Na CES Asia v čínskom Šanghaji bol odhalený koncept športovo-luxusného elektromobilu Byton K-Byte. Svojimi špecifikáciami, ale aj zázemím, by sa mohol stať priamym konkurentom Tesly Model S. Tú by mohol predčiť dizajnom a oveľa nižšou cenou. Dôležité však bude, ako rýchlo sa dostane na trh.
Automobilka s globálnymi ambíciami
Byton je čínsky automobilový startup, ktorý sa chce presadiť na globálnom trhu. Napomôcť mu k tomu má aj dizajnové centrum v Mníchove, office pre vývoj softvéru v Silicon Valley a továreň neďaleko Šanghaja, ktorá by mala zabezpečiť nízke výrobné náklady a veľkú produkčnú kapacitu až 300 000 vozidiel ročne.
Korene BMW a Tesly
Zakladateľom spoločnosti Byton je bývalý šéf divízie BMW i Carsten Breitfeld, ktorý má na svedomí modely i3 a i8 a bývalý šéf čínskeho zastúpenia Infiniti, Daniel Kirchert. V tíme sú aj bývalí manažéri a inžinieri z BMW, Tesly či Alpine. Takže sa nejedná o hocaký čínsky startup s veľkými očami. Nasvedčuje tomu aj ďalšia nedávna investícia vo výške 500 mil. dolárov.
Po vzore Tesly
Byton ide v rámci svojej prvotnej modelovej stratégie po vzore Tesly. Prvé dva modely značky budú veľké luxusné elektromobily s nadštandardným dojazdom a výkonom, prešpikované technológiami. Na trh však prídu v opačnom garde.
SUV Byton M-Byte, ktorý môže byť konkurentom Tesly Model X, sa dostane na čínsky trh budúci rok. O rok neskôr sa dočkáme aj v Európe. Sedan K-Byte, ktorý bude postavený na rovnakej platforme ako SUV, príde po ňom.
Byton K-Byte – špecifikácie
Aj keď automobilka Byton oficiálne nezverejnila špecifikácie modelu K-Byte (okrem dĺžky 4 950 mm a autonómneho riadenia 4. st.), je viac ako pravdepodobné, že budú veľmi podobné SUV-éčku M-ByteTo platí aj o cene, ktorá môže byť dokonca ešte nižšia ako 37 000 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bývalí manažéri Tesly a BMW predstavili konkurenta Modelu X za 37 000 €
Prvé elektrické Porsche mení názov z Mission E na Taycan. Čo znamená?
Elektromobil Honda Urban EV vyhlásený za “Najlepšie koncepčné auto”
Byton M-Byte – špecifikácie a výbava:
- Kapacita batérií: 71 a 95 kWh
- Dojazd: 400 a 520 km
- Nabíjanie: na 80 % za 30 min
- Výkon a pohon: 200 (RWD) a 350 kW (AWD)
- Cena: od 45 000 USD (37 000 €)
- Výbava: hlavný palubný dokový displej s rozmermi 125 x 25 cm, vlastná cloud platforma, Amazon Alexa, ovládanie gestami a hlasom…
Zdroj: Autocar
2 komentáre
zajasal som, ked som si predstavil elektromobil za 1/2 z 35 000 USD(model 3 standard) 🙂
este si pockam …
Nuž verme, že sa ho/ich dočkáme skôr ako do 5 rokov:
https://www.teslamagazin.sk/tesla-hatchback-kompaktny-elektromobil/
https://www.teslamagazin.sk/tesla-baterie-cena-vyrobne-naklady/