Nová Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom ponúkne e-dojazd 55 km

2

Automobilka Škoda predstavila 4. generáciu svojho bestselleru Octavia, vrátane plug-in hybridnej verzie s označením Škoda Octavia iV. Spoznali sme pritom aj jej špecifikácie.

Po plne elektrickej Škode Citigoe iV a plug-in hybridnej Škode Superb iV sme sa dočkali predstavenia tretieho elektrifikovaného modelu českej značky. Tým je Octavia 4. generácie, ktorá bude dostupná s plug-in hybridným aj mild hybridným pohonom.

Škoda Octavia iV – špecifikácie

Škoda Octavia iV disponuje benzínovým motorom 1,4 TSI s výkonom 115 kW a elektromotorom o výkone 75 kW. Celkový systémový výkonom dosahuje hodnotu 150 kW, pričom maximálny krútiaci moment má 350 Nm. To znamená o niečo horšie výkonové charakteristiky ako v prípade modelu Superb (elektromotor: + 10 kW, celkový výkon: + 10 kW, kr. moment: + 50 Nm).

Plug-in hybridná Octavia je vybavená rovnakou 13 kWh batériou ako jej väčší súrodenec. A ponúka aj rovnaký elektrický dojazd, t.j. 55 km (WLTP), čo je celkom prekvapivé, nakoľko má nižší výkon a pravdepodobne aj nižšiu hmotnosť a lepšiu aerodynamiku (Cd = 0,24 – liftback / 0,26 – combi) ako Superb.

Každopádne, elektrický dojazd 55 km (WLTP), ktorý by mal byť dosiahnuteľný v rámci mestského a „okreskového“ jazdenia aj v praxi, by mohol postačovať väčšine vodičov na každodenné dochádzanie do práce a zabezpečenie potrieb rodiny. Takže v rámci bežného pracovného týždňa môže Škoda Octavia iV teoreticky fungovať ako čistý elektromobil.

Daň za batériu

Vodiči však v prípade plug-in hybridnej verzie musia počítať s podstatne menším batožinovým priestorom, z ktorého si ukrojila batéria. Liftback ponúka objem 450 l (mínus 150 l) a combi 490 l (rovnako mínus 150 l). Menšia je aj palivová nádrž (40 l), a to o 5 l.

Plug-in hybridná Škoda Octavia iV bude dostupná v takmer všetkých výbavových stupňoch, okrem Active a „úpravy“ Scout. Všetky verzie budú vybavené 6-st. automatickou prevodovkou DSG. Neskôr by sme sa mali dočkať aj výkonnejšieho plug-in hybridného variantu, ktorý ponúkne 180 kW, zrejme v rámci verzie RS.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý elektromobil Škoda sa v ČR vypredal a „zosmiešnil“ rekord
Škoda chystá špeciálne nabíjacie stanice s „kinetickou batériou“
Škoda a elektromobilita: Čoho všetkého sa dočkajú zákazníci?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár