Tesla prerušila rekordnú predajnú sériu, jún je však prísľubom rastu

1

Ako sa dalo čakať, spoločnosti Tesla sa nepodarilo dosiahnuť 8. rekordný štvrťrok z hľadiska predaja elektromobilov v rade, čo by znamenalo, že v tomto smere kontinuálne rástla 2 roky, a to v rámci veľmi komplikovaného obdobia nielen pre automobilový priemysel. „Vinník“ prerušenia tejto série bol pritom známy vopred. Vyhliadky do ďalších kvartálov sú však na základe rekordného júna povzbudivé.

Ako už vieme, Tesla musela v rámci 2. kvartálu tohto roku na pomerne dlhú dobu zavrieť svoju továreň v Číne, ktorá je jej globálnym výrobným a distribučným centrom pre elektromobily. A to kvôli novej vlne koronavírusu. No a opätovné spustenie závodu prebiehalo len postupne, pričom na pôvodnú produkčnú kapacitu sa dostal až ku koncu štvrťroka. To sa samozrejme premietlo do výrobných čísel, ako aj predajov, resp. dodávok vozidiel zákazníkom.

Tesla aktuálne zverejnila štatistiky produkcie a dodávok svojich elektromobilov za 2. štvrťrok 2022. Celkovo sa jej v tomto období podarilo vyrobiť 258 580 a dodať 254 685 vozidiel. Z toho bolo až 242 169, resp. 238 533 ks modelov 3 a Y. Tesla tak z pochopiteľných dôvodov nenadviazala na rekordnú sériu predajov, keďže v 1. kvartáli dodala 310 048 vozidiel.

Splní Tesla ciele pre tento rok?

Finančný riaditeľ Tesly Zachary Kirkhorn pri príležitosti oznámenia hospodárskych výsledkov za 1. štvrťrok 2022 uviedol, že veria v 50-% alebo vyšší rast v tomto roku. Elon Musk následne dodal, že sú stále presvedčení o raste produkcie o 50 %, príp. až o 60 %, aj keď v tej dobe (21. apríla) už bol odstavený závod Giga Shanghai.

Dnes pritom vieme vypočítať, že ak chce Tesla naplniť svoj „predajný“ cieľ na rok 2022 (+ 50 % v porovnaní s rokom 2021), musí v 2. polroku dodať takmer 840 000 áut, čo je 420 000 na kvartál. A to nebude nič jednoduché, aj keď jej produkčná kapacita rastie a mala by rásť aj naďalej.

Rekordný mesiac

Tesla aktuálne okrem štatistík ohľadom výroby a dodávok elektromobilov tiež uviedla, že jún 2022 bol mesiacom, v ktorom vyrobila historicky najviac svojich vozidiel. Zdá sa pritom, že k tomu výrazne prispela už aj rozbehnutá továreň v Šanghaji.

Modernizácia Giga Shanghai a „pálenie peňazí“

Nedávno sa objavili informácie, že Tesla tento mesiac opäť zavrie Giga Shanghai. Avšak tentokrát má byť dôvod pozitívny. Má totiž modernizovať výrobné linky a zvýšiť produkčnú kapacitu, a to až na 22 000 áut týždenne. Pre Teslu pritom bude z hľadiska plnenia tohtoročného cieľa tiež dôležité, ako budú napredovať jej nové nedávno spustené továrne Giga Berlin a Giga Texas, ktoré majú byť aktuálne podľa Muska pecami na pálenie peňazí.

V rámci nemeckého závodu sa Tesla pomerne nedávno pochválila dosiahnutím výrobnej kapacity 1 000 ks týždenne. To však má byť podľa niektorých hlasov za pôvodnými plánmi. A podľa pôvodných predstáv sa jej nemá dariť ani v Texase, ktorý je zatiaľ plne závislý od zvyšovania produkcie nových batériových článkov 4680.

Na druhej strane, prvý závod Tesly vo Fremonte zdá sa funguje zatiaľ perfektne, pričom za rok 2021 má byť najproduktívnejšou automobilovou továrňou v Severnej Amerike. A podľa Muska má ešte väčší potenciál. Takže sme veľmi zvedaví, ako sa bude Tesle dariť s výrobou v druhom polroku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 je 9. najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu za rok 2021
VW môže prekonať Teslu v predaji elektromobilov už v roku 2024, tvrdí BI. Čo ďalší?
Počet elektromobilov do roku 2025 vzrastie 5-násobne a vodíkové autá nebudú dôležité, predikuje BNEF

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Takéto a všelijaké iné okolnosti budú ovplyvňovať výrobu aut v závodoch Tesly, ale aj ostatných automobiliek. A to sa ešte len môžeme tešiť, čo všetko sa časom vyvrbí !!!

Pridajte komentár