Automobilka Citroen dnes oznámila, že spustila predaj svojej horúcej novinky Citroen e-C3 v rámci väčšiny európskych trhov. Ide pritom o cenovo najdostupnejší elektromobil zo segmentu B, ktorý sa predáva v Európe. Čo ponúkne tento model?
Špecifikácie
Citroen e-C3 je subkompaktný crossover s rozmermi 4 010 x 1 760 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 540 mm, svetlou výškou 163 mm a batožinovým priestorom s objemom 310 l. Radí sa tak o segment vyššie ako Dacia Spring.
Novinka, ktorá sa bude vyrábať na Slovensku (v trnavskom závode koncernu Stellantis), ponúkne výkon 83 kW, krútiaci moment 120 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 11 s, maximálnu rýchlosť 135 km/h, LFP batériu s kapacitou 44 kWh, max. nabíjací výkon 100 kW, nabitie z 20 na 80 % za 26 min a 7/11-kW palubnú nabíjačku. Čo sa týka dojazdu, Citroen aktuálne uvádza hodnotu 300 km (WLTP), pričom v rámci minuloročného predstavenia modelu sa spomínalo 320 km.
Výbava
Zákazníci budú mať na výber z dvoch variantov, ktoré sa líšia výbavou. Základný stupeň YOU v rámci nemeckého trhu ponúka napr. 16 oceľové disky s dizajnovými krytmi, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá a okná, LED svetlomety, automatické zapínanie svetiel, odpruženie Citroën Advanced Comfort, zadný parkovací asistent, tempomat, manuálnu klimatizáciu či dok pre smartfón MyCitroën Play, ktorý slúži ako náhrada centrálneho dotykového displeja infotainmentu.
V štandarde ďalej nájdeme systém aktívneho núdzového brzdenia, systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, prídavný ohrievač s predklimatizáciou cez aplikáciu MyCitroën a 7,4-kW palubnú nabíjačku. A to za 23 300 € (platí pre nemecký trh).
Elektromobil Citroen e-C3 MAX ponúka podľa výrobcu plnú výbavu, ktorá zahŕňa napr. 17″ zliatinové disky kolies, sedadlá Citroën Advanced Comfort, parkovací systém s cúvacou kamerou, tónované zadné okná, indukčné nabíjanie pre smartfóny, automatickú klimatizáciu, infotainment MyCitroën Drive s 10,25″ dotykovou obrazovkou a bezdrôtovou podporou systémov Android Auto a Apple CarPlay či rôzne dizajnové prvky. A to za cenu 27 800 €.
Príplatková výbava a lacnejšia verzia
Priplatiť si je možné za 11-kW palubnú nabíjačku (400 €) či balík zimnej výbavy (700 €), ktorý obsahuje vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. A kto požaduje nižšiu cenu a vystačí si s dojazdom 200 km (WLTP), ten si môže počkať na verziu za cenu od 19 990 €, ktorá príde na trh budúci rok.
Zdroj: Citroën
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky ohľadom elektromobilu Hyundai Casper s cenou okolo 20 000 €
Najlacnejší elektromobil v Európe príde v modernizovanej podobe toto leto
Dongfeng Nammi 01 príde onedlho na slovenský trh. Spoznali sme aj cenový rozsah
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Tepelne cerpadlo?
Tepelné čerpadlo nemá v základe ani WV ID7! …. takže asi nie, no len si spomeňme, že tepelné čerpadlo mal už Nissan Leaf pred viac než 10 rokmi ako prvé auto na svete s tepelným čerpadlom a dokonca mal aj kotúče na zadných kolesách! …a teraz tam WV koncern montuje len lacnejšie a slabšie bubny…
Tepelné čerpadlo dávali napríklad štandardne do eC-4. Teraz to zmenili,pár mesiacov dozadu to mali.
Všetko by hádam bolo prijateľné, len tie ceny nie …. Som presvedčený, že obsahujú nekorektnú mieru zisku!
za 3000 eur by to bolo hodne auticko………takto je to len predražena hračka pre tych, co nevedia co s peniazmi……
🙂 ty by si ho určite predal za 3tis 🙂