Citroën spustil predaj najlacnejšieho subkompaktného elektromobilu v Európe

6

Automobilka Citroen dnes oznámila, že spustila predaj svojej horúcej novinky Citroen e-C3 v rámci väčšiny európskych trhov. Ide pritom o cenovo najdostupnejší elektromobil zo segmentu B, ktorý sa predáva v Európe. Čo ponúkne tento model?

Špecifikácie

Citroen e-C3 je subkompaktný crossover s rozmermi 4 010 x 1 760 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 540 mm, svetlou výškou 163 mm a batožinovým priestorom s objemom 310 l. Radí sa tak o segment vyššie ako Dacia Spring.

Novinka, ktorá sa bude vyrábať na Slovensku (v trnavskom závode koncernu Stellantis), ponúkne výkon 83 kW, krútiaci moment 120 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za cca 11 s, maximálnu rýchlosť 135 km/h, LFP batériu s kapacitou 44 kWh, max. nabíjací výkon 100 kW, nabitie z 20 na 80 % za 26 min a 7/11-kW palubnú nabíjačku. Čo sa týka dojazdu, Citroen aktuálne uvádza hodnotu 300 km (WLTP), pričom v rámci minuloročného predstavenia modelu sa spomínalo 320 km.

Výbava

Zákazníci budú mať na výber z dvoch variantov, ktoré sa líšia výbavou. Základný stupeň YOU v rámci nemeckého trhu ponúka napr. 16 oceľové disky s dizajnovými krytmi, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá a okná, LED svetlomety, automatické zapínanie svetiel, odpruženie Citroën Advanced Comfort, zadný parkovací asistent, tempomat, manuálnu klimatizáciu či dok pre smartfón MyCitroën Play, ktorý slúži ako náhrada centrálneho dotykového displeja infotainmentu.

citroen e-c3 you

Zdroj: Citroen

V štandarde ďalej nájdeme systém aktívneho núdzového brzdenia, systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, prídavný ohrievač s predklimatizáciou cez aplikáciu MyCitroën a 7,4-kW palubnú nabíjačku. A to za 23 300 € (platí pre nemecký trh).

Elektromobil Citroen e-C3 MAX ponúka podľa výrobcu plnú výbavu, ktorá zahŕňa napr. 17″ zliatinové disky kolies, sedadlá Citroën Advanced Comfort, parkovací systém s cúvacou kamerou, tónované zadné okná, indukčné nabíjanie pre smartfóny, automatickú klimatizáciu, infotainment MyCitroën Drive s 10,25″ dotykovou obrazovkou a bezdrôtovou podporou systémov Android Auto a Apple CarPlay či rôzne dizajnové prvky. A to za cenu 27 800 €.

Príplatková výbava a lacnejšia verzia

Priplatiť si je možné za 11-kW palubnú nabíjačku (400 €) či balík zimnej výbavy (700 €), ktorý obsahuje vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. A kto požaduje nižšiu cenu a vystačí si s dojazdom 200 km (WLTP), ten si môže počkať na verziu za cenu od 19 990 €, ktorá príde na trh budúci rok.

Zdroj: Citroën

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky ohľadom elektromobilu Hyundai Casper s cenou okolo 20 000 €
Najlacnejší elektromobil v Európe príde v modernizovanej podobe toto leto
Dongfeng Nammi 01 príde onedlho na slovenský trh. Spoznali sme aj cenový rozsah
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Tepelné čerpadlo nemá v základe ani WV ID7! …. takže asi nie, no len si spomeňme, že tepelné čerpadlo mal už Nissan Leaf pred viac než 10 rokmi ako prvé auto na svete s tepelným čerpadlom a dokonca mal aj kotúče na zadných kolesách! …a teraz tam WV koncern montuje len lacnejšie a slabšie bubny…

Pridajte komentár