Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“

2

Čínska technologická spoločnosť Human Horizons, ktorej technický vývoj vedie bývalý špeciálny inžinier Jaguar Land Rover, predstavila radikálny elektromobil HiPhi 1. Ten si pritom určite zaslúži pozornosť. Čo má ponúknuť?

Obrovský, 5,2-metra dlhý crossover HiPhi 1 nebude žiadnym masovým elektromobilom za „čínske“ ceny. Má totiž namierené do najvyššieho prémiového segmentu. A tomu majú zodpovedať aj technológie na jeho palube. Spoločnosť Human Horizons sa pritom nezameriava len na elektromobily, ale aj inteligentnú dopravu a inteligentné mestá.

400 inžinierov

Spoluzakladateľom a technickým šéfom spoločnosti je Mark Stanton, ktorý má bohaté skúsenosti z pôsobenia v automobilkách Ford a Jaguar Land Rover (divízia špeciálnych automobilových operácií). Na vývoji prvého vozidla sa pritom podieľa tím, ktorý pozostáva z cca 400 inžinierov.

9 elektrických dverí

Elektromobil HiPhi 1 má obsahovať až 9 elektricky ovládateľných dverí (zrejme vrátane deleného veka kufra), ktoré sa otvárajú na základe systému rozpoznávania tváre, ktorý je spárovaný so smartfónom. Zadné bočné dvere pritom pripomínajú na 2 časti predelené Falcon Wings Tesly Model X. V rámci vozidla sa tiež nachádza 562 senzorov, ktoré sa majú podieľať na „vysokej úrovni autonómie“.

Dizajn elektrického „coupé-crossoveru“ mal byť inšpirovaný lietadlami, čo má zabezpečiť stabilitu pri vysokých rýchlostiach a pomerne slušnú aerodynamiku (Cd = 0,28). V interiéri nájdeme okrem viacerých obrovských displejov 3 rady sedadiel, ktoré majú po 2 miesta na sedenie.

Svetelné projektory

HiPhi 1 ponúka aj špeciálne svetlomety, ktoré dokážu podobne ako v prípade koncepčného Audi e-tron Sportback premietať vzory či dokonca text na cestu alebo na stenu. Dokáže tak dať napríklad signál chodcom, že môžu bezpečne prejsť cez cestu.

Zaujme aj pohonná jednotka

Čínsky hi-tech elektromobil je zaujímavý aj z hľadiska pohonnej jednotky. Tú tvoria 2 elektromotory, poháňajúce obe nápravy, s výkonom po 268 konských síl. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s tak nie je žiadnym prekvapením.

Zákazníci budú mať na výber z viacerých batérií, pričom tá najväčšia ponúkne kapacitu 96 kWh. Vďaka nej zvládne prejsť HiPhi 1 okolo 640 km (NEDC). Dodávky modelu majú byť spustené v roku 2021, a to pre čínsky trh. Spoločnosť má však globálne ambície, a tak by sa mali dočkať neskôr aj ďalšie trhy.

Zdroj: Autocar, titulná fotografia: Human Horizons

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nóri chystajú vlastný elektromobil. Mohol by konkurovať Tesle
Čínske SUV s technológiami Tesla ide do predaja. Stojí pod 30 000 €
Bývalí manažéri Tesly, BMW a Nissanu predstavili konkurenta Modelu X za 37 000 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár