Prvé elektrické kombi od VW dostalo prekvapivú cenovku a vstúpilo do predpredaja

12

Elektrická vlajková loď značky VW dostala nedávno kombi variant menom VW ID.7 Tourer. A toto prvé elektrické kombi od VW aktuálne vstupuje do predpredaja na prvých trhoch. Vďaka tomu sme spoznali aj prekvapivú cenu vozidla. A koľko stoja jeho „kombi konkurenti“?

Volkswagen ID.7 Tourer má rozmery 4 961 x 1 862 x 1 536 x 2 971 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a radí sa do vyššej strednej triedy. A vďaka karosérii typu kombi ponúka batožinový priestor s objemom 605 l, resp. 1 714 l po sklopení zadného radu sedadiel.

Špecifikácie prvej dostupnej verzie

Volkswagen aktuálne informuje, že model ID.7 Tourer vstupuje do predpredaja v jedinej verzii, a to „Pro“. Tá ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 210 kW, maximálnu rýchlosť 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 s, batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, dojazd 607 km (WLTP), nabíjanie max. výkonom 175 kW či nabitie z 10 na 80 % za cca 28 min.

Štandardná výbava

V rámci základnej výbavy elektromobilu VW ID.7 Tourer nájdeme napr. 2-zónovú automatickú klimatizáciu, infotainment s 15″ displejom a bezdrôtovou podporou Apple CarPlay a Android Auto, head-up displej, hlasový asistent, alarm, vyhrievané predné sedadlá, LED svetlá a svetlomety, systém bezkľúčového vstupu a zamykania, dažďový senzor, strešné lyžiny, 19″ zliatinové disky kolies či množstvo asistenčných systémov.

Cena a konkurencia

VW ID.7 Tourer Pro je možné v domácom Nemecku predobjednať za cenu od 54 795 €. Tzn. že „kombík“ je prekvapivo o 4 %, resp. 2 200 € lacnejší ako variant sedan v rovnakej verzii Pro. Otázkou pritom môže byť, či majú tieto modely identickú výbavu. Čisto teoreticky, ak by sme percentuálny rozdiel aplikovali na slovenskú cenu sedanu ID.7 Pro (bez aktuálneho cenového zvýhodnenia), variant kombi by stál 54 309 €.

Čo sa týka konkurencie na našom trhu, tá je pomerne obmedzená, ak berieme do úvahy elektrické modely s karosériou typu kombi. Najlacnejším elektrickým kombi u nás je kompakt MG5, ktorý v základnej verzii (dojazd: 320 km, výkon: 130 kW, kufor: 479 / 1 367 l) začína na cene 35 500 €, resp. 34 300 € v aktuálne zľave.

Na opačnom konci cenového spektra nájdeme BMW i5 Touring, ktoré sa tak ako VW ID.7 Tourer radí do vyššej strednej triedy. Základná verzia tohto modelu (dojazd: 483 – 560 km, výkon: 250 kW, kufor: 570 / 1 700 l) na slovenskom trhu začína na cene 70 050 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW zlacňuje v SR elektromobily. Celkové zvýhodnenie má byť až 10 340 €
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. VW vždy bolo lacnejšie ako BMW! BMW i5 touring by sa malo porovnávať skôr s AUDI A6 Avant e-tron! Ale chcelo by to aj osobný kontakt s oboma autami pri porovnávaní.

    • Jožko, u limuzín a kombíkov vo väčšine prípadov používania postačí aj pohon jednej nápravy, ktorý dáva lepšiu spotrebu a cenu, a viac miesta v kufri! Neboj, príde aj 4×4, a jeho cena určite „bodne“ u srdca! 🙂

  2. Ako úprimne, to by ste dali za to 54000eur???? Vážne?????. Ako napríklad dosť Nemcov, predáva elektrické autá po bazaroch, vracajú sa k benzínom a naftam. Akože, či je pekne alebo nie, za 54000eur,mám už naozaj trochu inú ligu, NORMÁLNYCH áut. Po meste, by som ak elektrické auto bral niečo, čo naozaj do mesta, do práce použijem ale ako bežné auto, na všetky použitia, vrátane dovolenok, 54000eur ani náhodou. No samozrejme, je to môj názor a nikomu ho nevnucujem.

    • Andy, ja som si kúpil nové auto v roku 2017. Dnes sa nestačím diviť, ako nám autá počas a po covide podraželi! Všetci komentujú zdraženie potravin a energií, a výrobcovia aut sa tíško popod fúzy usmievajú !!!

    • Podobne dynamicky a vybaveny benzinovy passat by stal velmi podobne. Auta, v cenovke 50k+ sa uz neoplatia kupovat, ako spalovaky.

      • No novy Passat zacina od tusim 37k a vybavou to bude podobne. Dynamicky to asi bude horsie, no je otazka ci vo vysledku pomalsie 🙂

        • Podobne ako píše Anonym kúsok nadomnou, nad 50 tis EUR je elektrika na vážne zamyslenie. Samozrejme, keď je človek obchodný cestujúci jazdiaci do Nemecka, beriem späť ..hoci táto mašina má veľmi pekný dojazd, diesel v tom prípade môže vyhovovať viac. Majiteľ ID.7 nebýva v bytovke a keď tak má garáž, snáď aj nabíjanie.. Keby som si mohol dovoliť auto cez 50 tis. určite nebývam v bytovke.
          Dynamikou je to zrovnateľné cca s 2.0 TSI takže treba s tým zrovnávať. Koho zaujíma maximálka.. 180 väčšine ľuďom stačí.. mnoho ľudí žiaľ nejazdí ani 130…

Pridajte komentár