Elektrický crossover Peugeot e-2008 je už možné objednať aj v SR. Je teda pochopiteľné, že sme spoznali „slovenské“ ceny jeho 4 variantov. Na ne sa pritom aktuálne vzťahuje „akciový bonus“ vo výške 2 000 až 2 500 €.
Je tomu skoro presne rok, čo bol Peugeot e-2008 predstavený. V porovnaní so svojou konkurenciou ako Hyundai Kona Electric či DS 3 Crossback E-Tense zaujal najmä väčšou dĺžkou (4 300 mm), väčším rázvorom (2 650 mm) či väčším batožinovým priestorom (405 l), ktorých hodnoty sú na segment B, resp. „sub-kompakty“ veľmi zaujímavé.
Využíva už dobre známu platformu e-CMP, na ktorej vyrastie množstvo elektromobilov koncernu PSA, ale zrejme aj koncernu FCA, s ktorým sa chystajú Francúzi zlúčiť. Na tejto platforme pritom vznikne napríklad aj prvý elektromobil značky Alfa Romeo.
Tak ako iné predstavené koncernové elektromobily, aj Peugeot e-2008 disponuje výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm a batériou s kapacitou 50 kWh (dojazd 310 km – WLTP).
- Zdroj: Peugeot
- Zdroj: Peugeot
Rovnako tak podporuje rýchlonabíjanie výkonom 100 kW, vďaka čomu sa má nabiť na 80 % za 30 min. Z domácej zásuvky to potrvá 16 hodín a z wallboxu 5 hod 15 min (11 kW), resp. 8 hod (7,4 kW). Na batériu poskytuje Peugeot záruku 8 rokov alebo 160 000 km, pričom garantuje 70 % pôvodnej kapacity.
Už od 31 390 €
Spomínané špecifikácie poznáme už cca rok, dlho však bola neznámou jeho cena pre slovenský trh. To však už neplatí, pretože máme k dispozícii oficiálny „slovenský“ cenník, v ktorom nájdeme cenovky 33 390 až 38 890 €, v závislosti od stupňa výbavy (Active, Allure, GT Line a GT). Peugeot však na svoju elektrickú novinku ponúka „akciový bonus“ vo výške 2 000 € (Active), resp. 2 500 € (Allure, GT Line a GT).
Takže najlacnejšia verzia vyjde na 31 390 €. V jej výbave nájdeme napríklad: 6 airbagov (predné, bočné a hlavové), automatické rozsvecovanie svetiel, dažďový senzor, tempomat / obmedzovač rýchlosti, systém rozpoznávania dopravných značiek, automatické núdzové brzdenie + systém varovania pred zrážkou, upozornenie na možnú únavu vodiča, systém upozornenia na nechcené prekročenie jazdného pruhu, predné a zadné svetlomety s LED technológiou či zadné parkovacie senzory.
Elektrická verzia má v porovnaní so spaľovacími verziami v rámci základnej výbavy navyše elektrickú parkovaciu brzdu, vyvýšenú stredovú konzolu s lakťovou opierkou a balík „Bezpečnosť Plus“ (automatické núdzové bzdenie za pomoci radaru – denné a nočné).
Zdroj: Peugeot
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot zvažuje lacnejšiu verziu elektromobilu e-208. Mal by menšiu batériu
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
O „slovenský“ elektromobil Peugeot e-208 je nečakane veľký záujem
9 komentárov
google preklacac alebo obsan CR
Presne.. Pan redaktor, zľutovanie s nami, takéto reklamné články si tu neprosime! Ďakujeme
Nech mi niekto vysvetlí,prečo by som si mal kúpiť práve takéto elektro auto,namiesto klasického na benzïn alebo naftu,ktoré sú o polovicu lacnejšie a viem na nich najazdiť za deň vyše 1000 km.?
Protože když porovnáte porovnatelné verze a výbavy, tak nejsou o polovinu levnější a když zahrnete celkové náklady na provoz, tak už vůbec ne. A kdy jste naposledy najel za den 1000 km bez zastavení?
Na druhej strane nie je chyba spaľovacích verzií, že elektrická verzia nie je dostupná v nižšej výbave a preti ju nemožno porovnať s najlacnejšími alternatívnymi spaľovacími verziami. Takže z jedného uhla pohľadu má pravdu VLADIMIRESCU a z iného uhla pohľadu vy.
A napr. čo sa výbavy týka, tak hneď sporná je prevodovka. Pretože z princípu fungovania spaľovacieho motora je v spaľovacích verziách prítomná buď manuálna, alebo automatická prevodovka, a automatická sa rozumie ako vyššia výbava. Avšak pri elektromobile klasická prevodovka (v zmysle možnosti meniť prevodový pomer) nie je, je tam pevný prevod, ale je obvyklé porovnávať to s automatickou prevodovkou, čo technicky nie je úplne správne (mala by sa porovnávať so základom a to je manuál, keďže aj tu je to základ), ale na druhej strane je to správne z pohľadu užívateľského komfortu.
čiež dosť záleží na tom z akého uhla pohľadu sa na to pozeráme.
Ja si nemôžem dovoliť také drahé auto s takým malým dojazdom a dlhým časom nabíjania.
Ale toto nie je reklamné prerušenie filmu v najlepšom, Lubo! Vtedy je to fakt otravné ako vred na ri..!
V tomto článku je kopa informácií, ktoré ma vcelku zaujímajú.
Jednak – čo to všetko ten Peugeot obsahuje, a samozrejme:
Jeho cena!
A môžem si urobiť obraz o pomere výbava – cena!
A reklama sa mi otvára v iných „oknách“, ktoré ignorujem (Naučte sa cudzí jazyk pomocou metódy…XY, alebo: 20 % zľava na všetky produkty XY atď.) Pokiaľ ma to nezaujíma, tak to proste ignorujem.
Alebo?
Pre boha, nemôžu do každého segmentu predsa dať ten istý powertrain ako 208mička. Potom ešte väčšie SUV bude mať 150km dojazd? Kde sú väčšie voľby batérie? Európa zaostáva.
Na batériu poskytuje Peugeot záruku 8 rokov alebo 160 000 km, pričom garantuje 70 % pôvodnej kapacity… v Tesle sa musia neskutocne zabavat pri tychto udajoch 🙂 🙂 🙂