VW uvádza dojazd elektromobilu ID.3 pri rôznych teplotách + ďalšie info

16

Automobilka VW priebežne odhaľuje podrobnosti o svojom „ambicióznom“ elektrickom hatchbacku Volkswagen ID.3. Aktuálne sa pritom objavil oficiálny dokument, v ktorom nájdeme viacero zaujímavých a podstatných informácií, vrátane termínov objednávok a dodávok bežných verzií.

Vo facebookej skupine držiteľov rezervácií na elektromobil Volkswagen ID.3 sa objavil oficiálny prezentačný dokument k tomuto modelu, ktorý je datovaný na december 2019. Je síce vo francúzštine, avšak základné informácie z neho by mali platiť aj pre iné európske trhy.

Vďaka dokumentu sa dozvedáme, že možnosť zadania finálnej objednávky na vozidlá z edície „1ST“  bude dostupná cca v apríli tohto roku. Objednávky bežných verzií so základnou (45 kWh) a strednou batériou (58 kWh) bude možné urobiť od mája.

Spustenie dodávok

Dodávky vozidiel z edície „1ST“ sú podľa dokumentu naplánované na leto 2020, bežné verzie (58 a 45 kWh) by mali začať prúdiť k zákazníkom v septembri/októbri. Dúfame pritom, že medzitým nedošlo k posunom týchto termínov, napr. kvôli problematickému softvéru.

Aj keď ceny variantov z edície „1ST“ sa môžu na jednotlivých trhoch líšiť, pre zaujímavosť a možné porovnanie uvádzame aj francúzske ceny:

  • ID.3 1ST: do 40 000 € (v SR rovnako)
  • ID.3 1ST Plus: do 45 000 € (v SR do 46 000 €)
  • ID.3 1ST Max: do 50 000 € (v SR rovnako)

Dojazd pri rôznych teplotách

Volkswagen tiež informuje, že tepelné čerpadlo bude k dispozícii len pre najvyššiu výbavu 1ST Max. Dá sa však predpokladať, že to platí len v rámci úvodnej limitovanej edície a v nasledujúcich „bežných“ verziách bude toto čerpadlo dostupné minimálne ako príplatková výbava. Ako motiváciu ku kúpe najdrahšieho variantu 1ST Max (58 kWh batéria) uverejnil VW graf, v rámci ktorého uvádza možný dojazd s a bez tepelného čerpadla pri rôznych okolitých teplotách.

volkswagen id.3 dojazd

Zdroj: VW

V dokumente sa nachádza aj pomerne podrobná tabuľka so špecifikáciami verzie 1ST, pričom tá obsahuje aj údaje, ktoré VW doteraz verejne neprezentoval. Napríklad zrýchlenie z 0 na 60 km/h (3,5 s) a z 0 na 100 km/h (7,3 s) či nový údaj o rýchlosti nabíjania (z 5 na 80 % za 34 až 36 min pri 100 kWh DC nabíjačke).

volkswagen id.3 dojazd objednavky dodanie

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky ohľadom očakávaného Volkswagenu ID.3 zrejme nepotešia
VW ID.3 je v rámci výroby o 40 % lacnejší ako e-Golf, vysvetľuje šéf koncernu
VW ID.3 má čeliť masívnym softvérovým problémom. Výroba však pokračuje

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

  1. Veruže malo byť do 30000e a za 50000e by som si určite nekupil daky pokus čo sa bude testovat na zakaznikoch jak to oni maju vo zviku a všetky nedostatky si odse… Ty chudaci ludia ço si to kupia ako to vw roby pri spaľovacích motoroch čo žeru olej a rosipaju sa piesty . Za 50000e kupte teslu a viete ze to bude služit a kef sa dačo pokazi tak vam to v zaruke vymenia

  2. Mozem akurat nasrat na taky elektromobil za take peniaze si kupim benzinovy alebo dieselovy mercedes , bmw alebo audi v luxusnej vybave s vacsim dojazdom a sietou cerpacich stanic ako niekde zhanat nabijacku a nekonecne hodiny nabijat.Vsimli ste si dojazd ked je teplota vzduchu pod nulou?A viete ako dobre elektromobil hori ked havarujete alebo skratuju baterie?co som videl tak velmi dobre hasici ho maju problem uhasit tak velmi dobre hori elektromobil.takze ked havarujete a ste v bezvedomi a nedostane vas niekto rychlo von tak je mozne ze zhorite zaziva aj s autom.elektromobil je slepa ulicka je to odpad automobiliek a nie pokrok.

    • Benzin/diesel nehori ? Horiace auta nie su uplne beznou vecou, ale nie su ani vynimocne.
      A po kazdom naraze EV nehori, baterka je chranena 🙂 A co takto sa preniest o par rokov vpred, nehoriace baterky, dojazd 1600km, lebo tam to smeruje potom to bude zrazu genialne? Ved aj klasicke auta si museli prejst tiez vyvojom. Zabijali zaciatkom min. storocia ludi, ked neboli pasy, volant sa nedeformoval atd. Menime len pohon. Ludia nech si vyberu aky chcu.

      • Úplne s tebou súhlasím. Spaľováky sa vyvíjali, konštruovali a vylepšovali viac ako 100 rokov a prečo by sme my teraz mali mať bláhovú predstavu, že „baterkáče“ dotiahneme do úplnej dokonalosti za pár rokov?
        Tak to fakt nemá logiku, ty brďo…

        • Aka dokonalost.. ked nas automobilky nutia stale nove modely kupovat. 9r diesel co mi ledva presiel emisne na poslednej STK povazujem za zly vtip. To ako mam kazdych 10 rokov kupovat nove auto? Karoseria elektro je zhodna, tam nie je co dotahovat. Mnohe modely EV su uz teraz na tom vyborne. Napr. teraz musim riesit nove auto a ked som si zvazil co ma stoji ten fosil, a aky typ jazdy/tras, moznosti nabijania tak tento rok je pre mna zlomovy, EV zacina byt pre mna vyhodnejsie. Ale to neznamena ze bude teraz, alebo vobec niekedy vhodne pre vas. Spat k VW,… ta cena je uplne prestrelena voci konkurecii, ktora ma uz podobne auta a uz roky jazdia=su vychytane. Akurat to potom zas odradza ludi ze su EV vseobecne financne nedostupne beznych ludi.

      • Benzin hori ale diesel malokedy vzplanie po nehode.

        ,,,,,,,A co takto sa preniest o par rokov vpred, nehoriace baterky, dojazd 1600km, lebo tam to smeruje potom to bude zrazu genialne? …………… to je malopravdepodobne vyrobcovia aut a baterii budu chciet zarobit na nahradnych bateriach takze baterka s dlhou zivotnostou sa nekona.Vyrobcovia by sli sami proti sebe a proti biznisu.Uvedom si ANONYM ze biznis je predaj novych aut a nahradnych baterii.A ty ako ovca mas len pritakavat a kupovat si to co ti nanutia ANONYM.Smutne. Vies ANONYM ja nie som ovca na rozdiel od teba.

    • Vlado, ty si sa asi prifetol z benzínových vyparov 😉
      Áno, pri ev občas začnú horieť baterky, ale dá sa to ľahko predpokladať / analyzovať, pri akom náraze by mohli začnú horieť.
      Za to benzínové autá občas poriadne vybuchnú.. To si už tiež videl naživo? Ja áno, a veru niektorí sa nestihnú ani odpútať a vybehnúť a to dajme tomu len pri obyčajnom náraze do zadnej časti vozidla.
      Ale k cene, 50k je príliš, ale isto nejakí verní nemeckí patrioti sa nájdu.. Bohužiaľ ;(
      BTW medveďa v dobrej výbave pod 50k kúpiš len ojazdeného.

      • Ano fetujem benzin pravidelne.A ty si ako na tom z fetom? Vona kyseliny sa ti paci viac?Co chrupavka v nose? este sa ti neropadla od kyselinovych vyparov?

    • A telefón vo vrecku nenosíš? 😀 smart hodinky, bluetooth slúchadlá a pod a pod…všetko obsahuje Li-ion technológiu….a chceš mi povedať že ked spaľovák začne horieť tak neuhoriš ? 😀

      • Uhoris ale mas sancu sa z auta dostat skor ako zacne auto velmi horiet.Baterie v aute horia velmi intenzivne a su ulozene rovno v podlahe pod sedadlami.Takze ked zacnu horiet a ty sa nevies dostat von tak sa v aute uskvraris za ziva zdola lebo ti to bude horiet rovno pod zadkom.Takze dobra rada.Ked ti horia baterie pod zadkom zasadne neprdi!

  3. Zaujimava tema tak vam pridam clanocek o elektromobiloch nie je vsetko zlato co sa blisti

    …utoforum.cz/zajimavosti/nemec-najel-s-teslou-uz-1-milion-kilometru-ma-to-ale-nekolik-drahych-hack…

Pridajte komentár