Citroen predstavil elektromobil e-C3 s cenou 19 990 / 23 300 € „Made in Slovakia“

17

Subkompaktný elektrický crossover Citroen e-C3 by mohol naplniť očakávania Európanov, ktorí volajú po menších a cenovo dostupnejších elektromobiloch. Cenu by pritom nemali pokaziť ani prípadné vyššie clá EÚ na vozidlá dovezené z Číny, keďže novinka sa bude vyrábať na Slovensku.

Konečne sme sa dočkali aspoň predstavenia európskeho elektromobilu segmentu B s cenou pod 25 000 €, aký v ostatnej dobe sľubuje čoraz viac tradičných automobiliek. Potešiteľné pritom je, že na trh príde pomerne onedlho, a to v druhom kvartáli budúceho roku.

Citroen e-C3 ponúka podľa výrobcu najlepší komfort vo svojej triede, „jednoduchý elektrický zážitok“, vynikajúcu úroveň vybavenia a neuveriteľnú hodnotu za peniaze, aj keď sa bude vyrábať v Európe.

Náklady pomohla udržať na uzde aj „vysoko flexibilná globálna platforma“ Smart Car, ktorá bola zdá sa pôvodne vyvinutá najmä pre regióny ako Južná Amerika a India. Citroen tvrdí, že táto platforma bola od začiatku navrhnutá tak, aby bola kompatibilná s plne elektrickým pohonom. A dodáva, že je natoľko flexibilná, že umožňuje aj stavbu spaľovacích modelov.

Špecifikácie

Nová generácia „C-trojky“ prináša transformáciu modelu z hatchbacku na crossover. Novinka je pritom v porovnaní so súčasným modelom o máličko väčšia, keď disponuje rozmermi 4 010  x 1 760 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška). Pre porovnanie, Dacia Spring má rozmery 3 734 x 1 579 x 1 516 mm. Narástla aj svetlá výška, a to zo 135 na 163 mm. Posed vodiča sa pritom nachádza o 100 mm vyššie. Batožinový priestor vozidla má objem 310 l.

Verzia modelu Citroen e-C3, ktorá bude dostupná od budúceho roka, ponúkne výkon 83 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 11 s, maximálnu rýchlosť 135 km/h, LFP batériu s kapacitou 44 kWh, dojazd 320 km (WLTP), max. nabíjací výkon 100 kW, nabitie z 20 na 80 % za 26 min a 7/11-kW palubnú nabíjačku.

citroen e-c3

Zdroj: Citroen

Výbava

Citroen hovorí o bohatej výbave vzhľadom cenu vozidla, tak sa pozrime na to, čo dostaneme v základe. Štandardná výbava zahŕňa napr. predné LED svetlomety, pokročilé komfortné hydraulické odpruženie „Citroën Advanced Comfort“, systém núdzového brzdenia, zobrazovací systém „Citroën Head Up“, elektrické spätné zrkadlá, automatické osvetlenie, zadný parkovací radar, zadný spojler, tempomat, manuálnu klimatizáciu, 6 airbagov či kábel „Mode 3“ umožňujúci nabíjanie výkonom 7,4/11 kW.

citroen e-c3

Zdroj: Citroen

Zaujímavosťou je, že v štandarde nenájdeme 10,25″ centrálny dotykový displej, ale len držiak/dok na smartfón, ktorý sa po nainštalovaní príslušnej aplikácie premení na zariadenie umožňujúce prístup k hudbe, rádiu, hovorom a navigácii prostredníctvom vlastného zariadenia. Základné ovládanie aplikácie je pritom možné aj cez tlačidlá na volante.

Ďalšou zaujímavosťou je, že to, čo sa javí ako úzky digitálny prístrojový štít, je v skutočnosti head-up displej, ktorý projektuje údaje na lesklú čiernu oblasť medzi hornou časťou prístrojovej dosky a spodnou časťou čelného skla. K dispozícii bude aj mobilná aplikácia pre telematické funkcie, ktoré budú spoplatnené po skúšobnej dobe používania.

Výroba a ceny

Citroen aktuálne potvrdil, že elektrický crossover e-C3 sa bude vyrábať v slovenskom závode koncernu Stellantis, ktorý sa nachádza v Trnave. A verzia so spomínanými špecifikáciami a základnou výbavou, ktorá príde na trh v 2. štvrťroku 2024, bude stáť 23 300 €.

Neskôr, v roku 2025, sa dočkáme aj verzie s cenou od 19 990 € a dojazdom 200 km. Jej ďalšie špecifikácie však aktuálne nie sú známe.

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai testuje malý elektromobil, ktorý by mohol stáť okolo 20 000 €
V čínskych elektromobiloch vidí veľkú hrozbu aj Citroën. Chystá sa však bojovať
Kia chystá ešte menší a lacnejší elektromobil EV2. Vyrábať sa má na Slovensku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

17 komentárov

  1. zabozrutom pekne hrabe… akoze niekto bude cakat do roku 2025 aby si kupil francuzsku zumpu s papierovym dojazdom 200km, cize v reale 120km za 20.000€… 🙂

    • Komentar za vsetky drobne. Dojazdy sa dnes uvadzaju podla wltp, vas real je uplne mimo. A cudujte sa svete … ja cakam presne na taketo auto. Maly prdkos na denne dochadzanie z dediny do mesta (do 30 km). 200km dojazd je pre taketo auto uplne v pohode, ked si ho mozem kazdy vecer pichnut do zasuvky a nocnym prudom dobit to, co som spotreboval. Aj bez nabijacky. Som si isty, ze nas je vela takto zmyslajucich. Mna dnes limituje iba kupna cena. Btw dnes jazdime benzinovym prdkosom, ktory ma dojazd na plnu nadrz polovicny oproti autam vo vyssich segmentoch. Nijako nas to neobmedzuje, na pumpu ideme raz za cca 3 tyzdne ….

  2. Nádherný design a tá úžasná aerodinamika proste úžas tuším ste pojedli muchotrávky aj s dizajnérmi byť majiteľom za sekundu by po Vás ani smrad neostal !!!

    • V EU beží momentálne hra :
      Kto je väčší idiot. Všade kam sa pozrieš.

      Len to okolo seba preboha nehovor – inak budeš vyhlásený za idiota.
      Cisár je nahý 🙂

  3. A čo teraz?! Keď si v Slellantise prečítajú tieto zdrvujúce recenzie, budú ešte chcieť vyrábať tú e-C3 na Slovensku? Prečo ste im prezradili, že to minimálne u nás na Slovensku nik nebude kupovať?! Takto nebude v Trnave žiadna práca = veľká nezamestnanosť !!!

    • Nech si to vyrobia vo Francúzku a fabriku predajú Číňanom alebo Indom alebo Rusom.
      Budú mať aspoň svoje vysnívané prachy.
      Veľkú kopu…

          • Volil som PS a presne taketo auto bude vhodne pre moju zenu. Tupec je ten, kto si nevidi dalej od spicky nosa…

          • a ja calam na taketo auto.
            Byvam v BA a na mestske a primestske jazdy jauto takejto velkosti je ako stvorene. zaciatkom roka buduceho planujem namontovat FVE, zmluva uz je cama na distribucku,,,,a predstavte si nevolil som tuto vladu, volil som proti nej a nie nebol to Matovic:-)

  4. Súhlas, na niečo podobné čakám aj ja, denný dojazd do BA za prácou 2x40km, teraz používame yarisku 1,0 druhé auto na dlhšie cesty mám corollu hybrid.
    Mám 12kWp fotovoltiku a rodinný dom, takže bude pol roka zadara jazdenie a pol roka v noci na dvore zo zástrčky.

Pridajte komentár