Elektromobily vietnamskej značky VinFast pôjdu do výroby budúci rok

6

Vietnamská automobilka Vinfast, ktorá sa chystá aj do Európy, predstaví svoje výkonné SUV s dojazdom 500 km a dizajnom od Pinifariny tento rok. Do sériovej výroby sa pritom dostane v polovici roka 2021.

Automobilový startup Vinfast (2017), za ktorým stojí najbohatší muž juhovýchodnej Ázie, Pham Nhat Vuong, sa prvotne sústredil na spaľovacie vozidlá. Tie postavil na základoch známych modelov ako BMW 5, BMW X5 či Opel Karl. V „bavorákoch“ pritom v rámci licencie používa motory BMW N20.

V ďalšej fáze, ktorá zhltne 2 miliardy $, sa však chce zamerať na globálny trh a elektrické automobily. Koncom minulého roka vietnamská automobilka uviedla, že dodávky prvých elektromobilov do Európy, USA a Ruska sú naplánované na rok 2021. VinFast pritom bude musieť podľa vlastných slov vyrábať minimálne 100 000 vozidiel ročne, aby bol nákladovo konkurencieschopný, vytvoril globálnu značku a vybudoval servisnú sieť.

1. elektrický model

Agentúra Reuters aktuálne informuje, že VinFast sa v rámci svojich elektrických modelov prvotne sústredí na americký trh. Svoj prvý elektromobil chce predstaviť v novembri na autosalóne v Los Angeles. Jeho testovacia výroba je naplánovaná na január 2021. Sériová produkcia má byť spustená do júla 2021.

Podľa Youtube kanála VinFast Live sa vozidlo už testuje v reálnej premávke, pričom ide o SUV segmentu C, ktorého dizajn navrhlo slávne talianske štúdio Pininfarina. Jedno zo zachytených testovacích vozidiel má v rámci svojej maskovacej fólie uvedený názov VinFast Nextgen, čo bude zrejme jeho „pracovný“ názov.

Ponúknuť má výkon až okolo 470 koní a dojazd 500 km. Ten podľa Reuters zabezpečia batérie zo spoločného podniku spoločností Vinfast a LG Chem.

Zdá sa, že vietnamskej automobilke sa v rámci svojej prvej „spaľovacej“ fázy na domácom trhu celkom darí. Veď  za prvé 3 mesiace tohto roku predala 5 124 áut, čím obsadila 5. miesto medzi výrobcami áut, pričom prekonala značky ako Mitsubishi, Mazda a Ford. Jej modely pritom vôbec nie sú lacné – 17 000 $ (hatchback), 47 000 $ (sedan) a 64 000 $ (SUV).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Turecká národná automobilka chystá 5 elektromobilov. Prvý ukáže čoskoro
Poliaci založili štátnu spoločnosť pre výrobu elektromobilov
Prvý mexický elektromobil sa chystá do výroby. Má stáť 18 000 $

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Z tej servisnej siete netreba panikarit.. Každý malý servis opraví hocijaké auto bez ohľadu na značku.. Na to stačí objednať diely, ktoré sú mimochodom často tie isté pre rôzne značky.
    Navyše mnohí isto vieme /máme skúsenosť, že aj značkové servisy objednávajú poriadne ďaleko a tak sa stáva, že auto tvrdne v značkovom servise kľudne aj niekoľko týždňov.. A po prebrati niekedy zistíme, že problém stále nebol úplne odstránený ;(
    Podľa mňa teda, keď dajú trošku lákavú cenu a auto bude mať naozaj sľubované parametre, v EÚ bude isto záujem.. A ďalšia konkurencia.. Čo je pozitívne.

  2. Elektromobily asi hociktorý servis opravovať nebude, zvlášť vietnamské, keď tak len špecializovaný. A cenová konkurencia? Vo Vietname predávajú draho, takže v Európe budú pravdepodobne ešte drahšie, takže žiadny tlak na ceny sa konať nebude. Možno sa len skrátia dodacie lehoty. Ale uvidíme, bodaj by ste mali pravdu.

  3. Veľmi potešujúca správa. Nie že by som bol zrovna nadšenec nejakej vietnamskej značky, to asi nie, ale potešujúce je, že tie „elektromobilné“ značky rastú ako huby po daždi.
    A mimochodom, čo sa týka tých náhradných dielov, keďže sú tam licencie BMW a Opel, tak s tým zrejme až také problémy nebudú…

  4. A o akých náhradných dieloch sa to vôbec bavíme? Filtre, rozvodové mechanizmy, spojky, výfuky, katalyzátory, filtre pevných častí, piestne krúžky a podobne to určite nebudú.
    Tak teda?

  5. Tu to bude iba o opravách po havárii alebo čistá elektronika. A na tú elektroniku sa budú musieť preškoliť všetci, ktorí budú chcieť ostať v servisnom biznise. Každá automobilka, ktorá chce preraziť v EU bude musieť vybudovať servisnú sieť, alebo urobiť zmluvy s už existujúcimi servismi a vyškoliť ľudí. Z Teslou do servisu musíš ísť do Prahy alebo do Viedne atd. Je čas aby sa postupne začali servisy orientovať a zaškoľovať na elektrické autá.

Pridajte komentár