Tesla Model 3 sa u našich susedov stala najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu

9

Tesla Model 3 sa v marci stala bestsellerom medzi elektromobilmi v mnohých európskych krajinách. V Rakúsku však zaznamenala podstatne významnejší úspech. Bola totiž napredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu. A to nie je jediná zaujímavosť.

Od našich západných susedov prichádzajú veľmi zaujímavé správy, ktoré sa týkajú vzostupu tamojšej elektromobility. V marci sa totiž na rakúskom trhu pre našincov až neuveriteľne dobre darilo elektromobilom. Pomyselnou čerešničkou na torte pritom bola Tesla Model 3, ktorá sa stala tamojším najpredávanejším automobilom bez ohľadu na druh pohonu, informuje na základe údajov Statistics Austria portál Tesmanian.

Rozmach alternatívnych pohonov

Štatistiky naznačujú, že predaje automobilov v Rakúsku sa začínajú pomaly zotavovať, keď v marci tohto roku bolo zaregistrovaných takmer 30 000 nových vozidiel. A veľkú zásluhu na tom mali autá s alternatívnym pohonom (trhový podiel 32,4 %).

Nepoznáme síce kompletné zastúpenie jednotlivých alternatívnych druhov pohonu, čistokrvné elektromobily však dosiahli úctyhodný podiel 11,6 %. A to v rámci celkových predajov vozidiel bez ohľadu na ich pohon. Tzn. obrovský medziročný rast, keďže v marci 2020 to bolo 4,4 %.

Tesla Model 3 aj pred Octaviou či Golfom

Tesla Model 3 ako „najpredávanejší“ automobil v Rakúsku za marec 2021 dosiahla trhový podiel 3,8 % vďaka 1 127 zaregistrovaným kusom. Na druhom mieste skončil malý mestský model Fiat 500 (873 ks), ktorý sa predáva s elektrickým a hybridným pohonom, ako aj so spaľovacími motormi.

Tieto pre naše končiny netradičné modely teda porazili aj také predajné hity ako Škoda Octavia (3. miesto – 726 ks) či VW Golf (4. miesto – 696 ks). Darilo sa tiež elektrickej novinke Volkswagen ID.4, ktorá sa celkovo umiestnila dvanásta (419 ks). Tretí medzi elektromobilmi skončil jej súrodenec VW ID.3 (242 ks).

Tesla sa pritom stala najpredávanejšou značkou na rakúskom trhu s elektromobilmi (podiel 33,1 %). A to aj napriek tomu, že na tamojšom trhu aktuálne predáva len jediný model (spomínaný bestseller Model 3), keďže vynovené modely S a X sa zatiaľ nedodávajú, pričom Európa čaká aj na spustenie výroby európskej verzie Modelu Y v „Giga Berlin“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rakúsko „naleje“ do elektromobility 93 mil. €, SR zrejme okolo 6 mil. €
Tesla predala rekordný počet áut v Q1, aj keď nevyrobila ani jeden Model S/X
Viedenský elektrický koč: 2 živé kone nahradilo 20 elektrických
Tesla Model 3 je jednoznačne najpredávanejším elektromobilom aj za rok 2020. Čo ďalšie priečky a značky?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Tesla má v Rakúsku 4 predajne, ak by boli aj na Slovensku v pomere k počtu obyvateľov rovnako početné, teda 3, ten predaj by aj u nás vyzeral inak.
    Graz-Maggstraße
    Maggstraße 19
    8042 Graz
    Phone: +43 316 231213
    Tesla Support: 07208 80470
    Linz-Bäckerfeldstraße
    Bäckerfeldstraße 9
    4050 Traun
    Phone: 072 292 4650
    Tesla Support: 07208 80470
    Salzburg-Tirol-Vorarlberg
    Hölzlstraße 4
    5071 Wals
    Salzburg: +43 662 234 908
    Tirol & Vorarlberg: +43 664 468 8598
    Tesla Support: 072 088 0470
    Vienna-Tech Park
    Gutheil-Schoder-Gasse 17
    1230 Vienna
    Phone: +43 16 650 027
    Tesla Support: 07208 80470

    • Ty anonym jeden! Ty robíš škaredú reklamu tým TESLA-Rakušákom!!! Raz bude aj na Slovensku lepšie, aj keď my tu už nebudeme! ….

  2. A to majú všetky automobilky obrovské šťastie, že sa ešte nedovalili vo veľkom čínske EV. Dnes tam už majú cenovú úroveň nižšiu ako ICE (pre lacné LFP). A keďže chudobnejúca stredná trieda bude šetriť kde sa dá, bude často ekonomická voľba v podobe čínskeho EV.
    Bez ohľadu na ekologické preferencie…

    Mimochodom pár dní dozadu prebehla čínskymi médiami sprava, že LFP batérie prekonali na ich domácom trhu hranicu 50% podielu na celkovej produkcii a stále sa zvyšuje. To v praxi umožňuje nie iba vyrovnanie, ale dokonca reálne zníženie cien BEV oproti ICE.

  3. Uz sa nato tesim ked budu EV lacnejsie ako klasicke. Pred rokom som kupil auto na LPG za 1900 Eur. Za rok som na dom presiel 40 000km a na servis som dal 150 Eur. Cena paliva na 100 km = 4,60 Eur. Takze kde zozeniem 5-miestne jazdene EV v cene 1900 Eur s dojazdom 600km, a zivotnostou min. 400 000km?

    • 1900 EUR je cena auta pre socky, nic v zlom. Jedna sa o stare auta, nesplnajuce sucasne prisne bezpecnostne normy. Ak by si v takom aute nedajboze havaroval, tak pri strete s modernym autom s ovela silnejsou konstrukciou karoserie by ti ostavalo uz len dufat v zazrak. Clovek, co si ceni svoj zivot a zivoty svojej rodiny, obetuje peniaze a investuje do bezpecnosti. Skus si pozriet crash testy, kde sa dnesne moderne auto stretne so starsimi, 10, 15 a viac rocnymi modelmi. Osobne by som nikdy nesadol do stareho crepu, lebo ako sa hovori – safety first. Peniaze nie su vsetko.

    • R: Chces tvrdit ze to LPG auto za 1900e budes mat este dalsich 9 rokov a servisne naklady na tych zvysnych 360tis km budes mat stale 150e rocne???
      A len tak mimochodom s EV usetris za rok na „palive“ 1000-1200e oproti LPG pri tvojom najazde, cize za 10 rokov 10-12000e, takze za EV si mozes dovolit aj viac ako 1900 dat pri nakupe.
      Len ten dojazd 600km na jazdenych cakat nemozes a zatial ani na novych. 🙂
      Tak zostan pri svojom LPG a o 9 rokov a po cielovych 400tis+km , ked budes menit LPG haraburdu uz bude situacia uplne ina. 😉

  4. To ze ma Tesla na Slovensku slabe jpredaje je chyba Tesly a nie obyvatelov Slovenska. Tesla tu nie je ochotna zabezpecit zakladne dve sluzby. Predaj a servis. Teslu si na Slovensku kupi iba fanusik, ktory je ochotny znasat chodenie do servisu do Viedne pripadne do Prahy. Este, ze sa s Cechmi dohodol ten mobilny servis.

Pridajte komentár