Čínske SUV s technológiami Tesla ide do predaja. Stojí pod 30 000 €

0

Čínsky elektromobilový startup Xiaopeng Motors spustil predaj elektrického SUV Xpeng G3. Táto automobilka je zaujímavá tým, že vznikla tesne potom, ako spoločnosť Tesla sprístupnila svoje patenty. Netají sa pritom, že sa Teslou a jej patentmi nechala inšpirovať.

Elektrické SUV Xpeng G3 dostalo počas svojho vývoja prezývku „Tesla klon“. A to nielen z dôvodu, že mnohé jeho dizajnové prvky exteriéru a interiéru boli inšpirované Teslou Model X. Pod jeho „kapotou“ by sa totiž mali ukrývať aj technológie od Tesly.

Tie však nezískal čínsky startup priemyselnou špionážou, ale legálnou cestou, nakoľko Tesla od roku 2014 zdieľa svoje patenty ako open-source. Elon Musk sa pri tejto príležitosti vyjadril, že Tesla nebude žalovať nikoho, kto v dobrej viere použije jej patenty, pričom budú využité na rozvoj elektromobility.

Jeho slová si zobral k srdcu automobilový inžinier Henry Xia a založil automobilku Xiaopeng Motors. Nie je nám však zatiaľ známe, ktoré technológie a či vôbec čínsky startup použil. Spomína sa však, že ich batériový modul je veľmi podobný tomu od Tesly.

Nepopierateľná inšpirácia Modelom X…

Každopádne dizajnová inšpirácia je v prípade modelu Xpeng G3 celkom jasná. Čo sa týka exteriéru, už nie je taká výrazná ako pri prototypoch. V interiéri však nájdeme podobný, veľký, vertikálne orientovaný dotykový displej či nápadne sa podobajúci digitálny prístrojový panel s povedomým používateľským rozhraním či panoramatické čelné sklo a la „Big Sky“ s rovnakým riešením slnečných clon.

…nie však čo sa týka parametrov

Čo sa však už nepodobá na Teslu Model X, sú špecifikácie. V tomto smere sa jedná o „orezávatko“. Xpeng G3 disponuje výkonom 145 kW a krútiacom momentom 300 Nm. Výrobca ponúka zaujímavú hodnotu zrýchlenia, a to 3,8 sekundy, týka sa však rozsahu 0 až 50 km/h.

Zaujímavý „postoj“ zvolil Xiaopeng Motors aj k informovaniu o dojazde, ktorý uvádza v nepresnom, zastaranom, „optimistickom“ cykle NEDC. Obe ponúkané batérie neznámej kapacity pritom zabezpečujú takmer identický dojazd. A to 351, resp. 365 km (NEDC).

Aj „Autopilot“ a zlomková cena

Xpeng G3 disponuje aj množstvom senzorov, ktoré umožňujú čiastočné autonómne riadenie. Jeho vývoj má pritom na starosti Junli Gu, ktorý predtým pracoval v Tesle na systéme Autopilot.

„G-trojka“ je teda v porovnaní s Modelom X „orezávatko“, ale aj vďaka tomu je podstatne lacnejším elektrickým SUV. Jeho cena začína po prepočte na sume cca 29 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bývalí manažéri Tesly, BMW a Nissanu predstavili konkurenta Modelu X za 37 000 €
Predstavený bol ďalší údajný “Tesla killer”. Vyzerá však výborne a stojí polovicu
V Číne kúpite elektrické Bugatti Chiron, Lamborghini Gallardo či Audi R8 za 5 000 €

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: Xiaopeng Motors

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár