Elektromobil Škoda Citigoe iV by mohol v SR vyjsť na 9 590 €, ale…

25

Dnes bola zverejnená slovenská cena prvého elektromobilu mladoboleslavskej automobilky, ktorým je mestský hatchback Škoda Citigoe iV. Tá na prvý pohľad veľmi poteší, a to najmä v kontexte blížiacich sa štátnych dotácií vo výške 8 000 €. Čo však prináša „druhý pohľad“?

Oznámenia o českej cene Škody Citigoe iV (cca 16 600 €) a výške slovenskej štátnej dotácie na nakúp elektromobilu (8 000 €) nám dávali nádej, že tento malý elektrický hatchback s dojazdom 253 km podľa WLTP (dodatočné upresnenie z pôvodných 260 km) by mohol vyjsť slovenských motoristov na menej ako 10 000 €, čo by bola u nás historicky bezkonkurenčná ponuka medzi elektrickými vozidlami kategórie M1.

No a dnešné zverejnenie slovenskej ceny, 17 590 € s DPH, nám prinieslo na prvý pohľad veľkú radosť, aj keď tá je v porovnaní s českou cenou vyššia cca o 1 000 €. V kontexte štátneho príspevku by to však znamenalo stále skvelú cenu 9 590 €. DOPLNENÉ: „Slovenský“ model má v štandarde výbavu (podrobnosti o výbave…), za ktorú si musia Česi priplatiť v prepočte 775 €. 

Cena s dočasným bonusom

Avšak bližší pohľad na cenník tohto modelu prezrádza, že ide o cenu po započítaní špeciálneho „autosalónového bonusu“ (doplnené: aktuálne už „bonus štart“) vo výške 3 600 €, takže bežná cena je 21 190 €. Dátum platnosti tejto akcie (do 30. novembra) pritom naznačuje, že bonus bude dostupný cca do doby, kedy majú byť spustené štátne dotácie (prelom novembra/decembra). Otázne je, či bude možné požiadať o dotáciu dodatočne.

Politika zohľadňujúca dotácie

Škoda tak bude pri cenotvorbe zrejme pokračovať v politike zohľadňovania štátnych dotácií na jednotlivých trhoch. Naznačila to už nemecká cena 20 950 €, čo je takmer presne česká cena + výška nemeckých dotácií a bonusov. V tomto kontexte tak môžeme byť aspoň z časti radi, že rovnakú matematiku neaplikovala aj v SR. To by znamenalo cenu okolo 24 600 €.

Na druhej strane treba povedať, že prvá generácia modelu Volkswagen e-up, z ktorého vychádza aj Škoda Citigoe iV, mala cca polovičný dojazd, pričom u nás stála okolo 25 000 €. Takže ide určite o cenový pokrok.

V najhoršom prípade teda u nás vyjde Škoda Citigoe iV na 13 190 € po započítaní štátnej dotácie vo výške 8 000 €, čo je stále dobrá ponuka. A to nielen v kontexte dojazdu 253 km (WLTP), ale aj pomerne bohatej štandardnej výbavy, v rámci ktorej asi nechýba nič podstatné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda: „10 e-áut do roku 2022.“ Aké modely očakávať?
Plug-in hybridná Škoda Superb dostala cenovku. Ako je na tom v porovnaní s bežnými verziami?
Škoda berie elektromobilitu vážne. Dôkazom je množstvo súvisiacich aktivít

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

25 komentárov

  1. Skoda presne ukazala pre koho su urcene dotacie na EV. Pre vyrobcu… tam kde niesu dotacie daju lepsiu cenu a tam kde su dotacie tam cenu navysia. Uz to tvrdim davno…. ZRUSIT VSETKY DOTACIE… trh ukaze co sa bude kupovat… ci benzinove auto za 8 000 alebo EV za 25 000

    • Trh ukáže leda vtedy keď sú správne nastavené regulácie, inak je voľný trh rovnaký mokrý sen, ako bol komunizmus, všetci o ňom kecajú a nikto ho nikdy nevidel.

      Čiže áno, dotácie zrušiť, ale potom zaviesť nejakú formu dane pre spaľováky – napríklad zdravotná daň za produkciu exhalátov v mieste vysokých koncentrácií ľudí, alebo niečo ako má zavedené Nórsko. Tam je daň za spaľovák 100%, na elektro 0 a je vybavené. A keď niekto začne plakať, že aké to bude drahé, a že si to nemôže dovoliť, holt áut je na cestách prebytok, treba to začať regulovať, kam sme dnes zašli je choré, 3-4 autá v rodine bežne, to nie je normálne, a ešte k tomu, niektorí ľudia sa prevážajú autami aj pár stovák metrov…

      • Nerozumiem co pises… „dotácie zrušiť, ale potom zaviesť nejakú formu dane“ ved to je zase deformacia trhu, jeden ma dan a druhy nie… to je to iste ako ked jeden ma dotaciu a druhy nie… rovnake pravidla a hotovo…. a este zrusit spotrebnu dan na paliva a uvidime co bude lacnejsie ci spalovak alebo EV… cele je to o peniazoch a nie o ekologii… ak by chceli chranit prirodu tak sa to da riesit aj lepsie

        • Svojim autom posielaš do ovzdušia, ktoré dýchame, kopec sajrajtu. Je to regulované a riešia to zčasti hybridy, lebo dieslom sa to nepodarilo.
          Či podľa teba všetko zrušiť a nech tu máme zadymené sračky s čiernym dymom? Dokedy? Kým nezačneme ešte viacej na to zomierať?
          Štát, únia a regulácie sú tu na to, aby sa starali o spoločenské blaho a pozerali do budúcnosti a to napriek tomu, že teraz to ľudí trocha zabolí. Veď keby sme razili cestu primitívneho pohľadu, že nech je to čo najlacnejšie, tak nemáš ani crash testy ani nič. Regulácia je potrebná. A je potrebné spalováky znevýhodňovať a pretláčat elektro a keď bude tých elektro dosť, platiť občania v konečnom dôslledku síce nebudú, ale ľudstvo sa zase posunie o krok dopredu. Časom je vysoko pravdepodobné, že tu budú elektromobily s dojazdami 3000km a čas na nabíjačkách bude trápiť menej. Potrebujeme batériovú revolúciu,

  2. Už mi dokonale odpadla od chuti. Celá Škoda aj s celým VW.?
    Už z princípu nemám záujem, aj keď to nemusia byť zlé autá.
    Čo keby tak náhodou zabojovali o dotácie na domácom trhu?
    Alebo tam majú tak neskutočne blbých politikov?

  3. Auta na el pohon budu zaujimave ak ich dojazd bude 600 km a viac a nabijanie bude trvat max 15 minut. Inak je to hracka na baterky. A draha.

    • Blbosť, dojazdy sú dostatočné už dnes, zďaleka nie každý človek točí každý týždeň Východ SR – Ba, prípadne ďalej – pre týchto to ešte hodne dlhú dobu nebude, skôr je potrebný rozvoj nabíjacej infraštruktúry – rýchlonabíjačky na hlavných cestných ťahoch + pomalé na sídliská.
      Ja mám auto na benzín + LPG, dojazd na LPG mám cca 500km, tankujem keď prejdem 400 a nemám problém, či sa zdržím 10, alebo 30min. to ma až tak netrápi. Ak človek pravidelne nebrázdi republiku krížom krážom, tak taký dojazd nepotrebuje – a to je prípad väčšiny ľudí na SVK.

    • Teda nech da na mňa nik nehneva, ale to čo za imbecila písal ten clanok? Akosi sa stracam v tých cenach. Tak koľko bude stat na slovensku? 10 tisic, 13, 15???

  4. Keď slovenská nemocnica nakúpila CT drahšie, ako nemocnica v Čechách, odstúpila tuším ministerka zdravotníctva a riaditeľka nemocnice. A teraz pri cenových rozdieloch pri elektromobiloch to nikto nebude riešiť? Štát to spapá aj s navijakom?

  5. Celkom tomu nerozumiem. Veď nie je to náhodou tak, že kupujúci zaplatí predajcovi za auto plnú sumu a následne požiada o dotáciu štát a štát kupujúcemu vyplatí dotáciu? Predsa predajca áut svoje peniaze dostane, takže nechápem, niečomu nerozumiem správne?

  6. Zabuda sa na jedno, asi to najdolezitejsie.
    Co je to dotacia?
    Niekto zoberie jednemu a da druhemu. A nie je to Janosikovske bohatemu vezmi, chudobnemu daj, to mi verte.
    Kto by zaplatil 23.000€ za krabicu od topanok na kolesach?

  7. Krabička za 23 000€ a s highlightami ako prepracovaný naraznik a mriežka vo farbe a svetla lampy s halogenkami uz len tie vybijú tu baterku po 10 hodinách nie to ešte ked si zapnete kurenie v aute 😀

    • Mýlite si zákon, v ktorom sú uvedené vami spomínané fakty a samotnú výzvu. Výzva, ktorá sa plánuje ku koncu roka by mala byť 8k € na EV a 5k na PHEV na vozdilá do 50k €, vyradenie starého vozidla nepomôže k ničomu. Zákon upravuje, vymedzuje na čo všetko, pre koho a koľko je možné poskytnúť dotácie, samotná výzva už presne definuje konkrétne obmedzenia ktoré si MHSR vyberie z rámcu zákona.

      • Revolúciu na Slovensku, lebo my ju potrebujeme ako soľ.. Keď to s dotáciami vyjde pod 10tis i keď za túto škatuľku, tak bez preháňania tvrdím, že to bude revolúcia o ktorej sa navyše bude hovoriť aj v zahraničí! A Slovák si naozaj bude môcť dovoliť také auto, ktoré mu za 5r.nasetri ďalších 5tis do vrecka narozdiel od podobného benzinaku, ktorý stojí možno o 1000cku menej, ale benzín bude stáť ďalších 10. A vychádzam z výpočtu denného nájazdu 100km len cez pracovné dni a spotrebou 6 litrov /100km.

  8. Nikde som nenašiel info o tom, či je kúrenie riešené tepelným čerpadlom alebo len elektrickou špirálou. Taktiež sa nikde neuvádza či má batéria nejaký termálny manažment. Nemáte niekto info?

Pridajte komentár