Renault koncom minulého roka ukázal koncept malého cenovo dostupného elektromobilu novej generácie. A agentúra Reuters aktuálne tvrdí, že Renault začína s vývojom sériovej verzie.
Ako sme už informovali, spoločnosť Renault v novembri minulého roka počas svojho „Dňa investorov“ odhalila malý koncepčný elektromobil novej generácie. A v rámci tlačovej správy ho označila ako Renault Legend. Vystavený koncept však mal na mieste evidenčného čísla nápis Twingo a dizajnovo pripomína model Twingo 1. generácie.
Je tak pravdepodobné, že ide o malý hatchback Twingo novej generácie, ktorý príde na trh s plne elektrickým pohonom. Renault počas predstavenia konceptu uviedol, že je to mestské vozidlo bez kompromisov, ktoré ponúkne najvyššiu efektivitu vo svojej triede (spotreba len 10 kWh/100 km), ako aj veľmi nízku emisnú stopu. A dodal, že model sa bude vyrábať v Európe, pričom základná verzia bude stáť menej ako 20 000 €.
Práce na sériovom Twingu E-Tech
Aktuálne agentúra Reuters údajne na základe zdrojov oboznámených s problematikou, ktoré nechceli byť menované kvôli dôvernosti informácií, uvádza, že Renault tento mesiac spustí inžinierske práce na elektromobile Twingo E-Tech. A podľa zdrojov mali byť minulý týždeň sfinalizované základné kontúry vozidla.
Aktuálne má Renault, resp. jeho e-mobility divízia Ampere začať s výberom dodávateľov, vytváraním prototypov a škálovaním produkcie. Jedným z cieľov je pritom zdá sa skrátenie vývoja, ktorý by zabezpečil pripravenosť vozidla na masovú výrobu v roku 2026.
Pripojiť sa môže aj VW Group
Už vieme, že Renault chce spolupracovať s európskymi automobilkami ohľadom vývoja platformy pre malé cenovo dostupné elektromobily, ktoré by dokázali konkurovať „lacným“ čínskym elektromobilom. A aktuálne mal jeden zo zdrojov Reuters potvrdiť skoršie informácie o diskusiách ohľadom spolupráce s koncernom VW Group. Vývoj platformy v réžii Renaultu má pritom prebiehať popri týchto rozhovoroch.
Podľa doterajších informácií sa zdá, že ak sa Renault a VW dohodnú, nová platforma by mohla byť základom pre chystaný model Volkswagen ID.1 (aj jeho koncernové deriváty), ktorý sa stane nástupcom modelu e-up.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda za 20 000 € je stále v pláne. Skúmajú sa možnosti
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
Renault predstavil nástupcu Zoe s cenou cca 25 000 €
ODBER NOVINIEK
13 komentárov
Už pred 10 rokmi bolo neskoro.
Ešte len začínajú s vývojom, keď v Číňania ich už roky predávajú, najnovšie už aj v Európe.
Za 20 tis. € vyrobia Číňania emobil strednej triedy, nie auto pre trpazlíkov.
Presne, napr. BYD Yaun Up stojí v Číne od 12 400 €. a má podobné rozmery ako nový Hyundai Kona – 4 310 x 1 830 x 1 675 x 2 620 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A ponúka batožinový priestor s objemom 1 320 l po sklopení zadného radu sedadiel.
Všetci máte pravdu! Ja by som hrubo dodal, že európske automobilky „sú lenivé ako vši“, keď ide o vývoj lacných platforiem pre lacné BEV !!! Čo je, preboha, pre nich tak zložité, vyvinúť jednoduchšiu EV platformu, ako majú doteraz vyrábané autá so spaľovacími motormi, s ktorými majú desaťročia trvajúce skúsenosti!
P.S. A ešte k tejto Twingo-Legende. Poznám ľudí, ktorým tento vzhľad nesadol od prvého Twinga, ba ich dokonca dráždil! 🙂 A menej ako 20.000 by mohlo byť napr, aj 12.400 ?! 🙂 🙂 🙂
nie su lenive, len su pomale a neflexibilne…teda niektori manageri
Pomalé a neflexibilné je ľudovo povedané „l e n i v é a k o v š i“ !!! 🙂
Tu nejde o vývoj ako taký, to je vec technologov, dizajnérov, inžinierov a pod. Skôr vidím problém v prestaveni technologických liniek, ktoré sú určené pre výrobu klasických spalovakov. Je potrebné mať na pamäti aj to že mnohé čínske projekty sú dotované štátom, čo v EU sa považuje za nemysliteľné. Preto vie Čína ponúknuť auto vysokého stupňa štandardu za relatívne smiešnu cenu.
Auto do mesta za 20 tis. €?! V Číne majú také autá za cca 4 tis. €
skoda casu citat taketo clanky…
Renaul planuje, Toyota planuje, Ford planuje, Stellantis planuje….
to su prazdne reci…ako sa udrzat v mediach…
piste o tom, co je
Tak nečítaj! Inak sa budeš stále rozčuľovať ! 🙂
Prečo sú EU-automobilky pomalé ?? Pretože elita EU elektroautá už dávno má a o nížšie spoločenské vrstvy sa už dlhšie prestala starať ! Ich súčasnou “ zábavkou“ je vojna a vojnová mašinéria – to je reálna príčina stagnácie automobiliek v EU ale aj v USA . Proste nedá sa súčasne bojovať na dvoch frontoch naplno ! Skôr by som povedal ,že ich hlavná starosť je budovanie bunkrov na prežitie atómovej vojny .Pretože keď to nebodaj začne /ako keby to nezáležalo len a len od elít / , to bude ich hlavná starosť – čo najrýchlejšie zaliezť -ako potkany!! Na bežných luďoch im už dávno nezáleží . A ak nebodaj atómová vojna začne ,tak len preto že tá elita už také bunkre má ! To je skutočná príčina stagnácie v EU .