Nové hybridy od BMW a Mercedesu sa vďaka obrovským batériám približujú k e-dojazdu 100 km

5

Nemecké prémiové automobilky predstavili nové plug-in hybridné modely BMW X5 xDrive45e a Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC. Tie pritom ponúkajú vďaka obrovským batériám, ktoré by sa „uživili“ aj v čistokrvných elektromobiloch, dojazd, o ktorom sme mohli donedávna len snívať.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

Nový plug-in hybridný model Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC ponúka batériu s kapacitou 31,2 kWh, čo je o vyše 3 kWh viac ako v prípade elektromobilu nižšej strednej triedy Hyundai Ioniq Electric (28 kWh), ktorý aktuálne odchádza do dôchodku (nová verzia má 38,3 kWh batériu). Batéria si pritom podľa výrobcu neukrojila veľa z batožinového priestoru (1 915 l po sklopení zadných sedadiel).

Tá dokáže tomuto obrovskému SUV vyššej strednej triedy zabezpečiť dojazd 90 až 95 km podľa cyklu WLTP a podľa starého „optimistického“ cyklu NEDC do 106 km. Unikátna je aj podpora DC nabíjania (spolu s novými hybridnými modelmi triedy A a B) cez konektor CCS. Vďaka tomu sa na rýchlonabíjačke nabije na 80 % za 20 min a na 100 % za 30 min. Priemerné emisie CO2 dosahujú v hybridnom režime hodnotu 29 g/km, pri spotrebe 1,1 l nafty na 100 km.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC dosahuje systémový výkon 235 kW (dízlový 2-liter: 143 KW + elektromotor: 100 kW) a krútiaci moment 700 Nm. Čisto na elektrinu je pritom možné jazdiť rýchlosťou až 160 km/h. Z 0 na 100 km/h zrýchli vozidlo za 6,8 s.

BMW X5 xDrive45e

Nová generácia BMW X5 xDrive45e iPerformance si v porovnaní s predchodcom polepšila v mnohých smeroch. Nás najviac potešila batéria s kapacitou 24 kWh (využiteľná 21 kWh), ktorá sa postará o čisto elektrický dojazd 67 až 87 km (WLTP), resp. 86 až 97 km (NEDC). Priemerné emisie CO2 v hybridnom režime sa pohybujú v rozmedzí 27 až 44 g/km (WLTP), pri spotrebe paliva 1,2 až 1,9 l na 100 km.

Celkový výkon „bavoráku“ dosahuje 290 kW (elektromotor: 82 kW + benzínový 6-valec). Maximálny krútiaci moment má hodnotu 600 Nm. Vďaka tomu vystrelí z 0 na 100 km/h za 5,6 s. Kvôli dodatočnej batérii musia majitelia počítať s kufrom menší o 150 l, a to v porovnaní s bežnou verziou.

Plug-in hybridné BMW X5 xDrive45e začína v Nemecku na sume 77 600 €. Cena modelu Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC zatiaľ známa nie je.

Zdroje: Daimler, BMW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plug-in hybrid s najväčším e-dojazdom na svete dostal cenovku
BMW chystá množstvo elektromobilov. Aké modely a kedy?
Mercedes pracuje na väčšom konkurentovi Tesly Model S či Porsche Taycan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Jednoducho povedane, trapas… je zaujimave ze taky Chevrolet Volt ma len 16kW/h baterku a v zime ma dojazd do 50km, v lete do 75km(niektorym sa podarilo do 100km), a to sa bavime o aute z roku 2012… skoda materialu na tie SUV…

  2. Automobilky dobre vedia, že na svete je ešte veľa zakomplexovanych, alebo vzrastom malých, alebo inak obmedzených ľudí(IQ), ktorých ale neobmedzuje budget, a tak si budú môcť kúpiť a živiť takéto tanky, len aby sa mohli ukázať, že na to majú a aby sa cítili opäť bezpečnejšie, keďže nevedia šoférovať. Začo my obyčajní doplatíme, lebo keď do nás vrazí takýto tank, tak už ani tie nové mini suv nás neochrania. A tak sa to musí stále všetko zväčšovať. Snáď už čoskoro budú auta autonómne, lebo ľudia šoférujú stále horšie.

    • A tým celým chcem povedať, že tu absolútne nikomu nejde o ekológiu, alebo inak povedané o rozumné narábanie s energiami. Ale len o ďalšiu nezmyselnú produkciu (tankov).

Pridajte komentár