Renault má začať s vývojom elektromobilu s cenou pod 20 000 €

13

Renault koncom minulého roka ukázal koncept malého cenovo dostupného elektromobilu novej generácie. A agentúra Reuters aktuálne tvrdí, že Renault začína s vývojom sériovej verzie.

Ako sme už informovali, spoločnosť Renault v novembri minulého roka počas svojho „Dňa investorov“ odhalila malý koncepčný elektromobil novej generácie. A v rámci tlačovej správy ho označila ako Renault Legend. Vystavený koncept však mal na mieste evidenčného čísla nápis Twingo a dizajnovo pripomína model Twingo 1. generácie.

Je tak pravdepodobné, že ide o malý hatchback Twingo novej generácie, ktorý príde na trh s plne elektrickým pohonom. Renault počas predstavenia konceptu uviedol, že je to mestské vozidlo bez kompromisov, ktoré ponúkne najvyššiu efektivitu vo svojej triede (spotreba len 10 kWh/100 km), ako aj veľmi nízku emisnú stopu. A dodal, že model sa bude vyrábať v Európe, pričom základná verzia bude stáť menej ako 20 000 €.

Práce na sériovom Twingu E-Tech

Aktuálne agentúra Reuters údajne na základe zdrojov oboznámených s problematikou, ktoré nechceli byť menované kvôli dôvernosti informácií, uvádza, že Renault tento mesiac spustí inžinierske práce na elektromobile Twingo E-Tech. A podľa zdrojov mali byť minulý týždeň sfinalizované základné kontúry vozidla.

renault twingo e-tech

Zdroj: Renault

Aktuálne má Renault, resp. jeho e-mobility divízia Ampere začať s výberom dodávateľov, vytváraním prototypov a škálovaním produkcie. Jedným z cieľov je pritom zdá sa skrátenie vývoja, ktorý by zabezpečil pripravenosť vozidla na masovú výrobu v roku 2026.

Pripojiť sa môže aj VW Group

Už vieme, že Renault chce spolupracovať s európskymi automobilkami ohľadom vývoja platformy pre malé cenovo dostupné elektromobily, ktoré by dokázali konkurovať „lacným“ čínskym elektromobilom. A aktuálne mal jeden zo zdrojov Reuters potvrdiť skoršie informácie o diskusiách ohľadom spolupráce s koncernom VW Group. Vývoj platformy v réžii Renaultu má pritom prebiehať popri týchto rozhovoroch.

renault twingo e-tech

Zdroj: Renault

Podľa doterajších informácií sa zdá, že ak sa Renault a VW dohodnú, nová platforma by mohla byť základom pre chystaný model Volkswagen ID.1 (aj jeho koncernové deriváty), ktorý sa stane nástupcom modelu e-up.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda za 20 000 € je stále v pláne. Skúmajú sa možnosti
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
Renault predstavil nástupcu Zoe s cenou cca 25 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

    • Presne, napr. BYD Yaun Up stojí v Číne od 12 400 €. a má podobné rozmery ako nový Hyundai Kona – 4 310 x 1 830 x 1 675 x 2 620 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A ponúka batožinový priestor s objemom 1 320 l po sklopení zadného radu sedadiel.

  1. Všetci máte pravdu! Ja by som hrubo dodal, že európske automobilky „sú lenivé ako vši“, keď ide o vývoj lacných platforiem pre lacné BEV !!! Čo je, preboha, pre nich tak zložité, vyvinúť jednoduchšiu EV platformu, ako majú doteraz vyrábané autá so spaľovacími motormi, s ktorými majú desaťročia trvajúce skúsenosti!

    • P.S. A ešte k tejto Twingo-Legende. Poznám ľudí, ktorým tento vzhľad nesadol od prvého Twinga, ba ich dokonca dráždil! 🙂 A menej ako 20.000 by mohlo byť napr, aj 12.400 ?! 🙂 🙂 🙂

    • Tu nejde o vývoj ako taký, to je vec technologov, dizajnérov, inžinierov a pod. Skôr vidím problém v prestaveni technologických liniek, ktoré sú určené pre výrobu klasických spalovakov. Je potrebné mať na pamäti aj to že mnohé čínske projekty sú dotované štátom, čo v EU sa považuje za nemysliteľné. Preto vie Čína ponúknuť auto vysokého stupňa štandardu za relatívne smiešnu cenu.

  2. skoda casu citat taketo clanky…
    Renaul planuje, Toyota planuje, Ford planuje, Stellantis planuje….

    to su prazdne reci…ako sa udrzat v mediach…

    piste o tom, co je

  3. Prečo sú EU-automobilky pomalé ?? Pretože elita EU elektroautá už dávno má a o nížšie spoločenské vrstvy sa už dlhšie prestala starať ! Ich súčasnou “ zábavkou“ je vojna a vojnová mašinéria – to je reálna príčina stagnácie automobiliek v EU ale aj v USA . Proste nedá sa súčasne bojovať na dvoch frontoch naplno ! Skôr by som povedal ,že ich hlavná starosť je budovanie bunkrov na prežitie atómovej vojny .Pretože keď to nebodaj začne /ako keby to nezáležalo len a len od elít / , to bude ich hlavná starosť – čo najrýchlejšie zaliezť -ako potkany!! Na bežných luďoch im už dávno nezáleží . A ak nebodaj atómová vojna začne ,tak len preto že tá elita už také bunkre má ! To je skutočná príčina stagnácie v EU .

Pridajte komentár