Druhý najlacnejší elektromobil v Európe odhalil oficiálny dojazd

20

Automobilka Citroen dnes zverejnila aj oficiálny dojazd subkompaktného crossoveru Citroen e-C3. Ten je pritom o niečo väčší ako odhadovala na základe interných testov.

Dostupnosť

Citroen e-C3, ktorý sa bude vyrábať v trnavskom závode Stellantis Slovakia, sa chystá na trh. Od februára je dostupný na objednávku v rámci prvých trhov a podľa aktuálnych informácií bude zákazníkom k dispozícii od leta tohto roku. A to za cenu od 23 300 € (platí pre nemecký trh). A budúci rok príde verzia s dojazdom okolo 200 km (WLTP) a cenou od 19 990 €.

Základné špecifikácie

Po modeli Dacia Spring sa Citroen e-C3 stane druhým najlacnejším elektromobilom na európskom trhu, ktorý sa vďaka rozmerom 4 010 x 1 760 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 540 mm zaradí o segment vyššie ako Spring. Jeho svetlá výška je pritom 163 mm a objem batožinového priestoru 310 l.

Ponúkne tiež výkon 83 kW, krútiaci moment 120 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 11 s, maximálnu rýchlosť 135 km/h, LFP batériu s kapacitou 44 kWh, max. nabíjací výkon 100 kW, nabitie z 20 na 80 % za 26 min a 7/11-kW palubnú nabíjačku.

citroen e-c3

Zdroj: Citroen

Oficiálny dojazd

Aktuálne už poznáme aj oficiálny homologovaný dojazd na základe testovacieho cyklu WLTP. Základný variant „YOU“ (stupeň výbavy), ktorý v štandarde ponúkne napr. 16″ oceľové disky, el. ovládané vonkajšie sp. zrkadlá a okná, LED svetlomety, automatické zapínanie svetiel, odpruženie Citroën Advanced Comfort, zadný parkovací asistent, tempomat, manuálnu klimatizáciu či dok pre smartfón MyCitroën Play slúžiaci ako náhrada centrálneho dotykového displeja infotainmentu, má dojazd 326 km (WLTP).

A variant „MAX“, ktorý navyše ponúkne napr. 17″ zliatinové disky kolies, sedadlá Citroën Advanced Comfort, parkovací systém s cúvacou kamerou, tónované zadné okná, indukčné nabíjanie pre smartfóny, automatickú klimatizáciu, infotainment MyCitroën Drive s 10,25″ dotykovou obrazovkou a bezdrôtovou podporou systémov Android Auto a Apple CarPlay či rôzne dizajnové prvky, má dojazd 321 km (WLTP).

Pre porovnanie, v rámci minuloročného predstavenia modelu Citroen e-C3 výrobca uviedol odhadovaný dojazd 320 km (WLTP) a pri príležitosti spustenia predaja modelu vo februári tohto roku spomínal odhadovaný dojazd 300 km (WLTP).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Nová“ Dacia Spring dostala cenovky. Stále je najlacnejším elektromobilom v Európe
Renault má začať s vývojom elektromobilu s cenou pod 20 000 €
Na „lacný“ čínsky BYD Seagull, ktorý má prísť aj do EÚ, sa pozreli americkí odborníci. Čo povedali?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

20 komentárov

  1. To je ako kedysi od Baťu cvičky! Ja by som sa do toho moc nehrnul. Reálny dojazd v lete niečo málo cez 200 km, a o zime a cene už ani nehovorím!

    • Kebyze tam je normalny spalovak…ich 1.2 atmosfer.napr.a cena okolo 14 tis.tak xy ludi vymeni svoje dymiace vraky za toto…ale kedze eu, tak mame smolu…musime kupit baterkove, ktore ma vyfuk v najbližšej elektrarni…o vyrobe a naslednej likvidácii baterii ani nepisem…. degradácia baterie, dojazd v zime….

      • Jano má svoju pravdu! Predsa sa stále vyrábajú aj spaľováky, ktoré plnia EURO 6! Ak dnes niekto chce alebo musí vymeniť staré „EURO 0″za nové, a má len tých 14 tis., aj kúpou EURO 6 prispeje a prospeje svetu! Nie je v živote všetko tak čierno-biele ako to tu prezentujú „Janovi“ kritici !

        • Janovi kritici prezentuju jeho nevzdelanost o vyfuku v elektrarni, likvidacii bateriek, ich degradacie. Zamrzol v dezinformaciach a odmietol sa dovzdelavat. Spalovaky tu samozrejme ostanu. Pre specificke situacie. Ako su tu stale kone napriklad na zvazanie dreva v nedostupnych terenoch. Nie je vsetko cierno-biele.

  2. Spaľovací Citroen C3 začína na 13 000 €.
    Elektrická verzia Citroen e-C3 začína na 20 000 €.
    Cena batérií LFP je pod 54 € za 1kWh, t.j. 30 kWh batéria stojí menej ako 1620 €.
    EV platforma je na figu a je to iba konverzia spaľovacej na elektrickú. Náklady sú teda zdieľané medzi spaľovaciu aj elektrickú verziu. Toto je ukážka, ako Citroen fantasticky zarába na zákazníkoch EV verzie.

    • to nie je o tom, ze zaraba…ale ze Citroen nema dedikovanu platformu pre EV a snazia sa zaplatat dieru ( snazi si zachranit zadok), tym, ze ponuka prerobene spalovaky ako EV auta…
      ze si to niekto kupi, je vec daneho cloveka..

  3. Design nie je nič moc, parametre tiež nie, ale je to autičko pre určitu skupinu ludi a tym to asi nevadi.
    Otazne je či bude spoľahlivé? Ak chcu tymto autom zaroveň pomocť servisom, tak to bude zla kupa, ale ked kašlu na serversi a spravia spoľahlive auto, tak kašlať na priemerne parametre, su dostatočné.
    Už si len treba počkať ake chyby bude mať a či ich bude veľa.

  4. IK -krásne si napísal skutočnú výrobnú realitu medzi elektro a spalovákom . A to pri hlbšom pohlade ešte zdaleka nekončí . Rozdiel u spalováku je omnoho viac súčiastok a to sú diely ovela náročnejšie na materiál a výrobu-spracovanie , ako u elektromotora . V skutočnosti spalovák by mal vychádzať ,podla výrobných nákladov ,drahšie ako elektro ! Najmenej o 70 % súčiastok je na spalováku viav ,ako na elektre . Presne si napísal ,ako všeobecne automobilky nehorázne zarábaju na elektroautách ,len preto že sú to elektro !

    • pozor, cena nie je iba o tom, co je v aute…
      pre EV auto potrebuje kompletne novy software….neskutocne narocne a nakladne (niektori ako WV, Skoda, doteraz nemaju poriadne aplikacie v porovnanim s Korejcami a Teslou..Cinu ani nehovorim
      dalej tu mas komplet iny vyrobny proces..to su haly, to su stroje a roboty, ktore tie auta musia vyrobit..a na to potrebujes opat software, ktory toto vsetko da dokopy…
      ide o neskutocne narocny a drahy proces ..
      preto vacsina EU automobiliek nevedia postavit normale EV auto a len sa snazia chytit uz unikajuci vlak

      • Dovolím si oponovať, aj spaľovacie verzie potrebujú kompletne novú hardwarovú a softwarovú inováciu. Najlepšie je to vidieť na čínskych low-cost spaľovacích autách, kde sa to až dostalo. Architektúra SW a HW je do značnej časti podobná ICE s BEV. Problém je v inom, staré automobilky úmyselne neinovovali a keď prišli nové elektrické automobilky, urobili to už po novom. Staré automobilky mali zrazu dvojnásobný problém, elektrická trakcia a SW+HW.

        A začínajú prichádzať insiderské info o dosiahnutí parity ICE vs BEV aj v EU na úrovni výrobných cien. To neznamená, že ide o cenu pre koncového zákazníka.

    • Nejdem obhajovať výrobcov, ale cena vozidla neobsahuje len cenu komponentov, ale aj ďalšie zložky, predovšetkým náklady na výskum a vývoj. Na vývoj nového elektromobilu musí dať výrobca násobne viac € než na vývoj nového spaľovacieho modelu. Časom samozrejme ceny budú klesať, držím palce Citroenu, nech k tomu aj tento model prispeje.

    • Kolko stali prve digitalky? Pritom to len vyplul automat za par sekund a mechanicke hodinky su strasne detailna a zlozita praca s mnozstvom dielov. Zaplatit sa musel vyvoj, vyroba strojov, patentovanie a podobne veci. Uplne bezny priebeh zavadzania novej technologie. Preto sa zacali vyrabat najprv drahe EV, aby sa to zaplatilo skor cez nadsencov a bohatych, ktory chceli zrychlenie z 0 na 100 za cas ako u Ferrari. A tak, ako teraz digitalky sa beru za spotrebny material a mas ich v kazdej mikrovlnke, ci sporaku, dostane sa tuto uroven aj EV.

Pridajte komentár