Elektromobil Škoda Citigoe iV by mohol v SR vyjsť na 9 590 €, ale…

22

Dnes bola zverejnená slovenská cena prvého elektromobilu mladoboleslavskej automobilky, ktorým je mestský hatchback Škoda Citigoe iV. Tá na prvý pohľad veľmi poteší, a to najmä v kontexte blížiacich sa štátnych dotácií vo výške 8 000 €. Čo však prináša „druhý pohľad“?

Oznámenia o českej cene Škody Citigoe iV (cca 16 600 €) a výške slovenskej štátnej dotácie na nakúp elektromobilu (8 000 €) nám dávali nádej, že tento malý elektrický hatchback s dojazdom 253 km podľa WLTP (dodatočné upresnenie z pôvodných 260 km) by mohol vyjsť slovenských motoristov na menej ako 10 000 €, čo by bola u nás historicky bezkonkurenčná ponuka medzi elektrickými vozidlami kategórie M1.

No a dnešné zverejnenie slovenskej ceny, 17 590 € s DPH, nám prinieslo na prvý pohľad veľkú radosť, aj keď tá je v porovnaní s českou cenou vyššia cca o 1 000 €. V kontexte štátneho príspevku by to však znamenalo stále skvelú cenu 9 590 €. DOPLNENÉ: „Slovenský“ model má v štandarde výbavu (podrobnosti o výbave…), za ktorú si musia Česi priplatiť v prepočte 775 €. 

Cena s dočasným bonusom

Avšak bližší pohľad na cenník tohto modelu prezrádza, že ide o cenu po započítaní špeciálneho „autosalónového bonusu“ (doplnené: aktuálne už „bonus štart“) vo výške 3 600 €, takže bežná cena je 21 190 €. Dátum platnosti tejto akcie (do 30. novembra) pritom naznačuje, že bonus bude dostupný cca do doby, kedy majú byť spustené štátne dotácie (prelom novembra/decembra). Otázne je, či bude možné požiadať o dotáciu dodatočne.

Politika zohľadňujúca dotácie

Škoda tak bude pri cenotvorbe zrejme pokračovať v politike zohľadňovania štátnych dotácií na jednotlivých trhoch. Naznačila to už nemecká cena 20 950 €, čo je takmer presne česká cena + výška nemeckých dotácií a bonusov. V tomto kontexte tak môžeme byť aspoň z časti radi, že rovnakú matematiku neaplikovala aj v SR. To by znamenalo cenu okolo 24 600 €.

Na druhej strane treba povedať, že prvá generácia modelu Volkswagen e-up, z ktorého vychádza aj Škoda Citigoe iV, mala cca polovičný dojazd, pričom u nás stála okolo 25 000 €. Takže ide určite o cenový pokrok.

V najhoršom prípade teda u nás vyjde Škoda Citigoe iV na 13 190 € po započítaní štátnej dotácie vo výške 8 000 €, čo je stále dobrá ponuka. A to nielen v kontexte dojazdu 253 km (WLTP), ale aj pomerne bohatej štandardnej výbavy, v rámci ktorej asi nechýba nič podstatné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda: „10 e-áut do roku 2022.“ Aké modely očakávať?
Plug-in hybridná Škoda Superb dostala cenovku. Ako je na tom v porovnaní s bežnými verziami?
Škoda berie elektromobilitu vážne. Dôkazom je množstvo súvisiacich aktivít

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

  1. Skoda presne ukazala pre koho su urcene dotacie na EV. Pre vyrobcu… tam kde niesu dotacie daju lepsiu cenu a tam kde su dotacie tam cenu navysia. Uz to tvrdim davno…. ZRUSIT VSETKY DOTACIE… trh ukaze co sa bude kupovat… ci benzinove auto za 8 000 alebo EV za 25 000

    • Trh ukáže leda vtedy keď sú správne nastavené regulácie, inak je voľný trh rovnaký mokrý sen, ako bol komunizmus, všetci o ňom kecajú a nikto ho nikdy nevidel.

      Čiže áno, dotácie zrušiť, ale potom zaviesť nejakú formu dane pre spaľováky – napríklad zdravotná daň za produkciu exhalátov v mieste vysokých koncentrácií ľudí, alebo niečo ako má zavedené Nórsko. Tam je daň za spaľovák 100%, na elektro 0 a je vybavené. A keď niekto začne plakať, že aké to bude drahé, a že si to nemôže dovoliť, holt áut je na cestách prebytok, treba to začať regulovať, kam sme dnes zašli je choré, 3-4 autá v rodine bežne, to nie je normálne, a ešte k tomu, niektorí ľudia sa prevážajú autami aj pár stovák metrov…

      • Nerozumiem co pises… „dotácie zrušiť, ale potom zaviesť nejakú formu dane“ ved to je zase deformacia trhu, jeden ma dan a druhy nie… to je to iste ako ked jeden ma dotaciu a druhy nie… rovnake pravidla a hotovo…. a este zrusit spotrebnu dan na paliva a uvidime co bude lacnejsie ci spalovak alebo EV… cele je to o peniazoch a nie o ekologii… ak by chceli chranit prirodu tak sa to da riesit aj lepsie

  2. Už mi dokonale odpadla od chuti. Celá Škoda aj s celým VW.?
    Už z princípu nemám záujem, aj keď to nemusia byť zlé autá.
    Čo keby tak náhodou zabojovali o dotácie na domácom trhu?
    Alebo tam majú tak neskutočne blbých politikov?

  3. Auta na el pohon budu zaujimave ak ich dojazd bude 600 km a viac a nabijanie bude trvat max 15 minut. Inak je to hracka na baterky. A draha.

    • Blbosť, dojazdy sú dostatočné už dnes, zďaleka nie každý človek točí každý týždeň Východ SR – Ba, prípadne ďalej – pre týchto to ešte hodne dlhú dobu nebude, skôr je potrebný rozvoj nabíjacej infraštruktúry – rýchlonabíjačky na hlavných cestných ťahoch + pomalé na sídliská.
      Ja mám auto na benzín + LPG, dojazd na LPG mám cca 500km, tankujem keď prejdem 400 a nemám problém, či sa zdržím 10, alebo 30min. to ma až tak netrápi. Ak človek pravidelne nebrázdi republiku krížom krážom, tak taký dojazd nepotrebuje – a to je prípad väčšiny ľudí na SVK.

    • Teda nech da na mňa nik nehneva, ale to čo za imbecila písal ten clanok? Akosi sa stracam v tých cenach. Tak koľko bude stat na slovensku? 10 tisic, 13, 15???

  4. Keď slovenská nemocnica nakúpila CT drahšie, ako nemocnica v Čechách, odstúpila tuším ministerka zdravotníctva a riaditeľka nemocnice. A teraz pri cenových rozdieloch pri elektromobiloch to nikto nebude riešiť? Štát to spapá aj s navijakom?

  5. Celkom tomu nerozumiem. Veď nie je to náhodou tak, že kupujúci zaplatí predajcovi za auto plnú sumu a následne požiada o dotáciu štát a štát kupujúcemu vyplatí dotáciu? Predsa predajca áut svoje peniaze dostane, takže nechápem, niečomu nerozumiem správne?

  6. Zabuda sa na jedno, asi to najdolezitejsie.
    Co je to dotacia?
    Niekto zoberie jednemu a da druhemu. A nie je to Janosikovske bohatemu vezmi, chudobnemu daj, to mi verte.
    Kto by zaplatil 23.000€ za krabicu od topanok na kolesach?

  7. Krabička za 23 000€ a s highlightami ako prepracovaný naraznik a mriežka vo farbe a svetla lampy s halogenkami uz len tie vybijú tu baterku po 10 hodinách nie to ešte ked si zapnete kurenie v aute 😀

    • Mýlite si zákon, v ktorom sú uvedené vami spomínané fakty a samotnú výzvu. Výzva, ktorá sa plánuje ku koncu roka by mala byť 8k € na EV a 5k na PHEV na vozdilá do 50k €, vyradenie starého vozidla nepomôže k ničomu. Zákon upravuje, vymedzuje na čo všetko, pre koho a koľko je možné poskytnúť dotácie, samotná výzva už presne definuje konkrétne obmedzenia ktoré si MHSR vyberie z rámcu zákona.

Pridajte komentár