Čínsky prémiový elektromobil s najväčším displejom sveta dostal európsku cenovku

4

Ambiciózna čínska automobilka, za ktorou stoja bývalí manažéri z BMW, Tesly či Nissanu, pričom jedným z investorov je aj čínska vláda, oznámila, že urýchľuje svoje európske plány. A to z dôvodu nečakane veľkého záujmu o svoj prvý elektromobil Byton M-Byte zo strany Európanov. Šéf automobilky pritom potvrdil jeho európsku cenu.

Startup Byton považuje sám seba za prémiovú značku inteligentných elektrických automobilov. Sľubuje prémiovú kvalitu a bezpečnosť, pričom sa odvoláva na svojich nemeckých manažérov, ktorí majú veľké skúsenosti v rámci automobilového priemyslu.

Byton má pritom globálne ambície. Spočiatku bude pôsobiť v Číne, Európe a USA. Šéf a spoluzakladateľ spoločnosti, Dr. Daniel Kirchert – bývalý vysokopostavený manažér BMW, pre portál Heise povedal, že po prekvapujúcej vysoko-pozitívnej spätnej väzbe na ich prvý elektromobil Byton M-Byte, ktorý predstavili v septembri na autosalóne vo Frankfurte, sa rozhodli dať európskemu trhu vyššiu prioritu.

Už tento mesiac bude spustená výroba skúšobnej série, pričom bežná produkcia je naplánovaná na prvú polovicu budúceho roka. V tomto období sa dostane Byton M-Byte na čínsky trh. Európski a americkí (USA) zákazníci sa dočkajú v prvej polovici roka 2021.

Byton M-Byte – špecifikácie

Na základe rázvoru 2 950 mm by sme mohli elektrické SUV Byton M-Byte zaradiť do vyššej strednej triedy, celkovo však ide o kompaktnejšie vozidlo ako v prípade Tesly Model X s rázvorom 2 965 mm.

V ponuke budú dve verzie, ktoré disponujú výkonom 200 kW (RWD), resp. 300 kW (RWD a AWD). Batérie s kapacitou 72 kWh, resp. 95 kWh zabezpečia dojazd 360 km, resp. 435 (AWD)/460 km (RWD), a to podľa cyklu WLTP. Základná verzia podporuje nabíjanie maximálnym výkonom 120 kW, vyššia výkonom 150 kW. Nabitie oboch variantov na 80 % má pritom trvať na príslušne výkonných nabíjacích staniciach rovnaký čas – 35 min.

Európska cena

Byton síce v rámci predstavenia modelu M-Byte na autosalóne vo Frankfurte uviedol východiskovú cenu 45 000 € (bez DPH), nebolo však jasné, či bude platiť pre všetky trhy. Daniel Kirchert však nedávno v rámci rozhovoru pre portál Heise potvrdil, že táto cena sa bude týkať aj Európy.

48″ displej

Byton pritom v súvislosti s cenou tvrdí, že si môžu dovoliť predávať svoje elektromobily za nižšie sumy, nakoľko očakávajú značné príjmy z predaja digitálnych služieb. A to je dôvod, prečo v interiéri nájdeme obrovský 48″ displej, ktorý bude vôbec najväčší, aký bol kedy použitý v rámci sériového vozidla.

Používateľské rozhranie bude možné ovládať pomocou gest, dotykov či hlasových pokynov. Používatelia budú môcť na to využiť aj 2 „tablety“. Ten vodičov (7″) sa nachádza na volante, spolujazdcov (8″) medzi prednými sedadlami.

K 10. septembru evidovala automobilka Byton vyše 50 000 rezervácií na svoj prvý elektromobil M-Byte. Dá sa však predpokladať, že po frankfurtskom autosalóne toto číslo narástlo. Čínsky startup pritom chystá aj elektrický sedan menom Byton K-Byte.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cez „Aliexpress“ je možné objednať 4-miestny elektromobil za 1 500 €
Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“
Čínske SUV s technológiami Tesla ide do predaja. Stojí necelých 30 000 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Všimnime si prosím – vyjadrenia k novým EV sú si podobné ako vajce vajcu:
    – nečakane veľký záujem o Byton M-Byte, 50 000 rezervácií
    – nečakane veľký záujem o Peugeot e-208, niekoľko desiatok tisíc rezervácií
    – atď, atď.
    Čiže – všeobecne je veľký záujem o elektromobily. Čo je super.
    A nie je to dané iba emisnými normami. Veď predsa zákazníka (či už občana alebo firmu) pri nákupe auta absolútne nikto za emisie nepostihuje…

  2. Je to cena ako Tesla 3, ale bez siete nabíjačiek a servisov. Elektromobilky by sa mali spojiť a vytvoriť spoločné nabíjacie siete a servisné centrá vo všetkých väčších mestách.

Pridajte komentár