Škodovku Citigo iV s dojazdom 260km za cca10k s dotáciou.Co je oproti tomu normalne použiteľné auto nie len do mesta.

      • Čo to tu motáš dohromady? Akých 10k s dotáciou za Škodu Citigo iV?
        Buď porovnávaj ceny bez dotácie alebo porovnávaj ceny s dotáciou, do čerta!
        V tom druhom prípade by si mal toho Citroena zadarmo.
        Odhliadnuc od toho, že dotácia u nás prakticky neexisuje. Existovala 3 minúty 41 sekúnd, čo je svetový rekord. Vieš?

    • Je to nezmysel. Ak chce ist niekto s motorovym vozidlom na cestu, musi nieco splnat a ovladat pravidla cestnej premavky… to sa overuje skuskami a potvrdzuje vydanim VP. Minule som cital o lieceni rakoviny ananasom 😀

  1. Jediná pozitívna vec na tom aute je, že keď sa chce tak sa dá lacno postaviť el. auto a dokonca nemá všelijaké možné chobotiny / podporné systémy a asistenti… Inak je škaredé a mohli sa aspoň inšpirovať autom: aixam E City, ktoré aspoň vyzerá k svetu.

  2. Dúfam že ho na ceste nestretnem so šoférom bez vodičáku. By ma zaujímalo ako to bude riešiť poisťovňa keď do mňa takýto vodič nabúra že mi nedal prednosť alebo čokoľvek iné.

  3. Ja keď som si robil vodičák na malú motorku som mal 15 rokov. A v 18 tich som si robil na auto. Ale môžem ti povedať že sa nič z vyhlášky nezmenilo.

    • Ha ha, no ty si fakt dobrý. Pokračuj ďalej – nechcel by som byť vodičom 2,5 tonového SUV v kolízii s nákladnou Tatrou.
      Alebo trebárs – nechcel by som byť cyklistom v kolízii s 500 kg prdítkom.
      Dáš aj niečo iné – napríklad nákladná Tatra versus nákladný vlak?
      Alebo motorový čln versus ropný tanker?

  4. Náhodou je to nádherné.. A keby aj nie, o krásu v tomto prípade vôbec nejde. Ide o praktickosť a teda v malom aute, relatívne veľa priestoru. Ak cena nie je vtip, tak je to geniálne. Vo fr sa už používa 8rokov na car sharing iné auto (Bolloré Bluecar), ktoré síce jazdí maximálkou 110, no tiež je primárne do mesta, s krátkym dojazdom a mnohí o ňom vravia, že je škaredé, ale má priestor a zdieľanie má úspech. Poznám dokonca rodiny, ktoré predali vlastne auto a používajú len zdieľané. A tomu hovorím eko úspech mesta, aj oslobodenie myslí. Ono totiž stačí zobrať kalkulačku a zistiť, že mnoho jednotlivcov, ale aj rodín u nás skutočne auto nepotrebuje vlastniť a ich vlastníctvo ich stojí 2x toľko, čo by dali za požičiavanie a taxík. Problém je len v tom, že si to nechcú uvedomiť, a nechcú, alebo nevedia vypočítať ;(

  5. 8 tisíc a kupujem ho. Prihodí niekto?
    Ale nie. Nie sme na dražbe. Dosť bude pre každého. Pokiaľ to „neprepísknu“ s tou „vyvolávacou cenou“.

  6. Je načase oprostit se od potřeby být obdivován za pomoci auta.
    Je to dopravní prostředek a cena i tech.údaje jsou zatím v pohodě!
    Oproti Twízy je to bezpečné,pohodlné a hlavně dostupné vozítko,je to také cesta k eko dopravě.Chce to vše doladit,výrobu čisté energie,pohled na dopravu i vlastnictví a také dát najevo lidem co se pyšní drahými auty,že je to docela ubohý důvod k obdivu!

Pridajte komentár