Tesla Model 3 je 9. najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu za rok 2021

5

Známy je svetový rebríček najpredávanejších modelov áut za rok 2021, v ktorom začínajú miešať karty elektromobily značky Tesla – Model 3 a Model Y. A tie majú v rebríčku aj naďalej stúpať. Model 3 bol pritom predávanejší ako akýkoľvek európsky model. Predbehnú raz Tesly najpopulárnejšie modely ako Toyota RAV4 či Corolla?

Automobilový analytik Felipe Munoz, ktorý pracuje aj pre JATO Dynamics, vypracoval rebríček najpredávanejších modelov áut za rok 2021 (na čo upozornil Sawyer Merritt), ktorý zverejnil aj v rámci svojho webu Fiat Group World či účtu na sieti Twitter – Car Industry Analysis. Z neho okrem iného vyplýva, že minulý rok dominovali trhu japonské modely a európske autá sú ďaleko od popredných priečok.

Nás však najviac teší, že na popredné pozície v rebríčku, ktorý zahŕňa 106 trhov, ktoré majú pokrývať 99,32 % predaných áut, sa začínajú dostávať elektromobily. V top 20 totiž nájdeme modely Tesla Model 3 (9. miesto), Tesla Model Y (19. miesto) aj známy „lacný“ mestský model Wuling Hong Guang MINI EV. Modely od Tesly sa pritom nenachádzajú v top 10 v rámci žiadneho významného regiónu, takže sa teoreticky môže zdať, že ich predaje sú na globálnej úrovni relatívne rovnomerné a na top pozície ich „nevystrelili“ lokálne trhy s extrémne nadpriemernými predajmi.

Tesla Model Y má obrovský potenciál

Tesla Model 3 je už niekoľko rokov po sebe najpredávanejším elektromobilom na svete (v roku 2021 sa predalo 508 000 ks), pričom jej začína sekundovať mladší a väčší súrodenec Tesla Model Y (v roku 2021 sa predalo 392 000 ks), ktorý sa začína dostávať na niektoré trhy ešte len teraz (napr. do Austrálie). A napr. do Európy sa začal dodávať v auguste 2021.

Elon Musk pritom už dávnejšie povedal, že Model Y časom predbehne Model 3, čo nebude žiadnym prekvapením, keďže vozidlá typu crossover sú čoraz populárnejšie a v prípade sedanov je to presne naopak. Model Y je navyše väčším a praktickejším vozidlom. Musk si pritom myslí, že má potenciál stať sa dokonca najpredávanejším autom na svete bez ohľadu na druh pohonu.

Filipe Munoz aktuálne v rámci svoje analýzy uvádza, že Tesla Model 3 stále stúpa a do konca tohto roka by sa mala dostať do prvej päťky. No a od Modelu Y očakáva, že do konca roka predbehne Model 3. Nečudo, veď má veľký potenciál aj z hľadiska výrobných kapacít, keďže nedávno sa začal vyrábať v nových továrňach Giga Berlín a Giga Texas a v rámci starších závodov sa stáva prioritou.

tesla model y tesla model 3

Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla

Takže rebríček predaja za rok 2022 by mohol vyzerať z pohľadu spoločnosti Tesla veľmi zaujímavo, aj keď na top trojku to s najväčšou pravdepodobnosťou nebude stačiť. V ďalších rokoch to však zrejme nemožno vylúčiť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rebríček najpredávanejších elektromobilov za rok 2021: Tesla, „Čína“ a tí ďalší
Tesly najpredávanejšími autami v Európe. Ako sa darilo elektromobilom na Slovensku?
Tesla ako najpredávanejšia značka áut a Model 3 ako najpredávanejšie auto za rok 2021 v Nórsku, resp. Švajčiarsku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Kto sa raz prevezie v Tesle Model 3 a v Tesle Model Y ako ja, absolútne nezapochybuje o tom, ktorý model bude najpredávanejší. A to prvenstvo „prischne“ tej Y – ke veľmi rýchlo…

    • Previezol som sa v Tesle Model 3, nemal som však pocit, že ide o výnimočný automobil, ktorý by mal byť najpredávanejší. Je to vyvážený elektromobil, ale ako automobil má pred sebou ešte dlhú cestu aby bol aspoň priemerným automobilom.

    • Jozef Kotík on

      To máš v tej Tesle syntetický generátor hluku? Ja osobne som sa v ničom tichšom ako sú elektroautá nevozil. Nikdy v živote!

      • Jozef uz si sa viezol v naozaj tichom aute? Pri akekolvek rychlosti mimo obce uz drviva vacsina hluku v kabine je aerodynamicky hluk a hluk od podvozku/kolies. Model S je odhlucneny slusne, ale pri 3/Y je v kabine prilis vela hluku – za polovicu ceny polovica muziky. Ked zovseobecnim – premiove modely maju VZDY omnoho lepsie prepracovane minimalne 2 veci – komfort podvozku a odhlucnenie kabiny……

Pridajte komentár