Tesla dosiahla vyšší kvartálny zisk ako Toyota – najväčšia automobilka sveta

10

Zaujímavá správa prichádza z Japonska. Podľa analýzy spravodajského média Nikkei sa stalo to, že spoločnosť Tesla vôbec po prvýkrát dosiahla vyšší kvartálny čistý zisk ako spoločnosť Toyota, ktorá je najväčším výrobcom áut na svete. A to aj napriek tomu, že predala oveľa menej vozidiel. Tesle pritom určite pomohli vysoké marže či ziskovosť na jedno predané vozidlo, keďže v týchto smeroch má byť lídrom odvetvia.

Dlhé roky sme počúvali od tradičných automobiliek, že elektromobily nemôžu byť ziskové. Dnes už ale obracajú kurz, pričom Tesla im ukazuje, že elektrické autá môžu byť za určitých podmienok ziskovejšie ako spaľovacie autá.

Namiesto výhovoriek však treba tvrdo pracovať a zavádzať skutočné inovácie. A to Tesla robí dlhé roky, vďaka čomu dospela aj k najvyšším maržiam v automobilovom priemysle. Samozrejme, v tomto smere ťaží aj zo svojho špecifického portfólia, v ktorom sa nachádzajú len vozidlá vyšších cenových kategórií.

Násobne vyšší zisk napriek zlomkovým predajom

Aktuálne japonské spravodajské médium Nikkei upozornilo na zaujímavé skutočnosti, ktoré súvisia so ziskovosťou spoločnosti Tesla, ktorej hlavným zdrojom príjmov sú stále automobily, aj keď v budúcnosti to má byť inak. Za 3. štvrťrok 2022 totiž vykázala vyšší čistý zisk ako najväčšia automobilka sveta – spoločnosť Toyota.

Tesla v spomínanom období zarobila 3,26 mld. $, zatiaľ čo Toyota v prepočte 3,15 mld. $. Aj keď Tesla nie len automobilová spoločnosť, jej ziskovosť v podstate pochádza z predaja áut. Veď v 3. kvartáli sa automobilová divízia na základe zverejnených hospodárskych výsledkov podieľala na jej celkovom hrubom zisku takmer 97 percentami.

Ďalšou zaujímavosťou je, že Tesla v spomínanom období predala cca 344 000 vozidiel, zatiaľ čo Toyota cca 7,6-násobne viac – 2,62 mil. Nikkei pritom uvádza, že čistý zisk na jedno vozidlo je v prípade Toyoty cca 1 200 $ a v prípade Tesly cca 8-násobne viac – 9 570 $.

Kľúčom sú aj marže

Samozrejme, ide len o hrubé „jednorazové“ porovnanie, to však ukazuje, že elektromobilita môže byť viac ako „udržateľná“ aj z hľadiska ziskov výrobcov elektrických áut. Tesla pritom dosahuje najvyššie marže v automobilovom priemysle. Nikkei uvádza 15 % v prípade „čistej ziskovej marže“. Tesla vo svojej správe hovorí aj o „najlepšej prevádzkovej marží v odvetví“ – 17,2 % a uvádza napr. aj hrubú maržu svojej automobilovej divízie – takmer 28 %.

Nikkei ďalej uvádza, že Tesla napriek tomu, že z hľadiska čistého zisku prekonala najväčšieho výrobcu áut, ako aj ďalších gigantov, napr. VW Group či BMW, v 3. kvartáli nestačila na Mercedes-Benz. Predpokladá však, že Tesla je lídrom odvetvia z hľadiska čistého zisku na predané vozidlo.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rýchlejšia elektrifikácia je aj v záujme ziskovosti automobiliek a zamestnanosti, vyplýva z analýzy
Konkurent Tesly Model 3 od Toyoty má v Číne stáť údajne len okolo 29 000 €
Tesla sa zameriava na menší, podstatne lacnejší elektromobil a hlási rekordné príjmy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • Toyota sa o zisk deli s dilermi, na rozdiel od Tesly, ktora si auta predava sama bez parazitujucej tretej strany. A tiez potom po predaji auta si chybajuce peniaze skasiruju vo forme povinnych servisov, ktore u Tesly nie su. A dalsi faktor su masove reklamy v TV a inych mediach, ktore vsetky tradicne automobilky veselo platia. V cene auta potom platite aj za reklamu. Vsetky tieto elementy sposobuju, ze Tesla ma galakticku marzu, pricom cenovo je v porovnani s konkurenciou narovnako, pripadne niekedy aj lacnejsia oproti priamym konkurentom od inych znaciek. Staci si pozriet ako ukazkovy priklad ten smiesny novy elektricky model od Toyoty (pomenovany nejakymi nahodnymi pismenkami, aby si to nikto nezapamatal), ktory sa nechyta na Teslu Y ani v jednom jedinom parametri, vo vsetkom vyrazne zaostava. Jedine v cene Teslu predbieha 🙂

      • suhlasim,mne je marza ukradnuta,,vzdy je dolezite, aku pridanu hodnotu dostanete za peniaze. myslim,ze tesla ceny znizi,ked dostavia dalsie produkcne kapacity a klesne dopyt,,podobne to uz spravila v cine…ma kde znizovat, kdezto toyota moc nie..

  1. Všetci vieme, ako nás automobilky na čele s TESLOU na elektroautách zdierajú!!! Ja keď idem do obchodu, nikdy nekupujem TESLU !!! Kupujem len to, na čo mám, a čo nie je predražené !!! 🙂

Pridajte komentár