Dacia zverejnila ceny modernizovaného modelu Dacia Spring v rámci prvých trhov. Ten pritom aj naďalej zostáva cenovo najdostupnejším elektromobilom na európskom trhu.
Dacia dnes prostredníctvom tlačovej správy informovala ohľadom možností objednávok a cien svojej nedávno predstavenej novinky, ktorou je modernizovaný malý mestský elektromobil Spring, a to v rámci prvých trhov. Dozvedeli sme sa pritom aj to, že od roku 2021, kedy bol tento model uvedený na trh, predala vyše 140 000 kusov.
Rumunská značka Dacia patriaca pod francúzsky koncern Renault Group už skôr informovala, že modernizácia Springu sa dotkla aj jeho rozmerov. Po novom totiž model meria 3 701 x 1 583 x 1 519 mm. Rázvor zostal zachovaný (2 423 mm) a objem batožinového priestoru sa v základe zväčšil o 6 % na 308 l. A z aktuálnej „tlačovky“ zdá sa vyplýva, že 35-l predný kufor („frunk“) bude za príplatok.
Novinkou je aj to, že Dacia Spring v základe neponúkne centrálny dotykový displej. Infotainment nižších verzií („Essential“ a „Expression“) je totiž riešený prostredníctvom ovládania na volante, 7″ digitálneho prístrojového panela pred vodičom a aplikácie pre smartfóny. 10″ centrálny dotykový displej je štandardom až v rámci top variantu „Extreme“. A za príplatok bude dostupný len pre stredný stupeň výbavy „Expression“.
2 výkonové verzie a celkovo 4 varianty
Modernizovaná Dacia Spring bude dostupná vo verziách s výkonom 33 a 48 kW. Menej výkonný motor je vyhradený pre varianty „45 Essential“ a „45 Expression“. 48-kW motor je súčasťou variantov „65 Expression“ a „65 Extreme“.
Dnes sme spoznali upresnené, aj keď nie úplne presné údaje ohľadom zrýchlenia vynoveného Springu. A to z 0 na 100 km/h za menej ako 19 s, resp. menej ako 14 s. Už dlhšie vieme, že novinka si zachovala pôvodnú kapacitu batérie, a to 26,8 kW. Stále však nie sú známe homologované údaje ohľadom dojazdu. Podľa skorších interných odhadov to má byť cez 220 km (WLTP).
Výbava
Dacia počas predstavenia modernizovaného Springu uviedla, že súčasťou štandardnej výbavy bude okrem iného výškovo nastaviteľný 3-ramenný volant, posilňovač riadenia, obmedzovač rýchlosti, tempomat, ovládanie rádia na volante, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien, zadné parkovacie senzory či 12V zásuvka.
A aktuálne dopĺňa, že v základe nájdeme aj audiosystém s 2 reproduktormi, Bluetooth, USB port a množstvo asistenčných systémov vodiča. A to vrátane automatického núdzové brzdenia, rozpoznávania dopravných značiek, varovania pred zmenou jazdného pruhu a opustenie jazdného pruhu či monitorovania pozornosti vodiča. Avizované obojsmerné nabíjania typu V2L bude podľa všetkého za príplatok.
Čo sa týka cien, spoznali sme ceny platné napr. pre nemecký trh. A to od 16 900 € (verzia „45 Essential“), 17 900 € (verzia „45 Expression“), 18 900 € (verzia „65 Expression“), resp. od 19 990 € (verzia „65 Extreme“). Objednávky budú v rámci prvých trhov spustené 16. apríla. A podľa skorších informácií príde modernizovaný Spring na trh v lete.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príde či nepríde elektrická Dacia Sandero na trh v dohľadnejšej dobe?
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
Lacný čínsky elektromobil Leapmotor T03 sa má vyrábať aj v poľskom závode Stellantisu
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
V lete už bude „po lete“! S Číňanmi príde chladná jeseň a treskúca zima ….
Práve naopak. Krásna jeseň a ešte krajšia zima s dongfeng nammi 01 😀 už sa tešíme ….
Predovšetkým by sa mali zamyslieť menažáre vo výrobných firmách, keby mali normálne platy a odmeny aj v európe by boli autá za babku. Taký šef Stelantisu má ročne 36 mil. eur. A koľko platia ďalším v rade pod ním???
Pol ceny auta tvoria len náklady na top menežarov. MENAŽAR v zmysle me nažar! Slov. preklad ma nasral!!
Tak neviem, či si čínsky agent, alebo len veľmi zlomyseľný! 🙂
Janko , absolútne s tebou súhlasím . Len neviem ako sa budú tešiť tí páprdovia v Bruseli ? Čo geniálne si vymyslia???
JS, nijako! Oni žijú v úplne inom svete. A ak voľby do parlamentu prinesú zmeny, budú kvičať ako prasce, keď ich ženu od válova! Bohužiaľ prišelci nebudú lepší! ….
Za túto nákupnú tašku Dacia je už „čínska tesla“ Xpeng G6 alebo X verzií čínskych elektromobilov s cca trojnásobnými parametrami. Vypískať túto hanbu Európy ako v bývalej komunistickej DDR na veľtrhu občania vypískali Wartburg a Trabant. Táto podivnosť pre trpazlíkov by mala stáť do 10 tis. €.
Veľmi trefné a vtipné.
Bohužiaľ super manažérom to nedochádza a je vidieť, ako sú tragikomicky odtrhnutý od reality.
Odpad, už som na tom jazdil a radšej by som to hodil do šrotu ako by som si to mal kupovať. Žiadna stabilita vo vozidle, brzdy ako na kolobežku, interier je malý. Repraky to ma z roku 90tych kde to nemá ani vyšky či basy. No skrátka hrôza… Ak vedľa vás prejde kamión, modlite sa, že vás neodfúkne. Ovládanie okien to má taktiež nezmyselné na strednej palubovke. A dojazd? 140km priemer keď idete mestom, aby to človek furt nabíjal… Častejšie ako na pumpu chodiť.
za tie prachy si ju strčte do ……..